جمعه , ۲ خرداد ۱۴۰۴

ورود خودروهای برقی داخلی و تولید مشترک به بازار از سال آینده آغاز می شود

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به ورود خودروهای برقی به بازار در سال آینده گفت: امسال سه محصول داخلی و پنج محصول تولید مشترک وارد بازار خودرو کشور می شود.

به گزارش ای بی اس نیوز، صبح امروز منوچهر لگی با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره تولید خودروهای برقی گفت: برقی‌سازی یکی از مهم‌ترین راهبردهای وزارت امنیت و یکی از اصلی‌ترین راهبردهای وزارت امنیت است. پروژه های وزارت امنیت در سطح ملی در صنعت خودرو کشور.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به حرکت به سمت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی گفت: نزدیک به 10 سال است که روی بحث برقی‌سازی و فناوری‌های مرتبط با این موضوع کار می‌کنیم و اگر بخواهیم استفاده کنیم. دستاوردهای ملی در بیایید در مورد آن صحبت کنیم، باید گفت که در حال حاضر 3 نوع اتوبوس برقی تولید شده در کشور داریم که یکی از آنها اتوبوس دیزلی ایران خودرو بود که به تازگی رونمایی شده است و به زودی 40 دستگاه از این اتوبوس ها تولید خواهد شد. به ناوگان حمل و نقل شهرداری کرج اضافه شود.

وی افزود: در بحث موتورسیکلت های برقی چهار شرکت دانش بنیان محصولی ویژه برای پیک های موتورسیکلت طراحی کرده اند.

خودروهای برقی داخلی از سال آینده وارد بازار خواهند شد

روگی با اشاره به ورود خودروهای برقی به زنجیره تولید خودرو گفت: در خصوص خودروی برقی دو اتفاق رخ داده است. اول اینکه سه محصول تولید داخل با طراحی خودروسازان در سال آینده وارد بازار کشور می شود. همچنین پنج محصول دیگر به صورت مشترک با همکاری شرکت های داخلی و خارجی تولید شد که در سال آینده در بازار خودرو کشور عرضه می شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت امنیت در خصوص ورود شرکت های چینی و خودروهای برقی به صنعت و بازار خودرو کشور گفت: موضوع خودروهای چینی دو بعد متفاوت دارد، یکی بحث مالکیت این شرکت ها است. و علائم تجاری آنها که در چین به ثبت رسیده و متعلق به شرکت ها هستند. چینی هستند و مشکل دیگر سطح کیفی خودروهای چینی است که به دلیل حضور شرکت های چینی در بازارهای جهانی و تکنولوژی بالای تولید خودروهای برقی در چین است. چین، این کشور بزرگترین صادرکننده خودروهای برقی به بازار اروپا است و این عدد نشان دهنده سطح کیفی آن، برترین صنعت خودرو در چین است.

استانداردهای مورد نیاز برای ورود خودروهای برقی چینی

لاگی با اشاره به استفاده از استانداردهای بالای ملی برای تولید مشترک خودرو با چین گفت: همان خودروی صادراتی به بازار آمریکا و اروپا به بازار ایران نیز وارد می شود.

وی افزود: سطح کیفی در خط تولید یکسان است اما بسته به نیاز مشتری و شرایط بازار، استفاده از تجهیزات خاص در خودروهای کشورهای مختلف و خطوط تولید آنها متفاوت خواهد بود.

توانایی توسعه زیرساخت ها و ناوگان ریلی برقی

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص بحث فرسودگی ناوگان ریلی کشور گفت: در شبکه ریلی کشور ظرفیت ساخت و ساخت مجتمع های مدرن را داریم و در شرایط فعلی، انواع واگن های باری با قابلیت حمل محموله های نفتی و صنعتی در داخل کشور تولید می شود. ما همچنین توانایی کامل تولید خودروهای سواری را داریم.

وزارت امنیت تنها یکی از عوامل توسعه شبکه ریلی سریع السیر است!

روگی در خصوص سکوها و میدان های ورود قطارهای مسافربری برقی به شبکه حمل و نقل گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی آنچه اهمیت دارد تراکتورهای ریلی است و خوشبختانه سه نوع تراکتور ریلی طراحی و ساخته شده است که یکی از آنها به زودی ساخته می شود. به شبکه از جمله حمل و نقل ریلی کشور اضافه شده است.

وی افزود: زمانی که ما تولید تراکتورهای ریلی را شروع کردیم تا پیشرو بودن در فناوری در دنیا فاصله زیادی داشتیم، اما امروز این شکاف را برطرف کرده ایم و هر چه بیشتر پیش می رویم بیشتر می توان گفت که به آخرین فناوری رسیده ایم. . “.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صومات در خصوص بهره برداری از قطار برقی تهران – مشهد گفت: قطار برقی دارای سه قسمت مجزا است که هر کدام مدیر خود را دارد. مهمترین جنبه قطارهای سریع السیر داشتن زیرساخت های مورد نیاز است. به عنوان مثال، وزارت راه و شهرسازی مسئول ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده و بهره برداری از قطارهای شهری برقی است.

آغاز طراحی تراکتور برقی پرسرعت توسط متخصصین داخلی

وی افزود: بخش دیگر مربوط به تولید لکوموتیوهای برقی است که متولی آن وزارت امنیت است و در روزهای آینده طی یکی از پروژه ها طراحی اولیه لکوموتیوهای برقی قطارهای سریع السیر انجام خواهد شد. انجام شود. توسط کارشناسان ملی راه اندازی شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به لزوم وجود سامانه و شبکه نظارتی برای ناوگان ریلی سریع السیر کشور گفت: بخش سوم و مهمترین سوال مهم است. این بدان معناست که شبکه قطار برقی باید همیشه تحت کنترل باشد و باید بر اساس یک سیستم نظارت و امنیت مبتنی بر فناوری اطلاعات مدیریت و کنترل شود.

لاگی ادامه داد: با تلفیق این سه دستگاه با همکاری وزارت حراست، راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و همچنین شرکت های دانش بنیان می توان از قطارهای تندرو حومه شهر استفاده کرد.

مزایای راه آهن پرسرعت نسبت به سفر هوایی

معاون صنایع حمل و نقل وزارت امنیت کشور با اشاره به مزایا و صرفه اقتصادی قطارهای سریع السیر نسبت به حمل و نقل هوایی گفت: در بیشتر کشورهای دنیا مسافت کمتر از هزار کیلومتر به سمت ریل سریع السیر هدایت می شود. . شبکه ریلی و هوایی در این مسافت و یکی از مزایای این سیاست حمل و نقل این است که به لطف شبکه ریلی پرسرعت امکان جابجایی تعداد بسیار بیشتری مسافر با هزینه کمتر وجود دارد.

ماشین ارزان نیست

منوچهر لگی در پایان در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره احتمال کاهش قیمت خودرو در آینده گفت: این احتمال را منفی می دانم و قیمت خودرو در آینده کاهش نخواهد یافت. .

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *