مهمترین وظیفه مرکز جامع روابط عمومی ثبت گزارش فرار مالیاتی است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رسیدگی به شکایات چقدر طول می کشد، افزود: مدت زمان رسیدگی به شکایات مردمی بسته به نوع گزارش یا شکایت متفاوت است، دادستانی مالیاتی پیگیری و نتیجه اعلام خواهد شد، اما گاهی نیاز به شناسایی و بررسی مدارک بیشتر و اجرای ماده 181 با کمک ضابطان است که مستلزم بررسی دقیق و طولانی تری است.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ثبت و دریافت اظهارنامه مالیاتی از مهمترین وظایف و وظایف مرکز ارتباطات مردمی 1526 است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شادا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم افتتاحیه مرکز روابط عمومی 1526 این سازمان گفت: ایجاد این این مرکز با هدف تسهیل ارتباط افراد با خدمات سازمان، مدیران و متولیان امور مالیاتی جهت کسب پاسخ به سوالات و همچنین اعلام سهولت انجام میشود.
وی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق مردم و مودیان در رأس سیاست های این سازمان است، افزود: دوستان عزیز برای برقراری ارتباط راحت و سریع می توانند از ایمیل، سامانه افشاگری در سایت این سازمان و همچنین از طریق مرکز ارتباط مردمی به شماره 1526 سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح و در صورت فرار مالیاتی گزارش دهند.
منظور در خصوص روند سامانه افشاگران افزود: مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان امور مالیاتی کشور پس از دریافت گزارش های فرار مالیاتی، آنها را پالایش، پردازش و مدیریت می کند و نتیجه را به اظهارکننده اعلام می کند. ضمناً در صورت کشف فرار مالیاتی، ارزیابی مالی به میزان تعیین شده در دستورالعمل افشا به بایگانی تعلق می گیرد.