نیازهای کسب و کار را در زمینه های مختلف شناسایی کنید

سازمان اقتصادی کوثر از محصولات فناورانه شهاب و اجداد زربال رونمایی کرد، هدف این سازمان ارائه دقیق نیاز شرکت ها و رفع مشکلات آن از سازمان است.
ولدان اضافه کرد: تشخیص داده شده که چرا علم ما به محصول تبدیل نشده و دلایلی پیدا شده است که دلیل اول این است که ما بیش از حد به منابع اولیه به ویژه نفت و گاز متکی هستیم و دلیل دوم به این دلیل است. دلیل اینکه چرا این اتفاقات مشکل حفظ می شود در مسیر حرکت مشکلی وجود دارد که من آن را چالش هدف می نامم. یعنی اغلب هدف ما مشخص نیست و به گفته محققان علمی که تولید می شود علم مفیدی نیست. دلیل سوم عدم وجود سیستم نوآوری (ارزیابی دانش فنی و …) است. نظام نوآوری سیستمی است که باید بازیگران در آن تعریف و مشخص شوند و رابطه بین آنها بیان شود. به عنوان مثال، آیا بانک ها و کمیته های کمکی در تحقیق و نوآوری نقش دارند؟ آنها قطعا نقش دارند، اما رابطه بین آنها مبهم است که سیستم نوآوری باید کجا وارد شود و چه نقشی باید ایفا کند.
سازمان اقتصادی کوثر در هشت حوزه شامل طیور، ساختمان، کشاورزی، معدن، انرژی، غذا، الکترونیک، مالی، آموزش و بیمه فعالیت می کند. .
این صنعتگر افزود: طیف نور ترجیحی خود پرنده نیز شرط است. در برخی از پرندگان، طیف نور کار نمی کند، به عنوان مثال، پرندگان نمی توانند طیف نور آبی را ببینند. شدت، زمان، طیف نوری، صرفه جویی در انرژی و مسائل مالی بخشی از بحث های طیف نوری است.
در بخشی دیگر از این نمایشگاه، مجید صنعتگر، مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال خاطرنشان کرد: سوالی که حدود یک سال پیش از سوی تیم فنی و مشاوران این شرکت مطرح شد، سوال مواجهه با طیور است. روزانه حدود 110 لامپ در سالن های تولید روشن و خاموش می شود که در نهایت هزینه هنگفتی را به همراه دارد و در کنار این بحث بحث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز مطرح می شود. در پرندگان گوشتی بحث نور مورد نیاز پرنده مهم است، اما جدی نیست، اما در پرندگان تخمگذار، در تمام مراحل پذیرش، تولید مثل، تحریک پذیری و تخم گذاری، پرنده به شدت نور خاصی در یک زمان خاص نیاز دارد. ساعت، این لامپ ها باید هشت ساعت در روز روشن و بقیه در روز خاموش شوند.
این مراسم همچنین شامل تعیین جنسیت تخم های بارور شده قبل از ورود به انکوباتور، ایجاد یک ماژول نظارت بر محیط با حسگرهای آمونیاک، دی اکسید کربن و مونوکسید کربن در یک بسته کوچک، برای کاهش تغییر شکل تخم، پوست نازک و دو زرده، به معنای کاهش است. سرانه مصرف خوراک در مرغ مادر و همچنین وجود آنبله در مسیر سه فاز برق کارخانه، تولید دانخوری هوشمند با قابلیت توزین و توزیع صحیح خوراک، تعیین تعداد جوجه جفت گیری و میزان موفقیت آن، تشخیص جوجه های بدون تخم در فرآیند تولید، تولید لیکوپن از ضایعات گوجه فرنگی و محدودیت ها و محدودیت ها و همچنین راه حل های پیشنهادی توسط مدیران شرکت های زربال، ماهان، مرغک و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ..
وکیلی مدیر اجرایی واحد نوآوری شرکت شهاب در خصوص رونمایی از این لامپ توضیحاتی ارائه کرد و گفت: لامپی که امروز در صنعت دام و طیور رونمایی شد نسبت به سایر لامپ ها 70 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی دارد و هزینه تمام شده را کاهش می دهد. و دارای طول عمر بالا و حدود چهار سال گارانتی می باشد.
در ابتدای این مراسم دکتر مجید ولدان – رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور – درباره فلسفه برگزاری رویدادهای مسئله محور و نظام نوآوری گفت: آیا وضعیت کشور ما در این زمینه است. وضعیت خوبی در تولید علمی است یا خیر؟ طبق آمار تهیه شده در 10 سال گذشته، از سال 2011 تا 2022، وضعیت تقریباً خوبی در تولید علم در دنیا داشتیم و رتبه ما از 15 تا 20 متغیر بود، بنابراین وضعیت ما در تولید علم خوب بود. و در میان نزدیک ترین ها در 140 کشور جهان در دهه گذشته رتبه های 14، 15، 17 را در جهان داشتیم، اما می خواهیم بدانیم در زمینه نوآوری در کجا ایستاده ایم؟ نوآوری در ساده ترین معنای آن به معنای تبدیل علم به محصول یا خدمت است. مثلاً الان نتیجه تحقیق در دوران دانشجویی کجا به عنوان پایان نامه یا پایان نامه استفاده می شود؟ ! و اگر در جایی استفاده شود تبدیل به محصول یا خدمت شده است یا خیر.
وی افزود: محدودیتهای زیادی در تامین نهادهها داریم زیرا وارداتی است، اما در کنار این محدودیتها معمولاً موادی وجود دارد که طبق توصیههای فائو میتوان آنها را به صورت منطقهای تامین کرد.
انتهای پیام
وی ادامه داد: ذرت انرژی لازم و سویا پروتئین را تامین می کند. قسمت پروتئینی آن حساسیت بالایی دارد، بنابراین باید با احتیاط انجام شود.
وی همچنین گفت: دلیل چهارم عدم آشنایی با فرآیند تجاری سازی تحقیقات است و از کودکی از من می پرسیدند علم بهتر است یا ثروت؟ اگر از من بپرسند می گویم علم اگر تبدیل به ثروت شود بهتر است و دلیل بعدی نبود زیرساخت های توسعه فناوری است. مراحل اصلی که باید دنبال شود سه مرحله است: پیش تحقیق، تحقیق و پس تحقیق.
وثوق از مرغ اجداد زربال نیز در این مراسم در خصوص صنعت طیور گفت: صنعت طیور جایگاه ویژه ای دارد و یکی از بالاترین سرانه های مصرفی از نظر تحویل پروتئین در کشور مربوط به گوشت مرغ و تخم مرغ است. در حفظ سلامت و ارتقای سلامت کشور نقش بسیار مهمی دارد. یکی از ویژگی های مهم صنعت طیور وابستگی شدید نهاده های آن به واردات به دلیل مشکلات مربوط به تامین آب در بخش کشاورزی است. میلیاردها مترمکعب آبی که نداریم و در کشورهای دیگر تولید می شود وارد می کنیم و نیاز خود را به شکلی حل می کنیم، شرایط آب و هوایی ما که در کمربند کویر قرار دارد اجازه نمی دهد که ما نگذاریم. در حالی که فرصت صادرات محصولات ما به دلیل دانش فنی بالا و جایگاه ویژه ای که در صنعت طیور داریم، ممکن است برای ما باشد.
وی افزود: در سال 2014 بدترین رتبه را در شاخص نوآوری داشتیم یعنی در بین 138 کشور رتبه 120 را کسب کردیم و به تدریج ارتقا پیدا کردیم و در سال 2022 به رتبه 56 رسیدیم.
وی ادامه داد: تعیین بهترین روش انتقال فناوری و ارزش گذاری نیز گام مهمی است. پس از ارزش گذاری دانش خود وارد بازار هواکش ها می شویم، در بازارهای هواکش ها عموماً دو دسته مشتری داریم، واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی یا سرمایه گذاران ریسک پذیر و شرکت های دانش بنیان (مستقر در اکوسیستم). اگر یک واحد تحقیق و توسعه ریسک پذیر دانش ما را دریافت کند، آن را توسعه داده و خط تولید جدیدی را بر اساس آن در یک واحد افتتاح می کند و فرصت های شغلی ایجاد می شود و تولید انبوه محصول جای می گیرد و اگر بنگاه دانش بنیان باشد. دانش ما را دریافت می کند و به عنوان واحد تحقیق و توسعه ارزیابی و توسعه می یابد. یک کسب و کار دانش بنیان نباید وارد تولید انبوه شود زیرا ژن خلاقیت در کنار ژن کسب و کار قرار نمی گیرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، موسسه بازرگانی رویش کوثر در مراسم رونمایی از محصولات فناوری شهاب و اژداد زربال با بیان اینکه یک سری نیازسنجی انجام داد و 36 شرکت زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر هستند، گفت: یکی از آنها موسسه رویش است. هر کدام از این شرکت ها نیازهایی دارند که موسسه رویش کوثر این نیازها را احصا کرد و به 124 نیاز رسید و برگزاری این مراسم چهار روزه علاوه بر احصا، شرکت ها را به بیان دقیق نیازهای خود آورد.
وی ادامه داد: طیف نور و شدت لامپ از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح قابل تنظیم است.
مراسم رونمایی از محصول مشترک فناورانه «شهاب» و «اجداد ضربال»
به گفته وی، تقریباً در آمارهای رسمی کشور ما یک محقق صفر درصد وقت خود را قبل از تحقیق و بیشتر وقت خود را صرف تحقیق و بعد از تحقیق می کند. در مرحله قبل از تحقیق باید تحقیقات آتی انجام دهیم و نیازسنجی کنیم و نکته بسیار مهم این است که تحقیقات در همه زمینه ها دیر بازدهی دارد و نتیجه تحقیقات ما ممکن است 4 تا 10 سال طول بکشد تا وارد بازار شود. بنابراین ما نباید بر اساس مشکلات امروز تحقیق کنیم، تحقیقات آینده بسیار مهم است. اگر آینده پژوهی و نیازسنجی را به درستی انجام دهیم به یک ایده می رسیم و باید وارد بازار شویم و نتیجه تحقیقات بازار را روی کاغذ بیاوریم و این سوال قابل اجرا می شود، یعنی بگوییم اگر این تحقیق انجام می شود، چه اتفاقی خواهد افتاد و چه تأثیراتی خواهد داشت، سپس تحقیقاتی که انجام می دهیم ممکن است به محصول تبدیل شود، ممکن است نباشد. پس از آن وارد مرحله پس از تحقیق می شویم، اولین قدمی که باید برداریم ثبت مالکیت معنوی یا ثبت اختراع است تا اطلاعات ما به سرقت نرود، سپس وارد مرحله ارزیابی مالی و اقتصادی و تهیه طرح تجاری اولیه می شویم. ; بنگاه اقتصادی اگر قانع نشود که یک ریال به دو ریال تبدیل می شود و مسائل مالی و اقتصادی در اولویت یک بنگاه اقتصادی است، هرگز نتیجه تحقیقات ما را نمی پذیرد.