اخبار اقتصادی روز

شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی روسیه و چین متصل است

08:05 01 اوت 1403

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران محصول استراتژیک زغال سنگ را از روسیه از طریق ایران به هند منتقل کردیم، گفت: تاکنون 7 قطار از این مسیر عبور کرده است. به طوری که طی هفت هفته گذشته شرکت راهبردی زغال سنگ به سمت بندرعباس حرکت کرده و سپس به سمت اقیانوس هند حرکت می کند.

وی با بیان اینکه ما تجربه مشابه کریدور شمال – جنوب از روسیه را در مسیر قزاقستان، ترکمنستان و ایران در مسیر شرق به غرب انجام دادیم و از توان کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و چین استفاده کردیم. . .

صالحی گفت: رئیس جمهور در دو سال گذشته بر ایجاد و تکمیل کریدور شرق به غرب تاکید و همواره بر هدایت کالا از چین به اروپا از طریق ایران تاکید کرد.

وی افزود: برای این اقدام لازم بود تعرفه ها برای ایجاد رقابت با حوزه دریایی ترجیحی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اتصال سخت افزار و نرم افزار به شبکه ریلی ایران و چین نقش ایران را در ترانزیت کالا از چین به اروپا افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: مدت زمان حمل کالا و کالا در قطار کانتینری یک سوم زمان کشتی است و با راه اندازی این قطار فاز اول کریدور شرق به غرب بین چین، ایران و اروپا آغاز و اجرا خواهد شد.

صالحی گفت: در نظر داریم حجم مبادله را به یک قطار در روز برسانیم و بارهای فلزی از ایران و لوازم یدکی خودرو از چین ارسال می شود.

وی افزود: زمان حمل و نقل ریلی نشان دهنده یک سوم حمل و نقل دریایی بین ایران و چین است. در حال حاضر هر هفته یک قطار از چین و یک قطار از ایران ارسال می شود.

وی گفت: قطارها از چین و ایران حرکت می کنند و در مرز اینچیبان مبادله کالا انجام می شود. به لطف دو تناژ، توانسته ایم تعرفه ها را کاهش دهیم تا حمل و نقل ریلی برای صاحبان بار و باربری جذاب باشد.

خبرنگار: محبوبه کبری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا