شرکت هیوندای موتور سرمایه گذاری در خودروهای الکتریکی را به 28 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.
به گزارش ای بی اس نیوز، هیوندای موتور سرمایه گذاری سالانه خود در برقی سازی را نزدیک به دو سوم افزایش می دهد و به عنوان بخشی از استراتژی خود برای افزایش فروش خودروهای برقی در دهه آینده، 28 میلیارد دلار هزینه می کند.
این خودروساز کره ای اعلام کرده است که هدف فروش خودروهای برقی خود را از 1.87 میلیون دستگاه به 2 میلیون دستگاه تا سال 2030 افزایش داده است.
هیوندای موتور در بیانیه ای اعلام کرد، از آنجایی که تقاضای جهانی برای خودروهای الکتریکی سریعتر از پیش بینی های بازار رشد می کند، هیوندای موتور در حال افزایش هدف فروش خود در سال 2030 است. برای دستیابی به این هدف، هیوندای قصد دارد تولید محلی خودروهای الکتریکی را در سه بازار کلیدی خود یعنی ایالات متحده، اروپا و کره جنوبی افزایش دهد، زیرا کشورهای بیشتری مشوق های خودرویی را در این کشور در نظر می گیرند.
در ایالات متحده امریکا؛ بزرگترین بازار این کشور، تولید خودروهای الکتریکی با تنها 0.7 درصد در حال حاضر، سه چهارم کل تولید خودرو در این کشور را تا سال 2030 به خود اختصاص خواهد داد.
جیحون چانگ، مدیرعامل هیوندای موتور گفت که این خودروساز قصد دارد وسایل نقلیه خود را با استاندارد شارژ تسلا در آمریکای شمالی سازگارتر کند. چانگ به سرمایه گذاران گفت: چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، تا سال 2016 بسیار سودآور بود، اما نه اکنون که این خودروساز سهم خود را به رقبای داخلی از دست داده است.
هیوندای قصد دارد طی 10 سال آینده 9.5 تریلیون وون (7.4 میلیارد دلار) برای افزایش رقابت باتری و توسعه باتری های نسل بعدی سرمایه گذاری کند.
بر اساس گزارش رویترز، هیوندای قصد دارد تا سال 2028 و پس از آن بیش از 70 درصد باتری ها را از طریق سرمایه گذاری مشترک تامین کند. علاوه بر این، هیوندای هدف خود را برای دستیابی به حاشیه سود عملیاتی 10 درصد یا بیشتر در تجارت خودروهای الکتریکی تا سال 2030 اعلام کرد.
انتهای پیام