اخبار سیاسی روز

ضرورت تربیت نسلی با هویت ملی/ نسل آینده باید ایستادگی را بیاموزد

رهبر معظم انقلاب دانشگاه فرهنگیان و تمامی مراکز تربیت معلم را وظایف سنگینی بر عهده دارند و نیازمند تقویت همه جانبه دانستند و گفتند: این مراکز باید از نظر امکانات مادی، مدیریتی، معلمان، متون آموزشی و فعالیت های آموزشی تقویت شوند تا بتوانند تربیت کنند. “معلمان مطلوب”.

این نسل باید در برابر تمدن های منسوخ شرق و غرب هوشیار باشد

وی درک ارزش تاب آوری و تاب آوری را از دیگر نیازهای دانش آموزان دانست و افزود: در دنیایی که همه اعم از شرقی و غربی فشار می آورند، نسل آینده باید ارزش و اهمیت تاب آوری را بیاموزد تا در نور متمدن شود. از این آموزه ها.» کشور را عزت بخشید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در کاربرد دوم که منطبق با کار تربیتی است، علاوه بر تدریس، ارزش بالاتری دارد زیرا عموم این آموزش‌ها در بهترین سنین تحت تأثیر و تربیت قرار می‌گیرند و تحصیلات آنها بسیار بیشتر است. موثرتر از آموزش گروه های دیگر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر دستور همیشگی خود مبنی بر بهبود معیشت معلمان، افزودند: علی‌رغم مشکلات امکانات دولتی، باید به مسائل معیشتی، بیمه، بازنشستگی و درمان معلمان توجه ویژه شود.

دانش آموزان نیز باید پرچم «هویت ملی و غرورآفرین اسلامی ایران» را به اهتزاز درآورند.

وی همچنین با اشاره به سختی های تدریس در دوره کرونا و تلاش اساتید به هماهنگی هر چه بیشتر رشته تحصیلی معلمان با تدریس آنها توصیه کرد: در این دوره تلاش اساتید دوچندان شده و در در این راستا جا دارد از تمامی معلمان صمیمانه تشکر کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: این نسل با این هدف بزرگ باید دارای هویت ایرانی-اسلامی، اعتقادات قوی و عمیق، مطمئن، خودآموخته، آگاه به تمدن های منسوخ شرق و غرب، علمی و کارآمد باشد. این تمدن بزرگ باشد.» شکل دادن.

وی معلمان را به رهبری نسل های آینده مفتخر خواند و افزود: هدف از دیدار با معلمان برجسته ساختن نقش آنها و تثبیت و تداوم ارزش معلم در افکار عمومی است تا معلم و خانواده او به کار خود افتخار کنند. و از جامعه به عنوان معلم. فرد به تماشای آن افتخار می کند.

وی با تاکید بر تقدیر واقعی از زحمات معلمان افزود: البته برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید با درایت، دانش، تلاش، مجاهدت و صبر مشکلات موجود را حل کرد.

وی در تشریح دو کاربرد مفهوم معلم گفت: منظور معلم این است که تعلیم از ارزش بالایی برخوردار است زیرا خداوند بر اساس آیات قرآن و پیامبر و همه علما و دانشمندان و دانشمندان و شخصیت های برجسته مانند استاد معلم است. شهید مطهری به عنوان معلم این ارزش بسیار بالایی دارد.»

دوران دانشجویی بزرگترین فرصت برای نهادینه سازی آرمان های انقلاب است

نسل آینده باید ارزش و اهمیت استقامت را از این به بعد بیاموزد

وی نوجوانان و جوانان را آفت کشور و امانت های بزرگ در دست معلمان دانست و افزود: این امانت های گرانقدر باید با تربیت مردان و زنان متدین به افرادی با بالاترین ارزش های علمی، اخلاقی و رفتاری تبدیل شوند. معلمان.”

رهبر معظم انقلاب با تشکر از نکات خوب سخنان وزیر آموزش و پرورش افزودند: کشور از نظر قانون، سند و تصمیمات خوب کم ندارد. مهم این است که این تصمیمات و قوانین با کار جدی و جدی پیگیری و اجرا شود.»

وی با اشاره به هدف بلندمدت ایجاد تمدن نوین و شکوفا اسلامی گفت: نیروی انسانی زیربنای هر تمدنی است و بنیانگذاران تمدن نوین اسلامی نسلی هستند که اکنون در دسترس معلمان قرار گرفته اند، از این رو اهمیت و اهمیت دارد. ارزش یک معلم باید از این منظر باشد.”

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اختصاص ساعت‌ها به آموزش حرفه‌ای به جای محتوای غیرانتفاعی، گفتند: مسائلی مانند سبک زندگی اسلامی، تعاون و همکاری اجتماعی، مطالعه و پژوهش، فعالیت‌های جهادی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و نظم و انضباط از جمله مواردی است که مهارت هایی که باید از دوران کودکی و نوجوانی در افراد آموزش داده شود، آموزش داده شوند و نهادینه شوند.

وی در پایان سخنان خود به معلمان توصیه کرد علیرغم توقعات فراوان وزارت آموزش و پرورش برای انجام وظایف محوله منتظر برآورده شدن این انتظارات نباشند و برنامه های آموزشی برای دانش آموزان و بزرگسالان را پیش ببرند.اقدامات با ابتکارات شخصی و روح آنها از مهربانی و شفقت

حضرت آیت الله خامنه ای سپس ضمن بیان نکاتی در خصوص مشکلات معلمان، بار اجرای مسائل مهم نظام تعلیم و تربیت را بر دوش معلمان دانستند و گفتند: معلمان عزیز در مقاطع مختلف از جمله انقلاب، دفاع مقدس. و رویدادهای سیاسی مختلف آنها خود نوجوانان و جوانان را راهنمایی می کردند. امروز باید بیش از هر زمان دیگری به نقش و مسئولیت مهم خود واقف باشند و مسائلی مانند مسائل معیشتی آنها را خسته و تحقیر و به خاطر کار عالیشان تحقیر نکند.

وی فرصت تحصیلی دوازده ساله برای تربیت چنین نسلی را بی نظیر توصیف کرد و گفت: تشکیلات آموزشی گسترده در همه شهرها و روستاها بستر مناسبی برای انتقال صحیح ارزش ها و آرمان های انقلاب در دل و گوش مردم دارد. فرزندان ملت در سایه تلاش معلمان.” ، و هویت اسلامی – ایرانی را در آنها نهادینه کند.

وی افزود: برخی از مطالب برنامه درسی فعلی تنها یک آرشیو است که در ذهن دانش آموزان جریان دارد و هیچ سودی برای حال و آینده ندارد که باید شناسایی و از برنامه درسی حذف شود.

نوجوانان و جوانان در کشور دست و پنجه نرم می کنند و وام های کلان در دست معلمان است

اینطور نباشد که نمرات پایین در کنکور به معلم برود

رهبر معظم انقلاب، وزارت آموزش و پرورش را دستگاه بسیار بزرگی برای آینده برشمردند و افزودند: از امروز می‌توان آینده کشور را حدس زد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ای بی اس نیوز، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها نفر از معلمان و فرهنگیان، تربیت مربی نسلی متمدن را تجلیل کردند. تلاش معلمان به ویژه در ایام کرونا و بر بهبود مشکلات تاکید شد. نان آور آنها گفت: نسل نوجوان و جوان باید دارای هویت ملی و اسلامی – ایرانی، خودباور، مقاوم، آگاه به اندیشه ها و آرمان های امام، علمی و کارآمد باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: در صورت نیاز به اصلاح و تکمیل سند، باید متولیان امر این کار را انجام دهند و برای سنجش میزان پیشرفت سند، شاخص‌های کمی مشخص شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شکل‌گیری عناصر برجسته در آموزش و پرورش پس از انقلاب افزودند: با تلاش معلمان در چهار دهه گذشته، عناصر مؤثری در عرصه‌های مختلف شکل گرفته است، اما این کافی نیست و برای این تمدن شکوفا. ، این فرهنگ ها را باید تعمیم داد.

به مسائل زندگی معلم، بیمه، حقوق بازنشستگی و حقوق توجه ویژه ای داشته باشید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین مسائل مورد نیاز برای حل مشکلات، تدوین متون آموزشی مناسب و تأمین میزان تربیت معلم را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: کیفیت معلم و دین، اخلاق و مهارت او بسیار مهم است. و نباید به گونه ای باشد که رها کنیم، البته امروز نیز مانند زمان های دیگر، معلمان متعهد و دلسوز کم نداریم.

در ابتدای این جلسه آقای نوری وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات و برنامه های این وزارتخانه در خصوص اجرای سند تحول، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و فناوری های نوین در آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی، ارائه کرد. آموزش حرفه ای، پرورش استعداد، درجه بندی معلمان و معیشت.

انتقاد از عدم آشنایی دانشجویان با مفاخر کشور از جمله عوامل پرتلاش پس از انقلاب، ناآگاهی آنان از اندیشه های انقلابی امام خمینی(ره) و آرمان های سرنوشت ساز انقلاب و بی اطلاعی آنان از حوادث انقلاب. ، گفت: این مسائل را با دل و جان مخلوط کنند.

رهبر معظم انقلاب در سخنانی چند در مورد آموزش و پرورش فرمودند: دانش آموز باید دارای هویت ملی باشد و علاوه بر اهتزاز پرچم علم، پرچم «هویت ملی ایران» را با اطمینان خاطر به اهتزاز درآورد و به اسلام افتخار کند.

وی میزان دستاورد سند تحول آموزش و پرورش را مطلوب ندانست و گفت: پس از گذشت بیش از 10 سال از تهیه سند و خروج وزرای مختلف که البته نوعی آسیب و آفت است، این امر سند به عنوان یک کل کامل و به هم پیوسته اجرا نشده است.

رهبر معظم انقلاب به وزارت آموزش و پرورش توصیه کردند که «علم نافع» را از «علوم غیرمفید» در برنامه درسی دانش‌آموزان جدا کنند و گفتند: علم نافع علمی است که استعدادهای نوجوانان و جوانان را شکوفا کند. سرمایه گذاری در آینده آنها باعث رونق کشور می شود.” او تبدیل شد به.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا