سایر موضوعات

نقش سرمایه گذاران پژوهشی در صنعت آلومینیوم


بررسی ظرفیت دانش بنیان در صنایع کشور (3).

رئیس اتحادیه مصنوعات آلومینیوم گفت: در حال حاضر چهار بنگاه با سرمایه گذاری هنگفت در حوزه صنعت آلومینیوم فعالیت می کنند که این بنگاه ها با توجه به افزایش سرعت علم و فناوری می توانند از ظرفیت بنگاه های دانش بنیان در قالب پژوهش استفاده کنند. انتقال.

علی فضلی رئیس اتحادیه فرآورده های آلومینیومی و اتحادیه ساختمانی «UPVC» در گفت و گو با خبرنگار حوزه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری با اشاره به ضرورت کسب و کارهای دانش بنیان به وارد عرصه ساخت و ساز شوید و گفت: وجود محصولات ساخته شده با علم جدید می تواند هزینه ها را کاهش دهد به ایجاد رونق در بازار مسکن کمک می کند.

فضلی گفت: حجم معاملات در بازار آلومینیوم و UPVC نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است چرا که افزایش شدید قیمت ها و رکود بازار مسکن دو مانع بر سر راه فعالان صنعت آلومینیوم است. بنابراین نیاز این بازار فناوری به ترمیم و اصلاح قیمت‌ها یکی از ضروری‌ترین موارد است که قطعاً با تجدید نظر در بحث تولید و با ورود شرکت‌های مبتنی بر دانش، موضوع کاهش هزینه‌ها در ساخت و ساز قابل حل است. .

وی با بیان اینکه رکود عمیقی در بازار مسکن وجود دارد، گفت: تا ساخت و ساز رونق نداشته باشد نمی توان انتظار رونق در بازار محصولات آلومینیومی داشت.

ما از پایگاه های دانش حمایت می کنیم

رئیس اتحادیه مصنوعات و ساختمان های آلومینیومی ‘UPVC’ با تاکید بر لزوم ورود کسب و کارهای دانش بنیان به عرصه ساخت و ساز، گفت: سال هاست که گرانی تولید باعث شده است که صنعت ساختمان تا حدی دچار رکود قیمتی شود. جایی که اکثر پروژه ها به دلیل کمبود نقدینگی کافی نیمه تمام مانده اند، ساخت و ساز با کیفیت و ارزان تر از گذشته به عنوان یک اتفاق خوب در صنعت ساختمان مطرح شده است.

فضلی گفت: در حال حاضر چند بنگاه دانش بنیان وارد عرصه ساخت و ساز مسکن شده اند. اگر کسب و کارهای دانش بنیان وارد بازار ساخت و ساز شوند، می توانند در آن بازار رونق ایجاد کنند و منجر به رشد و رونق در بازارهای وابسته به ساخت و ساز شوند.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر بنگاه های دانش بنیان وارد عرصه کالاهای مصرفی شده اند و با ورود به حوزه تولید می توانند موجب رونق و شکوفایی اقتصاد کلان شوند.

صنعت آلومینیوم

رئیس اتحادیه مصنوعات آلومینیوم ادامه داد: امکان ورود شرکت های دانش بنیان به صورت مستقل در حوزه تولید آلومینیوم و UPVC وجود ندارد، زیرا کسب و کار در این صنعت نیازمند سرمایه گذاری بسیار کلان است.

این فعال کارگری گفت: در حال حاضر چهار بنگاه با سرمایه گذاری هنگفت در صنعت آلومینیوم فعالیت می کنند و با توجه به افزایش سرعت انتقال علم و فناوری می توانند از ظرفیت بنگاه های دانش بنیان در قالب پژوهش استفاده کنند.

افزایش 80 تا 200 درصدی قیمت مواد اولیه

رئیس اتحادیه مصنوعات آلومینیومی درباره قیمت این محصولات در بازار گفت: قیمت مواد اولیه آلومینیوم و UPVC نسبت به سال گذشته 80 تا 200 درصد افزایش داشته است.

فادلی ادامه داد: پیش از این هر سال بین 20 تا 30 درصد به قیمت نهایی محصول اضافه می شد، اما امسال تجربه افزایش تا 200 درصدی مواد اولیه علاوه بر افزایش حقوق، هزینه خدمات را نیز به همراه داشت. و غیره، برآورد جهش قیمت را برای ما غیرممکن کرد. محصول نهایی را به صورت درصد گزارش کنید.

این مقام صنفی درباره وضعیت بازار خارجی محصولات گفت: حجم صادرات آلومینیوم و پی وی سی بسیار کم است. البته برای ساخت این محصولات مواد اولیه از جمله آلومینا وارد می شود.

رئیس اتحادیه محصولات ساختمانی آلومینیوم و UPVC با اشاره به اینکه ایران در تولید و صادرات آلومینیوم و “UPVC” مزیت رقابتی ندارد، گفت: از میان کشورهای حوزه خلیج فارس، امارات متحده عربی و بحرین تولیدکنندگان این محصولات هستند. این محصولات اگرچه قیمت انرژی در ایران بسیار کمتر از کشورهای همسایه است، اما قیمت نهایی آنها بسیار ارزانتر از ما است و به همین دلیل نمی توانیم در بازار آلومینیوم و UPVC با این کشورها رقابت کنیم.

فادلی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم رقابت ایران در بازار آلومینیوم و یو پی وی سی با کشورهای همسایه این است که شاخص های کلان اقتصادی در این کشورها مثبت و رو به رشد است و قیمت ارز به دلیل تورم دائما در نوسان نیست. . این مولفه ها قیمت ها را برای تولیدکنندگان ثابت می کند و می توانند با توجه به شرایط ثبات اقتصادی برنامه ریزی کنند در حالی که در ایران حداقل در صنعت ما ماهی دو بار قیمت ها تغییر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا