نیاز شرکت ملی نفتکش به 50 فروند کشتی اقیانوس پیما
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، علی احمدی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد اظهار داشت: اگر 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام شود، تمرکز اصلی بر این است. ملوانانی که شب و روز سخت کار می کنند و عرق می ریزند. ما در شرایطی هستیم که امنیت پایین است و دریانوردان اساس گردش نیروی کار در کشور هستند.
وی با بیان اینکه صادرات نفت و حمل و نقل کالا توسط دریانوردان انجام می شود و باید قدردان آنها باشیم، افزود: باید تلاش کنیم تا کمبودها و چالش ها برطرف شود، کار در دریاها سخت است.
وی با بیان اینکه در صنعت دریایی چالش های زیادی از جمله تقاضای نیروی کار وجود دارد، افزود: با وجود اینکه امکانات بسیار خوبی در کشور داریم اما چشم انداز جهانی برای استفاده از این امکانات نداریم.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تاکید کرد: هیچ چشم انداز سیستماتیک و راهبردی برای تعیین تقاضای نیروی کار در آینده وجود ندارد.
احمدی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی می تواند در این زمینه کمک شایانی کند.
وی با بیان اینکه مقررات موجود قابل اصلاح و بهبود است، گفت: برای بهبود معیشت دریانوردان محدودیت هایی داریم که به ما امکان می دهد با استفاده از دستگاه ها این مشکل را برطرف کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در ادامه با بیان اینکه مشکل پرداخت داریم، گفت: در جابه جایی ارز و تحویل آن به دریانوردان نیز محدودیت داریم. وقتی صحبت از مالیات می شود، دریانوردان انتظاراتی دارند که باید برآورده شوند.
وی در خصوص نوسازی ناوگان نیز گفت: ظرفیت واقعی کشتی سازان داخلی بسیار محدود است. در برنامه پنج ساله نفتکش باید 50 لاینر تهیه کنیم که در کشور وجود ندارد.
وی در عین حال با تاکید بر اینکه باید از حداکثر ظرفیت کشتی سازی های داخلی برای نوسازی ناوگان استفاده کنیم، افزود: کشتی سازان داخلی از فناوری و دانش فنی محدودی برخوردار هستند.
وی در مورد تعمیر کشتی گفت: ما بسیاری از تعمیرات نفتکش ها را در خارج از کشور انجام می دهیم، بنابراین باید به فکر راه هایی برای استفاده از توان داخلی باشیم.
absnews