مهرداد خمگیر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، در خصوص تاخیر در پرواز بغداد – تهران شرکت هواپیمایی آتا، گفت: مشکل تامین قطعات هواپیما برای این پرواز برطرف شده و نقص آن برطرف شده است.
وی ادامه می دهد: در تماسی که حدود 15 دقیقه پیش با مهماندار داشتیم، از آمادگی هواپیما برای پرواز خبر داد.
وی افزود: پرواز بغداد – تهران حداکثر 40 دقیقه دیگر انجام می شود و در حال اخذ مجوز پرواز هستیم و مسافران بلافاصله جابجا می شوند.
به گزارش ای بی اس نیوز، یکی از مسافران پرواز 6632 هواپیمایی آتا به ای بی اس نیوز گفت: در کنار ناآرامی و بلاتکلیفی 24 ساعت گذشته، مشکل ما این است که شرکت هواپیمایی آتا به درخواست های ما پاسخ نمی دهد.
وی یادآور شد: این پرواز قرار بود دیروز ساعت 11:15 انجام شود که شرکت هواپیمایی آتا آن را به ساعت 13:30 موکول کرد و در این ساعت مسافران سوار هواپیما شده و دو ساعت در داخل هواپیما منتظر پرواز بودند.
وی گفت: سپس مسافران را به بهانه نقص فنی از هواپیما پیاده کرده و به ترمینال بازگرداندند.
وی تاکید کرد: به ما اطلاع دادند که بخشی از هواپیما دارای نقص فنی است که نیاز به تعویض دارد و طبق گفته مسئولان هواپیمایی آتا این قطعه باید از ایران به فرودگاه بغداد منتقل می شد و منتظر بودیم تا این نقص برطرف شود. تا ساعت 7 بعد از ظهر، حدود ساعت 20:00 ساعت 30:00 مسافران از بغداد به کاظمین برده شدند و در هتل مستقر شدند.
وی با بیان اینکه از دیشب در هتل هستیم و هیچکس پاسخگوی ما نیست، گفت: این مسافران 4 کاروان حج و زیارت بودند که بیشتر آنها افراد مسن و برخی از آنها تب بالایی دارند.
وی با انتقاد از عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مشخص نیست چرا متولیان حمل و نقل کشور این حوزه را تنها گذاشته اند، ما دنبال شرکت هواپیمایی آتا هستیم، آنها پاسخگو نیستند. اساساً چرا باید برای شرکت هایی که سابقه خوبی در احترام به مسافران ندارند مجوز پرواز صادر شود؟
absnews