سایر موضوعات

هواپیمای مسافربری نوآورانه ناسا و بوئینگ رونمایی شد

در نهایت، کاهش 30 درصدی در انتشار گازهای گلخانه‌ای که با مفهوم Transonic Truss-Braced Wing به دست خواهد آمد، گامی در سفر صنعت هوانوردی به سمت انتشار خالص کربن صفر خواهد بود.

وی افزود: هدف ما این است که همکاری ناسا با بوئینگ برای تولید و آزمایش یک نمونه اولیه کامل به ساخت هواپیماهای تجاری آینده کمک کند که سوخت کمتری مصرف کنند و مزایایی برای محیط زیست، صنعت هوانوردی تجاری و مسافران در سراسر جهان داشته باشند. و اگر موفق باشیم، ممکن است این فناوری‌ها را در هواپیماهایی که مردم در دهه 2030 به آسمان می‌برند، ببینیم.

ناسا تاریخ تقریبی سال 2028 را برای اولین پرواز آزمایشی این هواپیمای جدید با نام “Transonic Truss-Braced Wing” تعیین کرده است.

هدف ناسا بهبود هوانوردی تا دهه 2030 است

انتهای پیام

دلیل اینکه ناسا و بوئینگ تصمیم گرفتند روی یک هواپیمای باریک پیکر کار کنند و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند تا حدی به این دلیل است که طبق گفته ناسا، هواپیماهای باریک بدن تقریباً نیمی از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را نشان می دهند و خطوط هوایی برای حمل و نقل و کوتاه مدت. و حمل و نقل متوسط ​​به شدت به این نوع هواپیما وابسته است.

در بلند مدت، ناسا انتظار دارد که این هواپیما بیش از 50 درصد از بازار هواپیماهای تجاری متوسط ​​را به خود اختصاص دهد.

بر اساس بیانیه ناسا، این دو سازمان روی پروژه نمایشگر پرواز پایدار با یکدیگر همکاری خواهند کرد که هدف آن ساخت، آزمایش و پرواز یک هواپیمای باریک بدنه جدید تا پایان دهه است که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد.

ناسا اعلام کرده است که برای این پروژه 425 میلیون دلار و بوئینگ و شرکای آن 725 میلیون دلار کمک خواهند کرد.

این بدان معنا نیست که هواپیماهای پایدار بزرگتر آزمایش نمی شوند. به عنوان مثال، ایرباس اخیراً یکی از A380 های بزرگ خود را با سوخت 100٪ پایدار پرواز کرد.

این هواپیما دارای بالهای بلند و نازکی است که توسط پایه های مورب که بال ها را به بدنه متصل می کند تثبیت می شوند. این طراحی کشش و اصطکاک کمتری ایجاد می کند، به این معنی که سوخت کمتری می سوزاند.

در بیانیه ناسا، مدیر ناسا، بیل نلسون، سهم آژانس فضایی در سفرهای هوایی ایمن تر و پاک تر در سال های آینده را برجسته می کند. در چند سال گذشته، ناسا سخت کار کرده است تا تخصص خود را به فناوری‌های سفر هوایی سبزتر اختصاص دهد که نمونه‌ای از آن هواپیمای الکتریکی آزمایشی X-57 Maxwell است.

بوئینگ تخمین می زند که بین سال های 2035 تا 2050 تقاضا برای هواپیماهای باریک بدن جدید به 40000 دستگاه افزایش یابد.

نلسون گفت: «از ابتدا، ناسا هنگام پرواز با شما بوده است. ناسا جرأت کرد جلوتر، سریعتر و بالاتر برود و با انجام این کار، هوانوردی را پایدارتر و قابل اعتمادتر کرد. در DNA ما هست

کاهش 30 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای

طرح ها و فناوری های دیگر ارقام کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بلندپروازانه تری ارائه می دهند، اما ناسا قصد دارد این هواپیما را زودتر از سایر پروژه های مشابه به بازار عرضه کند. با این حال، ناسا تاکید می کند که این یک فناوری آزمایشی و مخاطره آمیز است که قبل از اینکه مسافران بتوانند از آن بهره مند شوند، باید یک فرآیند اعتبارسنجی طولانی را طی کند.

مفهوم جدید هواپیمای مسافربری ناسا و بوئینگ با کاهش اصطکاک در طول پرواز، انتشار گازهای گلخانه ای را تا 30 درصد کاهش می دهد.

البته لازم به ذکر است که ایرباس A380 و بوئینگ 747 که هواپیماهای دو طبقه بزرگ هستند به دلیل تقاضای کم و هزینه های عملیاتی بالا دیگر تولید نمی شوند.

به گزارش ای بی اس نیوزناسا با بوئینگ برای توسعه فناوری پروازهای تجاری سبزتر همکاری کرده است.

ناسا می‌گوید این مفهوم همچنین سایر فناوری‌های سبز را در تلاش‌های ناسا برای کمک به صنعت هوانوردی برای رسیدن به هدف خود برای دستیابی به انتشار خالص کربن تا سال ۲۰۵۰ ادغام می‌کند.

ناسا و بوئینگ معتقدند طراحی جدید آنها می تواند مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای را تا 30 درصد کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا