اکثر تانکرهای نفتی متعلق به ونزوئلا در وضعیت نامناسبی قرار دارند و گواهینامه کشورهای دارای پرچم را ندارند و در معرض خطر برخورد، نشت، آتش سوزی و غرق هستند.
به گزارش ای بی اس نیوز، PDVSA در مجموع 22 نفتکش دارد. اما گزارشی که توسط واحد دریایی شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA تهیه شده است نشان می دهد که بیش از نیمی از این نفتکش ها برای حمل نفت مناسب نیستند و باید فورا برای تعمیر فرستاده شوند یا از سرویس خارج شوند.
در این گزارش آمده است: ناوگان نفتکش PDVSA پس از سالها بیتوجهی و تعویق در تعمیر و نگهداری، هماکنون از قابلیت اطمینان پایینی برخوردار است و این نفتکشها برای بهرهبرداری ناامن هستند.
بر اساس گزارش ارائه شده به رویترز، این شناورها در حال حاضر فاقد گواهینامه قابلیت دریانوردی و گواهینامه دولت پرچم هستند.
ممیزی و گزارش وضعیت صنعت نفت ونزوئلا پس از آن که رئیس جمهور نیکلاس مادورو در اواخر سال گذشته دستور تحقیق در مورد فساد و میلیاردها دلار در فروش نفت از دست رفته را صادر کرد، همچنان ادامه دارد.
در گزارشی درباره ناوگان نفتکش، واحد دریایی PDVSA توصیه کرد که پنج نفتکش از رده خارج شوند، هفت نفتکش برای تعمیرات اساسی و تجهیزات ارتباطی، فرستنده ها و کپسول های آتش نشانی آنها در سایر نفتکش ها نصب شود.
با ناوگانی کهنه و نامطمئن، PDVSA مجبور است نفتکش ها را با قیمت های بالاتر از پیمانکارانی که مایل به همکاری با شرکت نفت دولتی ونزوئلا است که تحت تحریم های ایالات متحده است، برای حمل محموله های نفتی این شرکت اجاره کند.
بر اساس گزارش اخیر رویترز، PDVSA سال گذشته 41 نفتکش را اجاره کرده است.
به گزارش اویل پرایس، اوایل سال جاری گزارش شد که ونزوئلا در حال آماده شدن برای سفارش ساخت دو کشتی Aframax در یک کارخانه کشتی سازی در ایران است. رویترز در ماه فوریه با استناد به اسناد شرکت PDVSA گزارش داد که ساخت هر یک از این کشتی ها 33.77 میلیون دلار هزینه دارد.
انتهای پیام