اینفلوئنسرهای ایرانی 6 بار از تبلیغات درآمد کسب کردند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، درآمد تقریبی صفحات پربازدید و اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی ایرانی از تبلیغات در سال 1402 بر اساس گزارش یکتان نت 6 همات برآورد شده است، در حالی که میزان درآمد این نوع در سال 1401 بوده است. پایین تر بیش از 2 هزار میلیارد تومان. و حجم بازار تبلیغات دیجیتال در ایران حدود 11 هزار میلیارد تومان است.
در ادامه این گزارش به رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین پرداخته شد و بیان شد که 85 درصد از کاربران ایرانی قبل از خرید حضوری یا آنلاین در اینترنت تحقیق می کنند و حداکثر مدت زمان استفاده از اینترنت در سراسر کشور. تمام گروه های سنی بین 2 تا 3 ساعت در روز است. در این مدت، کاربران نسل X بزرگترین مصرف کنندگان هستند.
همچنین به طور میانگین خرید اینترنتی پوشاک بیشترین سهم و خرید اینترنتی طلا و جواهر کمترین سهم را در بین خرید آنلاین کالا و خدمات به خود اختصاص داده است و به طور متوسط 24 درصد از پاسخ دهندگان به تبلیغات پخش شده در هیچ رسانه ای اعتقادی ندارند.
absnews