پنجشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۴

ورود خطوط هوایی خارجی برای پروازهای داخلی غیرقانونی است

مقصود اسدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در جمع خبرنگاران گفت: شورای عالی هوانوردی زمستان سال گذشته برای تعیین قیمت بلیت هواپیما جلسه ای تشکیل داد و 40 دلار تصویب شد.

وی ادامه داد: قیمت هایی که شرکت ها تعیین می کنند حدود 40 دلار است و بسته به مسافت ساعتی صندلی و هزینه های جانبی حدود 45 دلار تعیین می شود.

السامانی تصریح کرد: بر اساس اجرای ماده 161 برنامه پنجم توسعه و ماده 53 برنامه ششم توسعه، آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باید با توجه به عرضه و تقاضا تعیین شود، همانطور که قبلا ستاد تنظیم بازار بود. در نتیجه شکایت شرکت های هواپیمایی بر اساس برنامه پنجم توسعه، قیمت بلیت هواپیما تعیین شد و در نتیجه دادگاه به نفع آنها رای داد و قیمت بلیت هواپیما آزاد شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: شرکت های هواپیمایی سعی کردند قیمت ایرلاین ها را تحلیل کنند که این قیمت ها بر اساس قیمت نهایی انواع ایرلاین ها تهیه و به سازمان هواپیمایی ارسال شد.

وی افزود: با توجه به اجرای قیمت های اجباری در قیمت بلیت هواپیما، بازار سیاهی شکل گرفت که مورد تایید شرکت های هواپیمایی نبود و با اجرای رای دیوان عدالت اداری به تدریج شاهد منظم شدن و منظم شدن بازار هستیم. ایجاد تعادل در این بخش

السامانی در خصوص ورود ایرلاین های خارجی برای انجام پروازهای داخلی گفت: این اقدام نوعی ناوبری دریایی محسوب می شود و حتی امنیت ملی کشور را تهدید می کند و مجلس بعید است این موضوع را تایید کند و به شرکت های هواپیمایی خارجی اجازه نخواهد داد. برای انجام این کار. برای ورود به پروازهای داخلی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه قیمت‌های جدید به تدریج در سایت شرکت‌های هواپیمایی افزایش می‌یابد، گفت: به مردم اعلام کردیم که اگر بلیت‌هایی بالاتر از قیمت اعلامی ایرلاین‌ها خریداری کردند، حتما گزارش دهند. مسائل مربوط به شماره مونتاژ رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون هواپیمایی، تعیین سقف قیمت برای شرکت های هواپیمایی مجاز است، السامانی افزود: به عنوان مثال شرکت هواپیمایی ماهان برای مسیر زابل – تهران قیمت های متعددی را اعلام کرد که بر اساس عرضه و تقاضای قیمت در سال است. بخشی که باعث صرفه جویی در زمان می شود

وی تاکید کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس نمایندگان، قیمت بلیت پرواز داخلی باید آزادسازی شود. با اعمال قیمت های اجباری، بازار سیاهی در حمل و نقل هوایی شکل گرفت و تعدادی از دلالان و واسطه های این بخش، قیمت هایی را برای بلیت های هواپیما تعیین کردند که مورد تایید شرکت های هواپیمایی نبود.

خبرنگار: کبری عزیزم

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره بحران کمبود مس

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از روزنامه گاردین، آژانس بین‌المللی انرژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *