سایر موضوعات

معمای سپرده های 40 هزار میلیارد تومانی به حساب مردم عادی؛ آیا همه چیز یک “خطای سیستم” است؟

انتهای پیام

همچنین، افکاری – یکی دیگر از مشتریان این بانک در کرمان – که این اتفاق برای او افتاده است، به ای بی اس نیوز گفت: چند روز قبل از این اتفاق، در کربلا بودم که برای ودیعه 40 هزار میلیارد تومانی پیامک دریافت کردم اما متوجه نشدم. به همین دلیل با بانک هتل تماس گرفتم و گفتند “این فقط یک عدد بود و اشتباه بود”.

وی با ابراز امیدواری از بازگشت این مبلغ به محل مورد نظر گفت: از طریق نهادهای امنیتی پیگیر این موضوع است.

محمدجواد یکی از شهروندان تهرانی است که این اتفاق برای او افتاده است. وی به ای بی اس نیوز گفت: دوشنبه گذشته ساعت 22 پیامکی با این مضمون برای من ارسال کرد که “اقساط نصبی که به اشتباه دریافت شده به حساب شما برگردانده می شود”. اما وقتی آن مقدار را دیدم جدی نگرفتم. چند ساعت بعد در ساعت 1 بامداد مبلغ 404 هزار میلیارد ریال به حسابم واریز شد و در ساعت 8:36 این مبلغ از حسابم برداشت شد. البته با توجه به اینکه 40 هزار میلیارد تومان مبلغ بسیار بالایی و فراتر از تصور من بود، آن را جدی نگرفتم.

به گزارش ای بی اس نیوز، در روزهای اخیر عکس‌ها، کلیپ‌ها و اخباری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد مبلغی بالغ بر ۴۰۴ هزار میلیارد ریال به حساب برخی از شهروندان مشتریان بانک آینده واریز شده است. در برخی موارد از مشتری خواسته می شود که شخصا به شعبه مراجعه و مبلغ واریز شده را پس دهد.

این مشتری بانک آینده ادامه داد: پس از شنیدن این موضوع برای چندین مشتری دیگر بانک آینده، کمی نگران شدم و به فکر فرو رفتم و از مسئولین تقاضا دارم این موضوع را پیگیری کرده و به طور شفاف برای مردم توضیح دهند. از طرفی انتظار دارم به دلیل اشتباه انجام شده مشکلی از جمله مالیات، یارانه و … برایم پیش نیاید.

این شهروند تهرانی افزود: زمانی که پول از حسابم برداشت شد به بانک رفتم و از مدیر شعبه سوال کردم اما انگار از قبل می دانست که چه مبلغی را می گویم. در نهایت به من اطمینان داد که این کار مشکلی ندارد و اشتباه بوده است. همچنین در ساعت 17 همان روز پیامکی از بانک دریافت کردم که به من اطمینان داده بود: «در قبال این واریز مسئولیتی بر عهده من نیست و پیامک مبنی بر واریز مبلغ معوق برای وصول ناموفق الکترونیکی پرداخت یک خطای سیستمی بود.”

وی افزود: با وجود این صحبت ها توانستم از حسابم پول واریز کنم اما تاکنون چیزی مشخص نشده و بانک حسابم را مسدود کرده است.

طی چند روز گذشته تصاویر و اخباری مبنی بر واریز بیش از 40 هزار میلیارد تومان به حساب برخی افراد و برداشت آن منتشر شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که بانک آینده در چند سطر این حادثه اعلام کرد: «اخیراً برخی از مشتریان بانک آینده پیامکی مبنی بر واریز مبلغی به حساب خود دریافت کردند که ناشی از خطای سامانه و توسط کادر فنی است. اتصال بانک آینده و شرکت خدماتی انجام شد که با بالاترین سرعت و بدون آسیب و هزینه برای گیرندگان پیام انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا