به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، جبارعلی زکاری اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سازمان ها و صنایع ایرانی برای دستیابی به اهداف تجاری خود مجبور به خرید، نصب و راه اندازی خطوط تولید با سرمایه گذاری بیشتر هستند. به همین منظور و در راستای پاسخگویی به مطالبات سهامداران، مدیران ارشد تصمیم به افزایش سرعت تولید گرفته اند و امیدوارند رکوردهای جدیدی در تولید به ثبت برسانند.
وی ادامه می دهد: افزایش تولید تأثیر مستقیمی بر افزایش میزان خرابی و خاموشی تجهیزات خواهد داشت و بنابراین بسته به وضعیت عمر تجهیزات، کاهش ارزش را به دنبال خواهد داشت. از دارایی های موجود و نیاز به صرف هزینه های هنگفت برای بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی. بنابراین توجه و تمرکز بر علم نوین مهندسی تعمیر و نگهداری برای تعیین کفایت عمر دارایی با عملکرد، سرعت و سرعت عملیات تعمیر و نگهداری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
رئیس هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران گفت: اجرای صحیح و اصولی نگهداری دارایی در کشور به دغدغه مهم همه صنایع ایران تبدیل شده است.
زکری ادامه داد: این امر مستلزم برنامه ریزی صحیح و اصولی و الزام به استفاده از فناوری هایی مانند اتوماسیون در خطوط تولید است تا عیب یابی تجهیزات و وضعیت عملکرد آن به صورت مکانیزه و آنلاین انجام شود و زمان کار تیم های تعمیرات باشد. به تعمیر این عیوب اختصاص دارد و تعمیرات صحیح و اساسی آنها باید بر اساس سطح مهارت تیم های مدیریتی حفظ شود.
وی گفت: در کشور با ایجاد جوایز بهره وری از جمله جایزه ملی تعالی در نگهداری و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران، به دنبال ایجاد انگیزه و انگیزه در سازمان ها برای ایجاد ارزش در حوزه نگهداری هستیم. و توسعه ثروت کشور را افزایش دهد تا سازمان ها ضمن ارتقای عملکرد خود در محیطی سالم و پویا، از نقاط قوت خود استفاده کرده و زمینه های قابل ارتقا در حوزه مهندسی تعمیر و نگهداری را به درستی شناسایی کرده و با سایر سازمان ها در عرصه ملی رقابت کنند. برای تعالی و رشد
وی بیان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای برگزاری جوایز ملی افزایش دانش و ایجاد الگوهای مشترک برای سازمان ها و صنایع ایرانی است تا بتوانند با استفاده از تجربیات و آموخته های خود چالش های سازمانی را حل کنند.
زکری ادامه داد: امیدواریم نتیجه جایزه ملی تعالی در نگهداری و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران منجر به بهبود عملکرد تیم های تعمیر و نگهداری و تداوم تولید و سودآوری سازمان ها و صنایع ایران شود و امکان جلوگیری از ورود ارز به کشور با ایجاد فرصت های بومی سازی برای تامین خودکفایی و تولید ملی با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان.
وی گفت: توسعه صحیح و اصولی فرهنگی در سطح کشور یک دغدغه مهم و ضروری است. اگر بتوانیم مقوله مهندسی تعمیر و نگهداری را در سطح ملی فرهنگ سازی کنیم، صنایع می توانند همچنان بیشترین ارزش را از دارایی های خود ایجاد کنند.
مدیرعامل راه آهن گفت: این چالش در صنایع مختلف از جمله صنعت ریلی، پایین بودن بهره وری ناوگان و شبکه ریلی و نگرانی برای افزایش سرعت ناوگان به دلیل فرسودگی شرایط، توجه ویژه به تعمیر و نگهداری وجود دارد. و استفاده از فناوری های روز باید به ارتقای بهره وری و شکل گیری بهره وری نوآورانه در صنعت ریلی کشور منجر شود.
absnews