معاون دادستان کل کشور: تعریف قانونی از فساد نداریم

وی تاکید کرد: در نظام حکمرانی کشور به ویژه در حوزه اقتصاد مشکل اساسی داریم. در کشور ما تعداد زیادی شرکت با ماهیت فازی، صندوق های بازنشستگی، زیر مجموعه های شستا، تعاونی ها، مراکز علمی مانند دانشگاه آزاد و … وجود دارند که با مراجعه به اساسنامه آنها می بینیم که می توانند بستری برای رشد باشند. فساد؛ البته این بدان معنا نیست که این اندام ها خراب شده اند.
در این جلسه مهدی حاجی ملاعلی کنی، دبیر کانون وکلای انقلاب اسلامی نیز گفت: سال گذشته اولین جلسه وکلای انقلاب اسلامی برگزار شد و امسال تصمیم داریم به آنچه در یک سال انجام داده ایم پاسخ دهیم. زیرا معتقدیم پاسخگویی حلقه مفقوده ای است که باید جایگاه خود را پیدا کند و باید شرایط موجود را برای مردم تشریح کنیم و به عنوان یک سازمان غیردولتی متخصص در مسائل حقوق عمومی بستر گفتگو را فراهم کنیم.
انتهای پیام
معاون حقوقی دادستان کل کشور با بیان اینکه اقدامات انجام شده تاکنون برای مبارزه با فساد ناکافی بوده است، گفت: راهکار موجود امید به آینده و نشاط و تلاش و اراده در سطح ملی است تا بتوانیم سیاست جامع مبارزه با فساد را تدوین کنیم. . انجام دادن. بنابراین نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد باید همکاری کنند.
به گزارش ای بی اس نیوز، غلام عباس ترکی در دومین اجلاس سراسری فقهای انقلاب اسلامی با عنوان “حادثه حقوقی قیام” و با هدف تبیین اقدامات و خواسته های دولت و احیای یکی از حقوق عمومی ترین حقوق عمومی یعنی قیام، برگزار شد. ارتقای سلامت و شفافیت در نظام اقتصادی و اداری و رفع گلوگاه ها و ریشه های فساد صورت گرفت، الف- گفت: اگر فلسفه انقلاب اسلامی را اجرای عدالت بدانیم، به آن پیوند خورده است. مبارزه با فساد در واقع فساد یکی از چالش های بزرگ کشور و یکی از چالش های بزرگی است که در دهه پنجم انقلاب اسلامی با آن مواجه هستیم و فساد یکی از تهدیدات جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: وقتی با راه اندازی شرکت سهامی خاص، دارایی های عمومی را به این جامعه منتقل می کنید و افراد جامعه هم سهم می گیرند، فساد طبیعی است و اگر فسادی رخ ندهد باید تعجب کنیم. فساد در شرایط کنونی بوروکراسی اداری کشور یک معضل پیچیده است و باید لایه های زیربنایی وقایع مجرمانه را شناسایی کنیم و عملکرد مدیران و فعالان را آسیب شناسی کنیم و این آسیب شناسی در لایه های زیربنایی از جمله باید انجام شود. قوانین و سیاست ها
وی گفت: کانون های ثقل فساد را در کشور داریم که گلوگاه های فساد هستند و رسیدگی به آنها زیرساختی است. شرکت های خصوصی، خصوصی سازی، مسائل مدیریت شهری، سیستم بانکی، گمرک و بیمه و… باید بررسی و اصلاح شود.
ترکی تصریح کرد: فساد یکی از آسیب های اجتماعی است و دارای ویژگی هایی است که به اموال و سلامت عمومی و … آسیب می رساند. از انواع این ویژگی ها هستند. علاوه بر این، فساد نتیجه پیوند قدرت و ثروت است و یکی از پیام های فساد کاهش اعتماد عمومی است.
معاون حقوقی دادستان کل کشور گفت: فساد یکی از بزرگترین چالشهای کشور و یکی از بزرگترین چالشهایی است که در دهه پنجم انقلاب اسلامی با آن روبهرو هستیم و فساد یکی از تهدیدات نظام جمهوری اسلامی است. ایران.
ترکی ادامه داد: عواملی مانند عدم تحقق دولت الکترونیک، ضعف سیستم های شفافیت، امضاهای طلایی و… بستر رشد جرم و جنایت در کشور هستند. در کشور ما یک معما وجود دارد و رمز این است که این فساد به همه چیز مربوط است. توسعه و فساد، فساد و پیشرفت، فساد و رشد اقتصادی در کشور وجود دارد و همه چیز با فساد همراه است. اگر مدیری بخواهد موفق شود باید قوانین را خم کند یا آهسته کار کند وگرنه سیستم اداری از او حمایت نمی کند.
وی با بیان اینکه تعریف قانونی از فساد وجود ندارد، ادامه داد: هر چیزی که تخریب را نمایان کند، فساد محسوب می شود، اما تعریف قانونی از فساد نداریم. تهدید دو بعد خارجی و داخلی دارد. آنچه منجر به فروپاشی و شکست دولت ها می شود، تهدیدات داخلی و در واقع جنبه داخلی فساد است.
دستیار حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: ذهنیت و تصور عمومی از فساد در کشور ما به گونه ای است که تصور عمومی با واقعیت همخوانی ندارد و بیش از آن است. وقتی فردی مرتکب اعمال فساد می شود، تا زمانی که در قدرت است، ما نمی توانیم با او برخورد کنیم و با او برخورد نمی کنیم و این مشکل ساز است.