نرخ حمل و نقل جهانی به شدت افزایش یافته است
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، شبکه خبری CNBC در گزارشی هشدار داد که شرکت های جهانی پست و کالا به دلیل افزایش قیمت حمل و نقل دریایی و هوایی و همچنین سرگردانی کشتی های باری و ناتوانی آنها در عبور از خط قرمز متحمل ضرر می شوند. مرز. دریا در پی حملات شبه نظامیان حوثی یمن در این دریا خسارات سنگینی وارد شد.
این شبکه به نقل از کارشناسان صنعت گفت: این شرایط زنجیره تامین جهانی را تهدید می کند. پس از سه سال پرتلاطم ناشی از فشارهای تورمی و تاخیرهای طولانی در تحویل کالا در دوران کرونا، زنجیرهها در حال حاضر با مشکل بزرگی روبرو هستند.
بر اساس این گزارش، حمل و نقل ها می گویند که نرخ حمل و نقل دریایی برای یک کانتینر 40 فوتی از شانگهای به بریتانیا از 2400 دلار به 10000 دلار در یک هفته افزایش یافته است.
در همین حال، قیمت تحویل یک کانتینر 20 فوتی در هفته گذشته 1900 دلار بود. بر اساس گزارش ها، نرخ تحویل کامیون در خاورمیانه اکنون بیش از دو برابر شده است.
آلن بائر، مدیر عامل شرکت خدمات حمل و نقل OL ایالات متحده آمریکا، به CNBC گفت که در زمان کرونا، به دلیل تأثیر همهگیری بر زنجیره تامین در سراسر جهان، نرخ حمل و نقل کندتر افزایش یافته است.
وی افزود: آنچه ما در اینجا تجربه می کنیم یک رویداد سوئیچ برق (ناگهانی) است که در آن کشتی ها در شرایط واقعی به مکان دیگری منحرف می شوند.
بائر ادامه داد که در برخی از صنایع، نرخ حمل و نقل بین 100 تا 300 درصد افزایش یافته است و “به نظر نمی رسد که کاملاً ناشی از تغییرات عرضه و تقاضا باشد.”
بر اساس این گزارش، تا صبح پنجشنبه، 158 کشتی حامل بیش از 2.1 میلیون کانتینر محموله از دریای سرخ دور شده اند. به گفته موسسه MDS Transmodal ارزش این محموله ها 50000 دلار در هر کانتینر یا 105 میلیارد دلار برآورد شده است.
طبق گزارش قبلی CNBC، بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان، MSC، اولین شرکتی بود که نرخ حمل و نقل خود از هند را 30 تا 40 درصد افزایش داد.
شرکتهای بینالمللی هشدار دادهاند که انحراف کشتیهای تجاری میتواند بر در دسترس بودن محصول تأثیر بگذارد.
absnews