absnews
لازم به ذکر است توزیع ناعادلانه بار بین رانندگان یکی از اعتراضات قدیمی رانندگان کامیون بوده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و وزارت راه و شهرسازی قول داده اند این روند الکترونیکی شود تا راننده پس از مدت کوتاهی پس از ورود به ترمینال بار و حضور، متناسب با نوبت خود حقوق دریافت کند و شرکت های باربری در تعیین بار نقشی نداشته باشند، اما این روند در برخی از پایانه های اصلی کشور با وجود عبور اصلاح نشده است. از چندین سال
وی ادامه داد: غیرقانونی بودن و دلالی بار یکی دیگر از عوامل نارضایتی کامیون داران است.
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، یاسر کاکلیان گفت: هزینه های تعویض قطعات یدکی و تعمیر کامیون های سنگین برای کامیون داران بسیار سنگین است و همین عامل یکی از دلایل نارضایتی کامیون داران است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کامیون داران خودروهای خود را به صورت اقساطی از شرکت های لیزینگ خریداری می کردند، افزود: به همین دلیل کامیون داران برای پرداخت اقساط خود مجبور به پذیرش اجناس ارزان قیمت هستند اما به دلیل نبود سازوکار مناسب در توزیع عادلانه وزن اعتراض
کاکلیان در این خصوص توضیح داد: باربری ها معمولاً مبلغی از کرایه بار می گیرند که باعث کاهش کرایه بار کامیون داران می شود و وظیفه کامیون داران در این مورد خورده می شود.