به گزارش خبرنگار سیاسی ای بی اس نیوز، فواد ایزدی شب دوشنبه 24 مرداد 1403 در پنل «رسانه ها و بحران های بین المللی» نشست مرکز تخصصی رسانه با عنوان «رسانه، تعامل و توسعه»، اعلام کرد: در زمان سرما. در دوران جنگ ما دو مدل رسانه ای داشتیم، یک مدل بلوک شرق و آن مدل غرب. در کشورهای غربی اینطور نیست که رسانه ها در اختیار شرکت ها باشند، بلکه برعکس، این شرکت ها صاحب رسانه هستند. جنرال الکتریک که هواپیماهایی را که غزه را بمباران می کنند نیرو می دهد، همچنین مالک شبکه ام بی سی است. در آمریکا چندین شرکت بزرگ داریم که مالک رسانه نیز هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: از آنجایی که جنرال الکتریک از بمباران غزه سود می برد، بنابراین MBC نمی تواند انتقاد جدی از جنگ غزه داشته باشد، اکثر رسانه های ما از مدل کمونیستی استفاده می کنند که البته مدل چندان موفقی نبوده است. نمی توانست حفظ شود. نظر آنها
وی درباره ویژگیهای شبکههای تلویزیونی و رسانههای کمونیستی گفت: مشکل این بود که آنها در واقع اعلام کردند که از این وضعیت دفاع میکنند، همان کاری که رسانههای دولتی ما انجام میدهند، بنابراین مردم احساس نمیکنند که رسانهها به درد آنها مرتبط است. مرتبط با دولت در کشورهای عربی ما چنین مشکلی نداریم زیرا رسانه های زیادی وجود دارد و اگر با شبکه سعودی مشکل داریم ده ها کانال جایگزین وجود دارد، اما در ایران این مشکل را داریم که کانال های رسانه ملی فارسی زبان هستند. توسط دولت یا رسانه های دشمن حمایت می شود. بنابراین اگر اعتبار رسانه ملی از بین برود، رسانه جایگزین، رسانه دشمنان ما خواهد بود. اما چه باید کرد؟ به نظر من ساختار موجود قابل اصلاح است.
یزدی ها گفتند: ممکن است رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده باشد، اما روابط عمومی زیرمجموعه قوه مجریه نیست، بلکه رسانه ملی ما، روابط عمومی قوه مجریه است، زیرا رئیس کل قوه مجریه است. رسانه ها در جلسات دولت شرکت می کنند و به عنوان اعضای کابینه عمل می کنند. آیا بی بی سی فارسی توسط دولت انگلیس تامین مالی نمی شود؟ اما آیا رئیس بی بی سی در جلسات دولت این کشور حضور دارد؟ حداقل به ظاهر کار احترام می گذارند.