تکنولوژی و فناوری

هوش مصنوعی بر افزایش تعامل با کاربران متمرکز است

یکی از بنیانگذاران اینستاگرام ، کوین سیستور ، هشدار داد که چت های هوش مصنوعی در تلاشند به جای ارائه اطلاعات مفید ، تعامل کاربران را فقط به صورت مصنوعی افزایش دهند.

براساس گزارش ها ، وی معتقد است كه این رویکرد برای مصرف كنندگان مفید نخواهد بود و سرانجام مضر خواهد بود.

چت های سیگنال کوین کیستم برای هوش مصنوعی

Cystrom توضیح داد که بسیاری از شرکت های اطلاعاتی مصنوعی بدون توجه به کیفیت پاسخ ها در تلاشند تا تعامل کاربران را افزایش دهند. او گفت.

“شما می بینید که این شرکت ها راهی را طی کرده اند که همه تولید کنندگان محصولات مصرفی برای افزایش تعامل معرفی کرده اند. هر بار که من در پایان سؤال کوچک می پرسم (هوش مصنوعی) را می پرسم تا ببیند آیا او می تواند دوباره از من سؤال کند.”

چت های سیگنال کوین کیستم برای هوش مصنوعی

Cerm این تاکتیک ها را با استراتژی های تهاجمی شبکه های اجتماعی برای گسترش فعالیت کاربران تشبیه می کند.

وی در اظهارات خود اظهار داشت كه این روشها یك نیروی مخرب هستند كه می توانند به جای كمك به كاربران ، آنها را به خود جلب كنند و در نهایت احساس نارضایتی ایجاد كنند. وی خاطرنشان کرد: سؤالات مداوم که بعد از هر پاسخ مطرح می شود فقط برای جلب توجه بیشتر و افزایش استفاده از این سیستم عامل ها است.

اظهارات در شرایطی ساخته شده است که اخیراً توسط چتگپ مورد انتقاد قرار گرفت. مصرف کنندگان به دلیل رویکرد بیش از حد این چت ها و پاسخ مستقیم و مفید به سؤالات ابراز نگرانی کرده اند. Openai ، تولید کننده Chatgpt ، به این انتقادات پاسخ داد و دلیل بازخورد کوتاه مدت وی را شرح داد.

Cystrom می گوید این رفتارها خوب است ، اما ویژگی های عمدی تر برای رعایت معیارهایی از قبیل “زمان صرف شده” و “کاربران فعال روزانه” طراحی شده است. وی تأکید کرد که شرکت های اطلاعاتی مصنوعی باید بر ارائه پاسخ های مفید و با کیفیت تمرکز کنند ، نه تمرکز بر افزایش این معیارها.

در پاسخ به انتقادات اخیر ، اوپای توضیح داد كه مدلهای هوش مصنوعی معمولاً تمام اطلاعات لازم برای ارائه پاسخ كامل را ندارند و ممکن است از كاربران بخواهند كه جزئیات بیشتری را ارائه دهند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *