سایر موضوعات

هدف گذاری صادرات لکوموتیوهای ایرانی

مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت دفاع از برنامه ریزی برای صادرات لکوموتیوهای ایرانی در 18 ماه آینده خبر داد و گفت: صادرات قطعات لکوموتیو نیز آغاز شده است.

آقای روح الله ارجمندی در گفتگو با مدیرمسئول خبرگزاری صنعت با اعلام این خبر؛ وی افزود: طرحی ارائه شده و در صورت تایید وزیر حراست، پس از واردات لکوموتیو دست دوم، 40 تا 50 درصد نوسازی و بازسازی توسط شرکت های داخلی انجام می شود که آن را برچیده و بازسازی می کنند. 50 درصد از بدنه، بوژی، شاسی و چرخ ها. و صادرات با حداقل 500000 دلار برای هر دستگاه مقرون به صرفه خواهد بود.

وی گفت: در خصوص سایر محصولات نیز به دلیل اشباع بازار به دلیل عدم سفارش، به دنبال مجوز صادرات به کشورهای CIS، روسیه و اروپا با کمک شرکت های استاندارد بین المللی هستیم.

ارجمندی ابتدا از صادرات بوژی به اروپا خبر داد و ادامه داد: بر اساس قرارداد امضا شده تا سال آینده 1000 بوژ به اروپا صادر می شود که شامل خرید 2000 محور و 4000 چرخ می شود. 3 شرکت دارای ارزش آفرینی و زنجیره تامین خواهند بود.

وی با بیان اینکه از نظر قیمت، کیفیت و زمان صادرات محصولات داخلی ظرفیت رقابت با رقبای خود را داریم، گفت: وزارت امنیت با کمک به استانداردسازی تولیدات ملی و اخذ استانداردهای بین المللی در تلاش است تا چالش صادرکنندگان را برطرف کند. برای صادرات کند

تعمیر لکوموتیو توسط شرکت های دانش بنیان

مدیرکل دفتر راه آهن و صنایع دریایی وزارت صلح، سابقه مپنا در تعمیر لکوموتیو را برشمرد و گفت: همچنین یک شرکت دانش بنیان برای تعمیر و نگهداری تمامی زیمنس ها قراردادی 3 ساله با شرکت راه آهن منعقد کرد. لکوموتیو در کشور

وی ظرفیت این شرکت دانش بنیان را برجسته کرد و ادامه داد: این شرکت با دارا بودن سالن های مختلف تست، ظرفیت تعمیر از صفر تا 100، برچیده و مونتاژ لکوموتیوهای فرسوده و همچنین بازسازی، نوسازی و صادرات این لکوموتیوها را دارد. و 2 واگن کشور با عقد قراردادی به این معنا در کنار این شرکت خواهد بود.

وجود وزارت امنیت برای تامین ارز برای قطعات لوکوموتیو

مدیرکل دفتر راه آهن و صنایع دریایی وزارت دفاع در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مبنی بر ادعای راه آهن مبنی بر عدم تعمیر لکوموتیوهای بیکار و لزوم نوسازی ناوگان با اعلام نیاز به 2 هزار واحد برای اخذ مجوز واردات، گفت: قابلیت گرمایش لکوموتیوهای سرد در راه آهن وجود دارد و وزارت حراست آمادگی تامین ارز برای تامین و تجهیز قطعات را دارد، مشروط بر اینکه دوستانش ریال را تامین کند؛ در حوزه تخصیص پولی در حوزه بهره برداری مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص آمار واردات و ارقام اعلام شده از سوی راه آهن گفت: این ارقام دور از تصور است، بر اساس برنامه پیش بینی شده سالانه بین 14 تا 15 لکوموتیو به ناوگان در گردش کشور اضافه شود که محقق نشده است. در 30 سال گذشته حداکثر نیاز خود را به یکباره اعلام کرده اند، در پاسخ باید گفت: نیاز به چنین عددی یکباره به وجود نمی آید و ناشی از کسری درآمدی است که مدیران وقت در حال حاضر دارند. به این نتیجه برسند که باید افزایش یابد.

ارجمندی اضافه کرد: البته این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد: اگر لکوموتیو برای گروهی سفارش داده شود، قطعا تحویل فوری نخواهد شد.

وی اعلام نیاز سالانه راه آهن به 130 نوع لکوموتیو را برشمرد و گفت: ظرفیت ساخت حداقل 140 لکوموتیو جدید در سال و تحویل آن به ناوگان ریلی در صورت سفارش وزارتخانه وجود دارد. امنیت. و شرکت های تولید داخل.

مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت حراست در پاسخ به سوال خبرگزاری صدا وسیما مبنی بر 50 درصد نوسازی و 50 درصد واگذاری به تعمیر و نوسازی؛ وی بیان کرد: شرکت ها در ازای کاری که انجام می دهند می توانند لکوموتیو دریافت کنند، به عنوان مثال راه آهن بالغ بر 400 لکوموتیو سرد و زمینی دارد، برخی از لکوموتیوها قابل تعمیر و گرمایش هستند که نیاز به سرمایه گذاری و هزینه دارد، در این زمینه نهادهای بالادستی مانند همانطور که وزارت راه و شهرسازی می تواند تعداد معینی لکوموتیو را تحویل دهد و از درآمد حاصل از آن برای بازسازی لکوموتیوهای باقی مانده استفاده کند که طبق اطلاع من، کسبه از آن استقبال می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا