سایر موضوعات

ورود خودروهای برقی در قالب 1000 دستگاه از آبان ماه / طراحی و ساخت خودروهای برقی داخلی تا سال 1404

معاون وزیر صمت از ورود هزار دستگاه خودروی برقی از آبان ماه سال جاری و برقی شدن ناوگان تاکسیرانی با همکاری شهرداری ها خبر داد و گفت: با همکاری شرکت های دانش بنیان، خودروسازان و همکاری مشترک گروه های بین المللی تا افق 1404 به سمت طراحی و ما خودروهای بومی تولید خواهیم کرد.

به گزارش ای بی اس نیوز، منوچهر لگی در حاشیه مراسمی با تاکید بر اینکه پروژه خودروهای برقی از 10 سال پیش در کشور آغاز شده و اخیراً فکری به حال آن نکرده ایم، اظهار کرد: شعبه ای از آن به معاونت علمی دانشگاه. و فناوری و شاخه دیگری از آن متعلق به گروه مپنا و یک شرکت خودروسازی خصوصی است. بر این اساس وزارت امنیت مطالعاتی را در این زمینه آغاز کرد و با توجه به تجربه 10 ساله خود، برنامه سه مرحله ای طراحی و ساخت خودروهای برقی را اجرا کردیم.

صمت خاطر معاون صنایع حمل و نقل وزارت حمل و نقل تاکید کرد: در فاز اول خودروی برقی (در قالب انبوه) محصول جدید است. بنابراین باید فرهنگ سازی و در نهایت زیرساخت های آن آماده شود. در همین راستا مقرر شد وزارت حراست و شهرداری فعالیت مشترکی را انجام دهند و شهرداری وارد شبکه تاکسیرانی شود.

15 ایستگاه شارژ و 78 شارژر ارائه شده است

وی افزود: به منظور تامین زیرساخت ها همانطور که اعلام شد 15 ایستگاه نصب و 78 شارژر آماده شده است. همچنین نمونه هایی از خودروهای برقی وارد شده و از آبان ماه 1000 دستگاه طی چند مرحله وارد و به شبکه تاکسیرانی تزریق می شود. البته این طرح تنها مربوط به تاکسی های برقی نیست، سبد محصولات شامل اتوبوس های برقی و موتورسیکلت های برقی نیز می شود.

این مدیر صنعتی تاکید کرد: وقتی موضوع خودروهای برقی مطرح می شود، بحث اول بحث شارژ است. این هزینه ها باید در مکان های مختلف مانند پارکینگ، در نقاط مختلف شهر، بین جاده ها (در جاده ها، در هتل ها و مهمانسراها و …) تامین شود تا بتوانند مانند پمپ بنزین ها انرژی مورد نظر را در اختیار خودرو قرار دهند. .

معاون وزیر صمت تصریح کرد: بحث خدمات پس از فروش نیز مهم است. زیرا خودروهای برقی وارداتی مجموعه جدیدی هستند و برای ارائه خدمات نیاز به داشتن دستگاه های جدید، آموزش های جدید و تجهیزات جدید دارند. عنصر مهم دیگر تامین باتری است. لازم است یک دپارتمان جداگانه برای باتری ایجاد شود تا در صورت داشتن مشکل باطری بتواند سرویس (خدمات ویژه باتری) را ارائه دهد و مشکل را برطرف کند. البته باتری ها با توجه به اینکه سه تا پنج سال گارانتی دارند مشکل چندانی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه پس از فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت ها در فاز اول، مقدمات اجرای فاز دوم را خواهیم داشت، گفت: در فاز دوم شرکت های دانش بنیان و خودروسازان به صورت مشترک با گروه های ملی و بین المللی همکاری می کنند. بیایید به سمت همکاری مشترک در طراحی و ساخت خودروهای برقی محلی حرکت کنیم. افق زمانی این برنامه 1404 است.

وی ادامه داد: در مرحله سوم پیش بینی می شود که اگر بخواهیم در این زمینه (توسعه طراحی و ساخت خودروهای برقی) موفق باشیم، باید رقابتی شویم که این امر مستلزم همکاری مشترک وزارت علوم، دانش است. . شرکت های تاسیس شده و شرکت های صنعتی؛ این در پایان برنامه هفتم پیش بینی می شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت حراست، طرح سه مرحله ای را یک طرح جامع دانست و گفت: طرح جامع ترسیم شده و فعالیت های لازم معرفی می شود و اقدامات لازم برای گسترش آن آغاز می شود. . با سرعت خوب

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا