AYMOD 2023: یک مهمان جدید پس از سال ها
شهر استانبول به مدت 34 سال میزبان رویداد AYMOD بوده است. رویدادی که امروزه می توان از آن به عنوان “بزرگترین نمایشگاه کفش در اروپا” یاد کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، رویداد بین المللی AYMOD نمایشگاهی است که سالی دو بار میزبان تولیدکنندگان، فعالان و علاقه مندان به مد در حوزه کفش و کالاهای چرمی است. شرکت کنندگان در این رویداد با تمرکز بر اصولی مانند خلاقیت، زیبایی و حفاظت از محیط زیست، با محصولات خود آخرین روند بازار جهانی کفش و محصولات چرمی را ارائه می کنند. این رویداد یک پلتفرم تجاری منحصر به فرد در زمینه مد است که محصولاتی را از سراسر جهان بر اساس آخرین فناوری ها گرد هم می آورد.
AYMOD 2023 هفتادمین دوره این نمایشگاه بود که از 6 تا 9 سپتامبر سال جاری (15 تا 18 شهریور) در مرکز نمایشگاهی CNR ترکیه برگزار شد. در طول 4 روز برگزاری این رویداد، بیش از 470 تولیدکننده در فضایی به وسعت 60 هزار متر مربع پذیرای 30 هزار بازدیدکننده از 90 کشور جهان بودند. در طول این دوره AYMOD، طراحان خلاق از 35 کشور جهان حضور داشتند تا سهمی از بازار بین المللی کالاهای چرمی را به خود اختصاص دهند.
اما شرکت کنندگان AYMOD امسال، در میان راهروها و غرفه های نمایشگاهی معمول، با یک غرفه مواجه شدند: غرفه ای با معماری و رنگ های خاص و چشم نواز که آنها را به سفری ماجراجویانه و جاه طلبانه دعوت می کند. سفری در میان رنگ های زرد و مشکی و الگوهای گرافیکی برای به دست آوردن محصولاتی زیبا و متفاوت. با ورود به غرفه، چشم بازدیدکنندگان به یک دیوار ویدیویی میافتد که داستان سفری غنی از گذشته به آینده را روایت میکند. این غرفه خاص متعلق به مهمانی بود که پس از سالها تابستان امسال وارد AYMOD شده بود. مهمانی که چشم شرکت کنندگان در رویداد به او دوخته شد:
“خواب”
برند درسا به منظور تثبیت جایگاه بین المللی خود و تصاحب سهم بیشتری از این بازار به منظور حضور پررنگ تری در سراسر مرزهای ایران در AYMOD 2023 شرکت کرد. رویکرد معماری در طراحی غرفه همراه با محصولات چشم نواز، تجربه جدیدی را به مخاطبان درسا در این نمایشگاه منتقل کرد. مخاطبانی که اکثرا متشکل از فعالان و صاحبان صنایع جدی از صنعت چرم جهانی بودند، توانستند برای اولین بار جلوه های مدرن و سنتی فرهنگ و مد معاصر ایران را ببینند.
شعار YOU HAVE IT که بر روی یکی از دیوارهای غرفه چاپ شده است، یکی از رویکردهای اصلی این برند است. عبارت کوتاه “در توست” به مخاطب می گوید که چیزی در شما وجود دارد که شما را شایسته احترام می کند. نه تنها این عبارت، بلکه تک تک عناصر غرفه حکایت از احترام ذاتی برند درسا به مخاطبان خود داشت.
اجرای زنده «دیو» از دیگر نکات متمایز درسا در این مراسم بود. حضور دیو درسا به عنوان شخصیت نمادین «دال لند» بر روی غرفه برند تلاشی برای ارائه یک برند هنری و غیرکلیشه ای ساختارشکنی و فرار از چارچوب بود. این «دیو» با تصویری خاص مفاهیمی چون اصالت، انعطاف و ظرافت را یادآور شد و مورد توجه و تحسین شرکت کنندگان مختلف نمایشگاه قرار گرفت.
درسا به عنوان یک برند ایرانی وظیفه ای را فراتر از مرزهای ایران بر عهده گرفته است: ارائه تصویری از سبک زندگی مدرن ایرانی در سراسر جهان با تاکید بر خلاقیت مدرن که ریشه در سنت اصیل دارد. حضور در رویداد AYMOD 2023 گام بزرگی در این مسیر بین المللی بود. اما درسا خود را مصمم برای برداشتن گام های بعدی می داند; رد پای تنها در آن سوی مرزها. گام هایی به سوی آینده.
انتهای پیام