سایر موضوعات

نیمی از خطوط ریلی تحت پوشش سیگنالینگ نیست/ 900 واگن مسافری طی 14 سال گذشته از خدمت خارج شده است – اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی ای بی اس نیوز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، سیدمیاد صالحی در نشست خبری با یادآوری اینکه 20 سال است حمل و نقل ریلی برای کشور در اولویت نبوده است، اظهار داشت: طی 10 سال گذشته تابلوها و تابلوها به طور کامل از مسیر خارج شده است. کشور. بودجه در پروژه های راه آهن به عنوان مثال در پروژه میانی اردبیل برآورد پروژه بر اساس حذف تجهیزات سیگنالینگ انجام شد.

وی با بیان اینکه نیمی از خطوط اصلی ریلی کشور تحت پوشش سیگنالینگ و تابلوسازی است، افزود: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی این موضوع از سوی سازمان برنامه و بودجه پیگیری می شود و امیدواریم این موضوع مجددا ردیفی به لایحه بودجه اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی خصوصی سازی ها در دهه اخیر اشتباه بوده است، گفت: یکی از واگذاری ها مربوط به شرکت حمل و نقل مسافری رجا بوده است. این شرکت در پی اقدامی غیرکارشناسی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد. در عین حال و امروز از سوء مدیریت بزرگترین شرکت ریلی مسافربری کشور رنج می بریم.

مدیرعامل راه آهن گفت: زمانی که وزارت حفاظت اجتماعی این شرکت را تحویل گرفت انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک خدمات خود را ارتقا دهد. در 10 سال گذشته هیچ مشکلی برای تزریق منابع مالی به واگن های ریلی بین شهری و بین شهری وجود نداشته است که باعث فرسودگی ناوگان رجا شده است.

صالحی یادآور شد: 7 سال است که شرکت رجا حق دسترسی ریلی را پرداخت نکرده است. این شرکت در مدت مذکور یک ریال بابت خدمات قطار به راه آهن پرداخت نکرده است. به همین دلیل است که ما به عنوان یک نهاد حاکم در تابستان امسال این قطارها را برای رفاه حال مسافران اتوبوس های شهری متوقف کردیم.

وی گفت: این شرکت در زمان واگذاری رجا 14 دستگاه اتوبوس ریلی داشت که به مرور زمان با وجود تذکرات فراوان راه آهن این تعداد کاهش یافت و در نهایت سرویس دهی متوقف شد. خوشبختانه امروز 4 قطار واگن بار دیگر در خدمت هستند و ما کسری را با واگن ها جبران خواهیم کرد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ای بی اس نیوز مبنی بر میزان جذب سرمایه در راه آهن در دو سال گذشته گفت: تمام تلاش بر این است که به ثمر بنشیند. امروز میراث تلاش یا عدم تلاش 20 سال پیش را داریم. برخی از کارهایی که در 2 سال اخیر در راه آهن انجام شده است سریع است و برخی دیگر نیاز به زمان برای دیده شدن ندارند. همه چیز پول نیست و ما نیاز به اصلاحات داریم.

صالحی با یادآوری اینکه در تولید واگن های باری در کشور به جز ترمز مشکلی وجود ندارد، گفت: اگر این قسمت را که در حال انجام است داخلی سازی کنیم، تولید واگن های باری در کشور 100 درصد داخلی می شود.

وی گفت: 14 سال پیش 1900 واگن مسافری در سیر داشتیم که به دلیل کم کاری این رقم به زیر 1000 واگن رسید.

absnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا