سایر موضوعات

نکاتی که باید برای استفاده از شبکه هوشمند بدانید

قائم مقام شرکت مخابرات ایران معتقد است: برخی از شکایات مشترکان از تعرفه شبکه هوشمند درست است، هرچند در مقایسه با اتفاقات خارج از شرکت، تعرفه بالا نیست و اگر فردی مشاوره حقوقی رو در رو داشته باشد، باید گفت: برای پرداخت بیشتر

به گزارش ای بی اس نیوز، شبکه هوشمند یک سیستم یکپارچه ارائه خدمات مخابراتی است که قادر است انواع خدمات جدید را در حداقل زمان به مشتریان ارائه دهد. خدمات شبکه هوشمند گستره وسیعی دارد و می تواند توسط یک سازمان بزرگ برای یک فرد مورد استفاده قرار گیرد و به این ترتیب مشتریان بدون مراجعه شخصی به سازمان ها فرصت مناسبی برای دریافت اطلاعات مورد نظر خود خواهند داشت.

در همین رابطه داود زارعیان – معاون بازرگانی و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران – در گفت وگو با ای بی اس نیوز، درباره شبکه هوشمند و فرآیند آن گفت: شبکه هوشمند شبکه ای است که توسط بخش خصوصی و کسب و کارهای فعال ایجاد می شود. در حوزه آموزش، جامعه شناسی، روانشناسی و حتی فناوری اطلاعات، خدمات صوتی را به مشتریان خود ارائه می دهد و صورتحساب هر دقیقه این خدمات را به مشتریان خود ارائه می کند.

وی افزود: به عنوان مثال یک موسسه روانشناسی یا مشاوره شماره تلفن خود را اعلام می کند چون می دانیم همه با 909 شروع می کنند که اگر مشکل خانوادگی دارند باید تماس بگیرند و هزینه هر دقیقه تماس بستگی به نحوه قبض دارد. ، مشخص شده است. وقتی مشترک تماس می گیرد به او اطلاع می دهد که موسسه مذکور برای هر دقیقه مکالمه مثلاً سه تا چهار هزار تومان کمتر یا بیشتر می گیرد. اگر مشترک بخواهد از این سرویس استفاده کند می تواند به گفتگو ادامه دهد در غیر این صورت می تواند مکالمه را پایان دهد که هزینه ای برای مشترک ندارد.

زارعیان گفت: سه تا چهار گروه در این حوزه فعال هستند. گروه اول و اصلی، شرکت هایی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند و گروه دوم، شرکت ارتباطات زیرساختی هستند که مدت ها پیش این شبکه را راه اندازی کردند. شرکت مخابرات ایران سومین بازیگر این حوزه است که از شرکت های فعال در این حوزه درآمد جمع آوری می کند و پس از آن درصد کمی را می گیرد و مابقی را به شرکت ها می دهد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران در تشریح تعرفه گذاری این شبکه گفت: بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعرفه گذاری رایگان است و در مصوبه ذکر شده است که اتحادیه باید این کار را انجام دهد. . این، اما به طور کلی این خود شرکت است که قیمت ها را تعیین می کند. بنابراین در این مرحله هیچ پاسخگویی به وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران وجود ندارد.

وی در ادامه صحبت های خود برخی از شکایات شهروندان از تعرفه این شبکه را مناسب و صحیح دانست و توضیح داد: برخی از شکایات صحیح است اما با توجه به اینکه تعرفه به محض اعلام تعرفه به مشترک اعلام می شود. ، پیشنهاد ما این است که مشترکین مراقب باشند و اگر واقعاً ناراضی هستید از خدمات استفاده نکنند. به طور کلی هزینه نسبت به اتفاقات خارج از جامعه زیاد نیست و اگر فردی مشاوره حقوقی حضوری دریافت می کند باید بیشتر از آن هزینه کند.

زارعیان افزود: مورد دیگر این است که کودکان بدون اجازه خانواده از این سرویس استفاده می کنند و گاه هزینه های زیادی را به خانواده تحمیل می کنند که این یکی دیگر از عوامل نارضایتی شهروندان از تعرفه شبکه های هوشمند است. اما به نظر می رسد باید کنترل بیشتری روی سرویس های خارجی در این شبکه وجود داشته باشد، در حالی که وزارت ارتباطات این سرویس را به گونه ای تعریف کرده است که مشترک بتواند به صورت داوطلبانه از آن استفاده کند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران معتقد است: در این زمینه چندین بار اطلاع رسانی لازم صورت گرفته اما کافی نبوده است و باید در این زمینه اطلاعات بیشتری ارائه شود ضمن اینکه مردم نیز باید پرداخت کنند. توجه بیشتر به این مشکل

وی در پایان گفت: مشترکین در صورت داشتن هرگونه شکایت در خصوص این سرویس می توانند با مرکز تماس مخابرات تماس بگیرند و یا به صورت حضوری مراجعه کنند، اما توصیه ما این است که در صورت عدم رضایت از خدمات ارائه دهنده خدمات با شماره 195 دستگاه های نظارتی و ارتباطی تماس بگیرند. . توسط رادیو

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا