هزینه خدمات داروسازی بالینی در بیمارستان ها

کد 902025 نشان می دهد که ؛ مدیریت خدمات دارویی برای ترکیب داروها برای هر نوع دارو مطابق استانداردهای وزارت بهداشت (هزینه مکانیزاسیون را نمی توان به طور جداگانه محاسبه و بدست آورد) این کد با کد 902020 اعلام و محاسبه نمی شود.
با تصمیم شورای عمومی دیوان عدالت اداری و پذیرش درخواست ماده 91 قانون دیوان در مورد تصمیم شورای عمومی 11 سپتامبر 2016 ، هزینه خدمات داروسازان بالینی در بیمارستان ها مطابق قانون اعلام شده است و همچنین خدمات دارویی برای ترکیب داروها دریافت می شود.
کد 902026؛ خدمات مدیریت درمان دارویی به درخواست پزشک معالج و حضور حضوری داروساز در کنار بیمار و ارائه مشاوره و مداخلات لازم
انتهای پیام
مجمع عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بر اساس نظریه توصیه های تخصصی فرهنگی ، آموزشی و پزشکی با این استدلال که ابتدا ؛ مطابق بند الف ماده 9 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ملی مصوب 2016 ، شورای عالی بیمه سلامت موظف است ارزش نسبی را بررسی کرده و تعرفه خدمات بهداشتی را تعیین کند. برای همه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی هر سال قبل از تصویب بودجه سال بعد. درمان و تشخیص در کشور ، دولتی ، غیردولتی و خصوصی ، با رعایت اصل توازن منابع ، هزینه و قیمت واقعی به منظور تقویت رفتارهای بهداشتی مناسب و اصول حسابداری یکنواخت با حق فنی برابر برای دولت و غیر -بخش دولتی تحت شرایط رقابتی طبق بند 8 ماده 1 و مواد 8 و 9 قانون بیمه سلامت عمومی کشور مصوب 3/8/73 ، پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور ، قبل از پایان هر سال برای سال بعد برای تصویب به کابینه ارسال می شود. ثانیاً ؛ متخصصان داروسازی بالینی با بررسی سابقه پزشکی بیمار و ارائه مشاوره تخصصی در انتخاب داروهای مناسب برای آنها و تنظیم دوز دارو ، برای بیماران مبتلا به اختلال عملکرد اندام های حیاتی ، در پیشگیری و مدیریت عوارض جانبی دارو نقش ایفا می کنند. در کاهش زمان بستری موثر است. علاوه بر این ، داروسازان بالینی به درخواست پزشک معالج به بالین بیمار مراجعه می کنند تا تجویز و استفاده صحیح و منطقی از داروها را ترویج کنند ، تغییرات دوز داروها را زیر نظر داشته باشند و از مسمومیت دارویی برای بهبود نتایج فرآیند جلوگیری کنند.
مطابق ماده 91 قانون تشکیلات و رویه دیوان عدالت اداری ، رأی مقدماتی مجمع عمومی برای تجدید نظر در مجمع عمومی ، در صورت ادعاهای دروغین یا ناسازگاری با قانون یا تعارض بین آنها ، مستلزم اعلام خطا از سوی رئیس دادگاه یا درخواست کتبی و مستدل توسط بیست قاضی دادگاه است.
با توجه به موارد فوق ، متخصصان داروسازی بالینی به عنوان آخرین حلقه در زنجیره درمان با ارائه خدمات ترکیبی و مدیریت درمان دارویی به درخواست پزشک معالج و مراجعه به تخت بیماران جهت انجام درمان تشخیص و لغو کدهای 902025 و 902026 موضوع به تصویب نامه شماره 70358/T 54240 ق 9/6/96 باعث نقض حقوق آنها شده و مغایر با ماده 9 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشورها در سال 2016 تصویب شده است ، و در نتیجه ، توسط اکثریت آرای اعضای شورای عمومی ، ماده 91 را اعمال می کند. قانون تشکیلات و رویه دیوان عدالت اداری به دلیل ناسازگاری اعتراض با قانون مذکور تصویب شده است.
به گزارش ای بی اس نیوز ، به نقل از دیوان عدالت اداری ، با شکایت انجمن داروسازان بالینی ایران و درخواست اعمال ماده 91 قانون تشکیلات و رویه دیوان عدالت اداری در خصوص دعوی شماره 1408 از 20 / 6/97 مجمع عمومی دیوان عدالت اداری 902015- 902020- 902021- 902022- 902025 و 902026 کتاب ارزشهای نسبی خدمات بهداشتی مرتبط با خدمات دارویی ، با این استدلال که داروسازان بالینی (داروسازی) که کار می کنند در خدمات بالینی مراکز بیمارستانی مدیریت پزشکی بیماران با بیماران نادیده گرفته شده همراه است و آنها درخواست استفاده از ماده 91 را در مورد کد 902025 و 902026 ، که به خدمات مرتبط است و توسط متخصصان به بیماران بستری ارائه می شود ، درخواست کردند.