سایر موضوعات

هزینه 20 میلیارد دلاری پروژه های ریلی و دریایی طی سه سال / آزادی بازرس ویژه وزارت راه

قاسمی را بزرگ کرد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از آزادی محمدقاسم مکارم، بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی در حاشیه مراسم جهانی خبر داد. دیدار روز دریایی

به گفته وزیر راه و شهرسازی، پس از نفت، رانت پایدار و پایان ناپذیری که امنیت کشور را تضمین می کند، رانت ترانزیتی است.

وی گفت: دو هفته پیش اجلاس وزیران عشق آباد در ترکمنستان برگزار شد و نشست کشورهای محصور در خشکی است اما از ایران نیز برای شرکت در این نشست دعوت شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 200 میلیون تن بار در کشورهای آسیای میانه وجود دارد که اگر بتوانیم یک پنجم این محموله را به ایران بیاوریم درآمد ترانزیتی وحشتناکی خواهیم داشت.

قاسمی گفت: هفته گذشته در نشست سه جانبه سران روسیه و آذربایجان در باکو مقرر شد که هر 10 روز یک بار قطار روسیه به بنادر ایران بیاید و چینی ها نیز قطارهای خود را از ایران عبور دهند.

absnews

وزیر راه و شهرسازی گفت: شاید دریا مبنای اقتصاد کشور باشد اما از آن استفاده نکرده ایم و 14 هزار کیلومتر ریل داریم اما هیچکدام به کریدورهای بندر اصلی متصل نیست زیرا رشت. -بخش راه آهن آستارا ریل ندارد و محموله ای که از هند به روسیه و فنلاند می رود باید ترکیبی حمل کنیم.

وی با اشاره به توقف پروژه‌های عمرانی افزود: قرارداد ریلی چابهار- سرخس سال‌هاست که امضا شده است، اما تا کجا پیش رفته است؟ با این روش ها نمی توانیم به نتیجه برسیم. در سه تا چهار سال آینده 20 میلیارد دلار برای هزنیه ریلی و دریایی هزینه خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی سه تا چهار سال آینده 20 میلیارد دلار در حوزه ریلی و دریایی هزینه خواهیم کرد، گفت: مقرر شده است که هر 10 روز یک بار یک قطار روسی به بنادر ایران بیاید. و چینی ها هم قرار است قطارهای خود را برای عبور از ایران بفرستند

قاسمی اضافه کرد: بعد از جنگ بندر بزرگی در کشور نداشتیم و تنها یک شرکت ایتالیایی ساخت بندر شهید رجایی را آغاز کرد که بعد از انقلاب از ایران خارج شد و بندر امام نیز این توانایی را داشت. برای پهلوگیری کشتی های بزرگ .

وی همچنین در این مراسم گفت: وزیر دریایی هستم و از سال 65 در زمینه ساخت سازه های دریایی در کشور فعالیت دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا