رئیس انجمن صنفی CNG خاطرنشان کرد: 50 درصد ظرفیت صنعت CNG بلااستفاده مانده و توجهی به ظرفیت این صنعت نمی شود و این به این دلیل است که نیاز به تنوع سبد سوخت بیشتر است. نسبت به قبل
محسن جوهری در گفت وگو با ای بی اس نیوز، اظهار کرد: با وجود کمبود بنزین و بدون استفاده نیمی از ظرفیت تامین سوخت CNG، رویکرد دولت نسبت به توسعه صنعت CNG و جایگزینی این سوخت پاک و ارزان با بنزین تغییر نکرده است. در شرایط کنونی که واردات بنزین آسیبهای زیادی به اقتصاد کشور وارد میکند، بیتوجهی سیاستگذاران انرژی به توان داخلی صنعت CNG باعث نوعی تحریمهای خودخواسته شده است.
وی با اشاره به وضعیت تولید CNG گفت: تولید مانند گذشته است و همچنان با نیمی از ظرفیت کار می کنیم.
جوهری با بیان اینکه هنوز مشکلاتی در زمینه تبدیل خودرو وجود دارد، گفت: مطالبات شرکت های تبدیل خودرو پرداخت نشده و برنامه خاصی برای پرداخت شکایات وجود ندارد و خودروسازان همچنان پاسخ جدی ندارند. رویکرد تولید خودروهای دوگانه سوز
وی افزود: در این میان هیچ مشوقی برای واردات خودروهای دوگانه سوز در نظر گرفته نشده است اما در صورت رفع این چالش ها می توان عدم تعادل بنزین را برطرف کرد.
رئیس انجمن صنفی CNG گفت: سال گذشته به منظور کاهش مصرف بنزین و افزایش تقاضا برای سوخت CNG، پیشنهاد شد توزیع رایگان سوخت CNG به مدت سه سال تصویب شود تا مصرف بنزین کاهش یابد و سهم سوخت CNG کاهش می یابد و G در سبد مصرف خودرو افزایش می یابد.
به گفته وی، البته قبل از اتخاذ چنین تصمیماتی لازم است اختیارات نهادهای مسئول و نظارتی در حوزه صنعت CNG در داخل وزارت نفت افزایش یافته و ضرورت ایجاد توسعه پایدار در صنعت CNG در نظر گرفته شود. به عنوان یک تصمیم ملی جهانی.
انتهای پیام