نحوه پرداخت هزینه مناقصه سامانه ستاد تغییر کرد
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک (تتا مرکز) از انجام تغییر نحوه پرداخت مناقصات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) بر اساس قانون خبر داد.
به گزارش ای بی اس نیوز، امین کلاهدوزان به تشریح تغییر شیوه نامه پرداخت مناقصات در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) پرداخت و گفت: پیرو تغییر رویه قبلی در خصوص پرداخت هزینه خریدهای خرد و متوسط در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) سامانه ستاد، هم اکنون پرداخت هزینه ها در قسمت مناقصه سامانه ستاد نیز مطابق با الزامات قانونی است. دستگاههای اجرایی و برندگان مناقصه موظفند طبق اطلاعیه جدید اقدام کنند.
کلاهدوزان گفت: براساس نص صریح قانون، پرداخت عوارض سامانه فقط باید به حساب خزانه داری کل کشور واریز شود. لذا با توجه به ایراد قانونی فوق الذکر نهادهای نظارتی و بر اساس قوانین موجود کشور، درگاه های پرداخت حق الزحمه مناقصه تا زمان اصلاح وفق مقررات کشور بسته شده است. نحوه پرداخت حق الزحمه واحد مناقصات سامانه ستاد به موجب اطلاعیه کلیه دستگاههای مشمول قانون برگزاری مناقصات (با اصلاحات و الحاقات آن) و سایر کارکنان بخش دولتی به شرح زیر تغییر یافته است. همچنین پیشروان کلیه صنایع، معادن و بازرگانی در 31 استان و جنوب کرمان.
رئیس مرکز تتا افزود: کلیه خدمات سامانه اعم از یادآوری، توزیع اسناد، بازگشایی الکترونیکی پاکت ها و همچنین اعلام و انتخاب برنده در سامانه قبلی در اختیار ذی نفعان قرار می گیرد و سامانه بدون هیچ گونه هرگونه اقدامی به کار خود ادامه می دهد. مسئله. بدین ترتیب دستگاه های اجرایی می توانند با رعایت قانون برگزاری فراخوان و با رعایت بندهای 3 و 4 اطلاعیه جدید نسبت به انعقاد قرارداد و تشریفات بعدی فراخوان مناقصه اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: البته این نگرانی نیز وجود دارد که افراد سودجو پیامک جعلی ارسال کنند یا شماره های دیگری را برای برنده مناقصه ارسال کنند. حساب مورد نظر برای این مرحله مرکز توسعه تجارت الکترونیک نزد خزانه داری نام دارد و دستگاه های اجرایی و برنده مناقصه باید به این موضوع توجه داشته باشند و هرگونه اطلاع رسانی در این زمینه صرفاً از طریق وب سایت تجارت الکترونیک انجام می شود. مرکز توسعه بازرگانی (https://ecommerce.gov.ir). ) محقق خواهد شد.
آرش عسکری – مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) – نیز در این جلسه گفت: طبق قانون وجوه کارمزد تعیین شده در سامانه فقط باید به حساب خزانه دولت واریز شود (مطابق بند 4 قانون جدید). اطلاعیه) و در این راستا لازم است مسئولین مناقصه، دستگاه های اجرایی (سازمان ثبت/ مرجع تشخیص مناقصات) برنده مناقصه را کتبا راهنمایی و در عین حال نتیجه را به برنده مطابق این اطلاعیه اعلام نمایند.
عسگری افزود: همچنین برنده مناقصه موظف است مبلغ کارمزد (درج شده در فایل مدیریت پرداخت – منوی کارمزد) را با نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با مراجعه به یکی از شعب به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پرداخت کند. هر یک از بانک ها و پس از واریز، بلیط را با تصویر فیش واریزی ذخیره کرده، فیش را درخواست کرده و مراحل را در سامانه ستاد ایران ادامه دهید.
وی تاکید کرد: بار دیگر یادآوری می شود که مشکل ایجاد شده در این درگاه مربوط به پرداخت هزینه خرید اسناد و پرداخت هزینه توسط مناقصه گزار بوده و سایر مراحل همانند گذشته بدون مشکل در سامانه انجام می شود. . همچنین در خصوص نحوه پرداخت برای خرید اسناد مناقصه، لازم است طبق دستورالعمل اجرایی مربوطه عمل شود.
انتهای پیام