سه شرکت ژاپنی مزدا، تویوتا و سوبارو هفته گذشته اعلام کردند که اتحادی را برای توسعه موتورهای احتراق داخلی جدید تشکیل داده اند. یکی دیگر از خودروسازان ژاپنی، نیسان، نظر دیگری دارد. این شرکت بودجه توسعه موتورهای بنزینی جدید را کاهش داد. نیسان تصمیم گرفت بودجه این بخش را صرف توسعه موتورهای الکتریکی جدید کند.
مجله استرالیایی درایو اخیرا با فرانسوا بیلی، معاون ارشد نیسان و مدیر برنامه ریزی آفریقا، خاورمیانه، هند، اروپا و اقیانوس آرام مصاحبه کرده است. بیلی در پاسخ به این سوال که آیا نیسان قصد توسعه موتورهای احتراقی جدید را دارد یا خیر؟ او چنین پاسخ داد:
با استفاده از فناوری نیروی برقی نیسان، سیستم محرکه خودرو از احتراق داخلی به هیبریدی تغییر می کند راندمان حرارتی آنها
موتورهای بنزینی قبلی به روز شده اند
نیسان تصمیم گرفت بازده حرارتی موتورهای احتراق داخلی را تا 50 درصد افزایش دهد. این شرکت چندین سال است که روی این فناوری کار می کند. در اوایل سال 2021، نیسان از آزمایش موفقیت آمیز نمونه اولیه فناوری برق خود خبر داد. از سوی دیگر، پیشرانه های پویا تویوتا به بازده حرارتی بیش از 40 درصد رسیده اند.
به گفته قائم مقام نیسان، تولید خودروهای این برند با موتور بنزینی ادامه خواهد داشت. به عنوان مثال، در آفریقا، خودروهای مطابق با یورو 2 هنوز قانونی هستند، بنابراین نیسان با نیازهای هر منطقه سازگار است. موتورهای نیسان موجود برای مطابقت با قوانین آلایندگی سختگیرانهتر بهروزرسانی خواهند شد، اما هیچ موتور جدیدی ساخته نخواهد شد. مدیران نیسان معتقدند موتورهای احتراق داخلی به تدریج از چرخه خودروسازی حذف خواهند شد.
از سوی دیگر، تویوتا، مزدا و سوبارو معتقدند که می توان موتور احتراق داخلی را با توسعه سوخت های کربن خنثی نجات داد. یکی دیگر از برندهای ژاپنی، هوندا، می خواهد در تمام بازارهای بزرگ از جمله آمریکای شمالی با مدل های صرفا الکتریکی از سال 2040 حضور داشته باشد.
منبع خبر: https://digiato.com/car-news/nissan-cut-budget-for-development-of-gasoline-engines
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز