سایر موضوعات

مصرف سالانه آب تهران 1.2 میلیارد مترمکعب است

مدیرعامل واترفی استان تهران اعلام کرد:

مصرف سالانه آب تهران 1.2 میلیارد مترمکعب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از مصرف 23 درصدی آب شرب کشور در این استان خبر داد و گفت: مشترکان استان تهران سالانه 1.5 میلیارد مترمکعب و مشترکان پایتخت 1.2 میلیارد مترمکعب آب مصرف می کنند. اب. اب.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران «محسن اردکانی» در مجمع روابط عمومی منابع آب استان تهران، با اشاره به محدودیت منابع آب در استان تهران، تمدید دوره خشکسالی از 2 به 4 سال و رشد 33 درصدی بهره برداران در استان تهران گفت: با وجود آب کمتر، تعداد مصرف کنندگان افزایش یافته است اما با این وجود حتی آب شرب یک منطقه مسکونی دستگاه قطع نشده است

وی متغیر نیروی کار را تعیین کننده در جبران کمبود منابع آبی تهران خواند و گفت: با وجود اینکه طی دهه گذشته تمامی متغیرهای تامین آب استان تهران ثابت بوده است، اما متغیر نیروی کار کمبودها را جبران کرده و خانواده 12 هزار نفری شاغل در آب استان تهران با حمایت مشترکین و توان مضاعف خود توانسته تقاضای مصرف را مدیریت کند.

با این حال اردکانی میزان آب مصرفی شهروندان تهرانی را فراتر از الگوی مصرف ارزیابی کرد و افزود: هر شهروند تهرانی روزانه 250 لیتر آب مصرف می کند، در حالی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته که بارندگی کم دارند، میانگین بارندگی بالاتر از ایران است. سرانه مصرف هر شهروند 170 لیتر در روز است.

نهادهای فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب دخالت کنند.

این مسئول اولویت فعالیت شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال آبی جاری را مدیریت مصرف و تقاضا و سه رکن اساسی مدیریت تقاضا را عناصر قانونی، ابزاری و فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: رکن قانونی شامل اقداماتی از جمله تعدیل است. قیمت آب و رکن ابزاری شامل اقداماتی مانند استفاده از کاهنده مصرف و شیرهای اهرمی و غیره است، اما عنصر فرهنگی شامل فعالیت هایی است که بار سنگین آن بر دوش همکاران روابط عمومی شرکت ها می افتد.

وی فرهنگ سازی مصرف بهینه آب را اقدامی بین بخشی عنوان و تصریح کرد: امروزه موضوع آب در رأس همه اولویت های کشور قرار دارد، بسیاری از نهادها به ویژه فرهنگیان باید با تمام توان در این عرصه وارد شوند. حوزه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب.

اردکانی رسالت و وظیفه اصحاب رسانه را سنگین تر از سایر حوزه ها اعلام و تصریح کرد: کسانی که منادی مصرف بهینه آب هستند باید اولین مسئول باشند.

وی کمپین های موثری مانند «آب بهتر است یا ثروت» و «تهران; وی افزود: «شهر حساس به آب» که در ماه‌های اخیر توسط روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران ایجاد شده و با استقبال شهروندان به سایر استان‌ها نیز سرایت کرده است، افزود: این اقدامات موثر در راستای تشکیل آبفای استان تهران است. پایگاه رسانه ای و تشکیل اتاق فکر تولید محتوا در این شرکت انجام داده و ثابت کرده است که اگر محتوای خوب و یک گفتار خوب با لحن مناسب، در زمان و مکان مناسب تولید و ارائه شود. مورد قدردانی شهروندان

مدیرعامل آبفای استان تهران همچنین استفاده از توانمندی های رسانه ها و انتشار محتوای تولید شده در گروه ها و فضاهای اجتماعی اثرگذار را مهم برشمرد و افزود: علاوه بر توانمندی های رسانه، توانایی فضای مجازی نیز نباید باشد. مغفول مانده و روابط عمومی باید با تولید محتوای هنری و بدیع برای پیام ها ایجاد شود مصرف بهینه آب شنیده می شود.

وی تاکید کرد: اگر محتوا و پیام‌های تولیدی هنرمندانه و مورد قبول مردم باشد، با واکنش مثبت مصرف‌کنندگان مواجه می‌شویم و اگر بتوانیم در این حوزه 10 درصدی در مصرف مشترکان موثر باشیم، دو برابر می‌شود. اندازه سد لتیان یا بیش از 300 چاه. از هدر رفتن آب جلوگیری خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا