اگر صنعت هواپیمایی سودآور نیست، چرا اینقدر تقاضا وجود دارد؟
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بسیاری از شرکت ها از پایین بودن قیمت بلیت هواپیما گلایه دارند، گفت: 40 تا 50 شرکت خصوصی هستند که با یکی دو فروند هواپیما وارد صنعت هوانوردی شده اند و بسیاری نیز در شرف ورود هستند. حال سوال این است که اگر صنعت هوانوردی سودآور نیست چرا متقاضیان این همه زیاد است؟
به گزارش ای بی اس نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، خدائیان از این اداره به عنوان یکی از بازرسی های مهم این سازمان یاد کرد و افزود: عملکرد این اداره کل در حوزه مسکن و حمل و نقل (راهی، ریلی، هوایی و … دریا) نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره مردم دارد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: امروز بزرگترین مشکل هر خانواده و جوان ایرانی تامین مسکن و سرپناه است و سازمان بازرسی کل کشور با انجام وظایف خود و نظارت بر اپلیکیشن می تواند در این زمینه موثر باشد. از قوانین
وی با بیان اینکه کارایی عملکرد سازمان بازرسی کل کشور در بسیاری از زمینه ها دست کمی از دستگاه های اجرایی ندارد، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور چشم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. به وظیفه خود در شناسایی و ارائه آن عمل نکرده است.
خدائیان در ادامه با تاکید بر اینکه نظارت سازمان بازرسی کل کشور باید فعال و به موقع باشد تا مسئولان جرات ارائه گزارش ها و آمار کذب را نداشته باشند، بر صحت و به روز بودن اطلاعات بازرسان در سازمان بازرسی تاکید کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به برخی مشکلات و تخلفات صنعت هوایی کشور اشاره کرد و خطاب به بازرسان راه و شهرسازی سازمان بازرسی، خواستار انعکاس سریع موضوعات در این زمینه به مدیران شد.
وی در خصوص صنعت هوانوردی کشور نیز گفت: هواپیما باید دارای بالاترین استانداردهای بین المللی باشد و مراجع نظارتی و تخصصی نیز هنگام اعلام نظر درباره پیوستن هواپیما به صنعت هوانوردی از کشور در هیچ استانداردی کوتاهی نکنند. بنابراین، اگر شرکت هواپیمایی قصد خرید هواپیمای مستعمل را داشته باشد، نباید اجازه استفاده از هواپیمایی که عمر مفید آن بیش از حد معمول بوده و ظاهراً منسوخ شده است را نداشته باشد. زیرا اگر هواپیما نداشته باشیم بهتر از این است که هواپیما امن نباشد.
دومین چالشی که خدایان مطرح کرد قیمت بلیت هواپیما بود. وی در این خصوص گفت: با وجود اینکه شرکت های هواپیمایی از سوخت یارانه ای و ارز ترجیحی برای تامین قطعات استفاده می کنند، بسیاری از شرکت ها از پایین بودن قیمت بلیت هواپیما گلایه دارند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر 40 تا 50 شرکت خصوصی وجود دارد که با یکی دو فروند هواپیما وارد صنعت هوانوردی شده اند و بسیاری نیز در شرف ورود هستند. حال سوال این است که اگر صنعت هوانوردی سودآور نیست چرا متقاضیان این همه زیاد است؟
رئیس سازمان بازرسی کل کشور چارتر فروشی را مشکل ایرلاین ها دانست و ادامه داد: برخی از مسئولان شرکت های هواپیمایی از دست های پشت پرده در سیستم چارتر صنعت هوایی گلایه دارند و عنوان می کنند که شرکت های با مسئولیت محدود با اقتدار چارتر می فروشند و نمی کنند. به شرکت ها اجازه می دهد بلیط های خود را به صورت سیستمی در اختیار مردم قرار دهند و انحصاری ایجاد کرده اند که شرکت ها موظف به همکاری با آن هستند.
خدائیان از بازرسان سازمان بازرسی کل کشور خواست به این پرونده ورود کنند و بررسی کنند که چه تخلفات یا تخلفاتی در این زمینه وجود دارد و در صورت وجود رانت در این مورد، آن را شناسایی و رسیدگی کنند.
یکی دیگر از مشکلاتی که رئیس سازمان بازرسی کشور به آن اشاره کرد تاخیرهای مکرر پروازها بود. دکتر خدائیان بر ورود جدی سازمان بازرسی کل کشور به این حوزه تاکید کرد و تاکید کرد که بازرسان این پرونده را از نظر حقوق عمومی با جدیت پیگیری کنند.
خدائیان با اشاره به تصادفات جاده ای گفت: علت بیشتر تصادفات خطای انسانی است، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که برخی از مناطق جاده ای کشور حادثه خیز هستند و دستگاه های ذیربط باید نسبت به رفع آن اقدام کنند. هشدار جدی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان بر رعایت قوانین ساخت و ساز ساختمان تاکید کرد و گفت: تمامی مراحل ساخت و ساز از ابتدا تا انتها باید تحت نظارت و نظارت دقیق مسئولان قرار گیرد تا شاهد تخریب باشیم. ساختمان نوساز پس از وقوع حوادث و بلایا. نرمال نباشیم و در این زمینه اگر بعد از این حوادث مسئولین پاسخگو باشند جنبه پیشگیرانه دارد.
در این جلسه معاون نظارت و بازرسی امور تولید و بازرسی کل راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی ارائه کردند.
انتهای پیام