چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

نرخ بهره وری ناوگان و شبکه ریلی پایین است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، جبارعلی زکاری اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سازمان ها و صنایع ایرانی برای دستیابی به اهداف تجاری خود مجبور به خرید، نصب و راه اندازی خطوط تولید با سرمایه گذاری بیشتر هستند. به همین منظور و در راستای پاسخگویی به مطالبات سهامداران، مدیران ارشد تصمیم به افزایش سرعت تولید گرفته اند و امیدوارند رکوردهای جدیدی در تولید به ثبت برسانند.

وی ادامه می دهد: افزایش تولید تأثیر مستقیمی بر افزایش میزان خرابی و خاموشی تجهیزات خواهد داشت و بنابراین بسته به وضعیت عمر تجهیزات، کاهش ارزش را به دنبال خواهد داشت. از دارایی های موجود و نیاز به صرف هزینه های هنگفت برای بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی. بنابراین توجه و تمرکز بر علم نوین مهندسی تعمیر و نگهداری برای تعیین کفایت عمر دارایی با عملکرد، سرعت و سرعت عملیات تعمیر و نگهداری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

رئیس هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران گفت: اجرای صحیح و اصولی نگهداری دارایی در کشور به دغدغه مهم همه صنایع ایران تبدیل شده است.

زکری ادامه داد: این امر مستلزم برنامه ریزی صحیح و اصولی و الزام به استفاده از فناوری هایی مانند اتوماسیون در خطوط تولید است تا عیب یابی تجهیزات و وضعیت عملکرد آن به صورت مکانیزه و آنلاین انجام شود و زمان کار تیم های تعمیرات باشد. به تعمیر این عیوب اختصاص دارد و تعمیرات صحیح و اساسی آنها باید بر اساس سطح مهارت تیم های مدیریتی حفظ شود.

وی گفت: در کشور با ایجاد جوایز بهره وری از جمله جایزه ملی تعالی در نگهداری و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران، به دنبال ایجاد انگیزه و انگیزه در سازمان ها برای ایجاد ارزش در حوزه نگهداری هستیم. و توسعه ثروت کشور را افزایش دهد تا سازمان ها ضمن ارتقای عملکرد خود در محیطی سالم و پویا، از نقاط قوت خود استفاده کرده و زمینه های قابل ارتقا در حوزه مهندسی تعمیر و نگهداری را به درستی شناسایی کرده و با سایر سازمان ها در عرصه ملی رقابت کنند. برای تعالی و رشد

وی بیان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای برگزاری جوایز ملی افزایش دانش و ایجاد الگوهای مشترک برای سازمان ها و صنایع ایرانی است تا بتوانند با استفاده از تجربیات و آموخته های خود چالش های سازمانی را حل کنند.

زکری ادامه داد: امیدواریم نتیجه جایزه ملی تعالی در نگهداری و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران منجر به بهبود عملکرد تیم های تعمیر و نگهداری و تداوم تولید و سودآوری سازمان ها و صنایع ایران شود و امکان جلوگیری از ورود ارز به کشور با ایجاد فرصت های بومی سازی برای تامین خودکفایی و تولید ملی با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان.

وی گفت: توسعه صحیح و اصولی فرهنگی در سطح کشور یک دغدغه مهم و ضروری است. اگر بتوانیم مقوله مهندسی تعمیر و نگهداری را در سطح ملی فرهنگ سازی کنیم، صنایع می توانند همچنان بیشترین ارزش را از دارایی های خود ایجاد کنند.

مدیرعامل راه آهن گفت: این چالش در صنایع مختلف از جمله صنعت ریلی، پایین بودن بهره وری ناوگان و شبکه ریلی و نگرانی برای افزایش سرعت ناوگان به دلیل فرسودگی شرایط، توجه ویژه به تعمیر و نگهداری وجود دارد. و استفاده از فناوری های روز باید به ارتقای بهره وری و شکل گیری بهره وری نوآورانه در صنعت ریلی کشور منجر شود.

absnews

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

هشدار آژانس بین المللی انرژی درباره بحران کمبود مس

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از روزنامه گاردین، آژانس بین‌المللی انرژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *