سایر موضوعات

اپراتورها قبل از دریافت پیامک انبوه باید از مشترکین تاییدیه دریافت می کردند

معاون رگولاتوری اعلام کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتورهای تلفن همراه را ملزم به دریافت رضایت و درخواست از مشترکان برای دریافت پیامک (در رده های مختلف) کرد.

به گزارش ای بی اس نیوز، مجید حقی – معاون امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – با تاکید بر اینکه در برخی موارد اطلاعات مشترکان توسط برخی افراد به دنبال سود برای ارسال پیامک انبوه استفاده می شود، گفت: حل و فصل شود. اپراتورهای تلفن همراه موظفند در صورت ارسال پیامک بدون درخواست و رضایت کاربر سریعاً با متخلفان برخورد کرده و شماره مورد نظر را به رگولاتوری اطلاع دهند تا ارسال پیامک را متوقف کند.

وی افزود: مشترکانی که بدون رضایت پیامک انبوه دریافت می کنند نیز می توانند به آدرس 195.cra.ir مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. رگولاتور شکایات را بررسی می کند و نتیجه را ظرف 24 ساعت اعلام می کند. در صورت تکرار تخلف، پرونده ها به کمیته تخلفات نظارتی ارجاع می شود و با متخلفان برابر مقررات برخورد می شود.

پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه 270 را در خصوص مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای پیامکی تصویب و به اپراتورها ابلاغ کرد. همچنین برای اطمینان از صحت فرآیند احراز هویت، اپراتورها موظف شدند از رمز یکبار مصرف (OTP) برای فروش سیم‌کارت‌های دوم به بالا و همچنین مشترکان فرآیند احراز هویت حضوری با استفاده از کارت‌های ملی و شناسه عکس‌دار استفاده کنند. .

بر اساس اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرستندگان پیامک اطلاع رسانی از شماره های سرویس موظف شدند عبارت «لغو ۱۱» را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان با ارسال شماره ۱۱ به شماره ای که از آن پیامک دریافت کرده اند، ادامه دهند. ، پیامک را لغو کنید و شماره 12 را برای اشتراک مجدد و دریافت پیامک اطلاع رسانی سرویس به همان شماره ارسال کنید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا