سایر موضوعات

هزینه نگهداری زیرساخت ها به دلیل کمبود بودجه محقق نمی شود

تقی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران وی همچنین بر دو موضوع تهیه دستورالعمل بهره برداری در قالب مقررات ملی ساختمان برای هر ساختمان و زیرساخت خاص و وجود سامانه های آنلاین و هوشمند هشدار و کنترل زیرساخت ها به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از کمبود تاکید کرد. نگهداری مناسب و به موقع

مشاور امور عمرانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران وی همچنین در این نشست گفت: با توجه به موضوع فرونشست زمین و تهدیدات پیش روی فرودگاه ها و ساختمان های مرتبط، داشتن دستورالعمل یا لوازم جانبی ویژه برای نگهداری و نوسازی بسته به نوع سازه، شرایط آب و هوایی و نوع بهره برداری ضروری است. و آب و هوای ساخت سازه ها و ساختمان های مختلف را آماده کنید.

مدیرکل تعمیر و نگهداری راه ها و ساختمان های فنی سازمان ترافیک و حمل و نقل جاده ای افزود: وضعیت راه های فرعی و غیر شریانی به طول حدود 37 هزار کیلومتر برای اولین بار در سال 1395 از طریق سامانه PMS ثبت شده است. در خصوص پل ها و ساختمان های فنی نیز سیستم مجزایی طراحی شده است که تاکنون 80 درصد داده ها در این سامانه ثبت شده و تا 3 ماه آینده تکمیل می شود.

وی افزود: 38 کیلومتر اسکله در سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد که در بودجه سال 1401 تنها 500 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده بود در حالی که نیاز فعلی 1000 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش ای بی اس نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های شورای اسلامیعلیرضا رهایی، مدیر دفتر مطالعات زیرساخت مرکز پژوهش های مجلس وی با تاکید بر ارزش زیرساخت‌ها به عنوان بخش بزرگی از سرمایه ملی و اهمیت نگهداری در بخش‌های مختلف از جمله ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حمل‌ونقل، بر لزوم وجود شبکه اطلاعاتی جامع و برنامه کلان منسجم در این بخش تاکید کرد.

انتهای پیام

نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی ایشان همچنین در این جلسه تاکید کردند که ارزش تاسیسات تنها ارزش ریالی آنها نیست و اهمیت عملکردی و عملیاتی آنها در اولویت بندی تعمیرات و نگهداری حائز اهمیت است. تعمیر و نگهداری همیشه مهمتر از تعمیرات است و در زمینه نگهداری باید به مسائل استاندارد و استفاده از مشاوران متخصص توجه شود.

وی بیان کرد: طی یک دهه گذشته به دلیل عدم تلاش برای اعتبارات مورد نیاز و در نتیجه کاهش حجم عملیات بهسازی، درصد بالایی از عقب ماندگی بهسازی خط شبکه ریلی به اعتبارات قبلی اضافه شد. وظایف انباشته شده

آزادی مدیر دفتر طراحی زیرساخت های مرکز پژوهش های شورای اسلامی وی در پایان بر لزوم تدوین استانداردها، دستورالعمل‌ها و زمان‌بندی‌های نگهداری، توجه به کمبود اعتبارات و ارائه راهکارهای تامین مالی، مستندسازی دقیق اطلاعات نقشه‌های ساختمانی و استقرار سیستم‌های نگهداری ساختمان‌ها و کلیه زیرساخت‌های مشابه سیستم‌های کامل حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد. . .

جلسه شورای تخصصی معاونت عمران و شهرسازی دفتر طراحی زیربنای مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با محوریت حفظ و نگهداری ساختمان های عمومی و زمینی، زیرساخت های حمل و نقل دریایی و هوایی برگزار شد.

علیرضا سیاهپور مدیر کل نگهداری و ابنیه فنی راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ایهمچنین در این جلسه اظهار داشت: تحلیل وضعیت شریان های کشور در حال حاضر توسط سامانه مدیریت روسازی (PMS) انجام می شود که در حال حاضر در سه مقطع زمانی (سال 1394، 64 هزار کیلومتر باند جدا شده از شریان های کشور از شریان های کشور در ترافیک سنگین انجام می شود. 2017 و 2018). 1399) گردآوری شده است.

وی فعالیت هایی را که طی 4 دهه گذشته در این حوزه انجام شده کمتر از حد ایده آل دانست و گفت: طبق استاندارد جهانی سالانه 3 تا 6 درصد ارزش زیرساخت ها باید صرف زیرساخت ها شود. این زیرساخت ها که به دلیل کمبود بودجه انجام نمی شود. در این راستا لازم است در قانون پنج ساله برنامه و بودجه هفتم توسعه 1402 جایگاه ویژه ای به این موضوع داده شود.

مصطفی داودی، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامیضمن اشاره به کمبود اعتبار 92 درصدی در زمینه بهسازی و نگهداری خطوط ریلی، بر لزوم تدوین الگوی مناسب برای توسعه شبکه سراسری ریلی و لزوم توجیه فنی و صرفه اقتصادی در طرح‌های راه‌آهن تاکید کرد.

علی اکبر شیرزادی، مدیر گروه عمران و شهرسازی مرکز تحقیقات مجلس شورا همچنین در این نشست خاطرنشان شد: کیفیت زیرساخت ها به عنوان سنگ بنای یک جامعه پیشرفته ارتباط مستقیمی با تولید ناخالص داخلی دارد که با چالش هایی مانند نبود اطلاعات منسجم، عدم یکپارچگی داده ها و سیستم ها، همکاری ضعیف جامعه مواجه است. برخی نهادها در اطلاع رسانی و عدم عزم جدی، با حفظ صحیح و پیشگیرانه زیرساخت های کشور مواجه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا