رئیس کمیته صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: “انتخاب مدیرعامل و هیئت مدیره دو خودروساز بزرگ مانند ایران خودرو و سایپا مدل تجاری مناسبی نیست ، اما این بخش ها نمی دانند که آیا این کار را خواهند کرد. تا سال آینده در آن موقعیت باشید یا نه. “
اکبری تلارپشتی در مورد قیمت خودرو در بورس گفت: ما مسئول تولید و پشتیبانی تولید هستیم و نحوه توزیع خودروها در بورس باید اولویت بعدی مجلس باشد.
وی افزود: اگر از مدیران مناسب در صنعت خودرو به درستی استفاده شود ، نیازی به عرضه خودرو در بورس نیست.
وی از قیمت خودروها به عنوان یکی از سوالات مهم یاد کرد و گفت: قیمت نباید سفارشی باشد بنابراین اگر به عنوان مثال قیمت خودرو 100 میلیون تومان تعیین شده است ، دولت دستور فروش نمی دهد یک خودرو با قیمت 80 میلیون تومان. آنها قادر به خرید خودرو نیستند ، طبق سیستم تامین اجتماعی ، دولت باید هنگام خرید خودرو به این گروه ها توجه کند و با خرید وام بانکی شرایط خرید خودرو را در اختیار آنها قرار دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودروهای فرسوده بر اساس طرح ساماندهی خودرو گفت: وارد شوید. این منطقی نیست که ما فقط وارد کننده خودرو هستیم. زیرا ظرفیت تولید خودرو در بخشهای عمومی و خصوصی کشور وجود دارد.
وی افزود: “مدیر این شرکت ها باید اختیار کامل برای اجرای سیاست ها و برنامه های خود را داشته باشد. این واقعیت که مدیر یک شرکت خودرو فقط مجری دستورات رئیس جمهور ، وزیر یا مقامات ذیصلاح است و از طرف دیگر ما می خواهیم این کارخانه خودروسازی به عنوان یک شرکت اقتصادی مهم برای رقابت با جهان دیده شود ، یک مدل و رویکرد متناقض است که کار نمی کند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگر مشکل واردات خودرو است ، واردات خودرو باید صفر کیلومتر فاصله داشته باشد ، نه خودروی فرسوده. به عبارت دیگر ، پس از خرید ، به عنوان مثال ، هزار خودرو جدید در هر کشور ، تولید کننده خط تولید باید مدتی آن را در کشور مستقر کند ، که می تواند به صادرات خودرو نیز کمک کند.
عزت الله اکبری تالارپشتی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ای بی اس نیوز در مورد پروژه ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: برای ساماندهی خودرو ، مجلس بر این عقیده است که این بخش باید رقابتی باشد و بخش خصوصی باید در کنار بخش دولتی حضور داشته باشد.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز