سایر موضوعات

هیچ علاقه ای به بازار خودرو چین وجود ندارد



فروش خودروهای سواری در چین از ژانویه تا فوریه 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ای بی اس نیوز، آمارها حاکی از کاهش 20 درصدی فروش خودروهای سواری در چین در دو ماهه نخست سال جاری است که نشان دهنده ضعف تقاضا در بزرگترین بازار خودروی جهان است، هرچند برخی خودروسازان برای افزایش تقاضا قیمت خود را کاهش دادند.

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد که فروش در ماه فوریه 1.42 میلیون دستگاه بوده که 10.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. فروش خودروهای انرژی جدید، که شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی می شود، سریعتر از کل بازار رشد کرد و در ماه فوریه نسبت به سال قبل 61 درصد افزایش یافت. سال گذشته، دولت این کشور معافیت های مالیاتی را برای چنین محصولاتی تمدید کرد، در حالی که مقامات محلی مشوق هایی را برای تشویق به خرید در نظر گرفتند.

خودروهای انرژی جدید بیش از 30 درصد از فروش خودروهای جدید را تشکیل می دهند و خودروهای الکتریکی سهم بازار را از پرفروش ترین خودروهای موتور احتراق داخلی گرفته اند.

بر اساس داده های خرده فروشی بانک بازرگان بین المللی چین، BYD پرفروش ترین برند خودروهای سواری چین در ماه فوریه بود و برای دومین بار در چهار ماه گذشته از فولکس واگن پیشی گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا 11.5 درصد از فروش خودروهای الکتریکی در چین در ماه فوریه را به خود اختصاص داده است. این خودروساز آمریکایی در ماه فوریه 40479 خودروی ساخت چین صادر کرد و هدف آن افزایش صادرات و گسترش به بازارهای جدید است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا