سایر موضوعات

وارد بازار شود؛ نقطه شکست استارت آپ ها / موفقیت 48 درصدی شرکت های مستقر در قطب رشد پارک فناوری پردیس



رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از ضریب موفقیت 48 درصدی استارت آپ های مستقر در این مرکز خبر داد و گفت: ورود به بازار نقطه شکست استارت آپ ها است و تلاش می کنیم این میزان را کاهش دهیم. با استفاده از قابلیت های این پارک اشاره کنید.

به گزارش ای بی اس نیوز، محسن علی اکبریان در جمع خبرنگاران، مراکز رشد را یکی از بازیگران کلیدی در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور دانست و اظهار داشت: مراکز رشد اولین قطب کارآفرینان برای پاسخگویی به حوزه اشتغال و کارآفرینی هستند. بنابراین، قطب های رشد پذیرای افراد علاقه مند به اشتغال و کارآفرینی هستند، بنابراین این قطب ها نقش مهمی در زمینه جهت گیری و تعیین مسیر کارآفرینان ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه در اجلاس سران مراکز رشد به دنبال کنار هم قرار دادن سیاست ها و ایجاد ادبیات و برنامه های مشترک مراکز هستیم، گفت: از این رو در اجلاس سراسری مدیران مراکز رشد کشور، رهبران از مراکز رشد تجربیات خود را به اشتراک می گذارند، در حالی که صحبت در مورد فناوری های آینده در زمینه کسب و کار مورد بحث قرار می گیرد.

علی اکبریان هوش مصنوعی، متاورز و فناوری های نوظهور را از جمله فناوری های آینده برشمرد و یادآور شد: در قطب رشد پارک فناوری پردیس که از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد، تیم های زیادی وارد شدند و با گذراندن دوره های مختلف توانستند این را ترک کنند. قطبی که تبدیل شده بود طبق آمار، میزان موفقیت کسب و کار 48 درصد است.

به گفته وی، 48 درصد ضریب موفقیت کسب و کار به این معناست که 48 درصد از شرکت هایی که وارد مرکز رشد شده اند، پس از 3 سال توانسته اند به ثبات اقتصادی دست یابند و با موفقیت از مرکز رشد پارک فناوری پردیس خارج شوند.

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس با بیان اینکه این آمار در مقایسه با آمارهای جهانی و ملی عدد بالایی محسوب می شود، گفت: در سال 1400 بیش از 100 محصول توسط شرکت های مستقر در این مرکز رشد تولید شده است. فروش بنگاه های اقتصادی بیش از 400 میلیارد ریال انجام شده است.

علی اکبریان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 60 شرکت فعال در این قطب رشد فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: بیش از 300 کارشناس در 60 شرکت فعال هستند.

وی با اشاره به چالش های مراکز، یادآور شد: چالش اصلی شرکت ها بحث توسعه بازار و یافتن مشتری مناسب برای محصول تولید شده توسط شرکت ها است. در مرحله ایده پردازی، توسعه ایده و رسیدن به نمونه اولیه محصول و حتی رسیدن به نمونه های صنعتی، شرکت ها می توانند موفق شوند که نقطه شکست و ریسک بالا مقیاس پذیری محصول است.

علی اکبریان مقیاس پذیری طرح ها را راهکاری برای ورود به بازار و کسب سهم بازار دانست و گفت: این نقطه نقطه شکست بسیاری از استارت آپ ها است و برای کاهش این نقطه شکست برنامه هایی داریم شکست و ریسک این مرحله. برای کسب و کارها و به همین منظور از قابلیت های این مرکز برای ارائه بازار برای کسب و کارهای جدید استفاده می کنیم.

مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس با اشاره به اقدامات تسهیل گری در حوزه صادرات تصریح کرد: ما در مجموعه پارک خدمات و تسهیلات صادراتی ارائه می کنیم اما شرکت های کمی موفق به صادرات محصولات می شوند و در ابتدا آنها باید وارد بازار داخلی شوند تا برای سهمی از بازار داخلی مبارزه کنند.

وی ادامه داد: اما اگر شرکتی محصولی با قابلیت صادرات تولید می‌کند، از پایگاه‌های صادراتی که در کشورهای مختلف مانند آفریقا نمایشگاه دائمی دارد استفاده می‌کنیم و به شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا با استفاده از نمایندگی‌های خدمات توسعه صادرات به آن بازارها برسند. .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا