سایر موضوعات

مرحله برقراری تماس صوتی بین پیام رسان های داخلی و اپراتورها چیست؟

بر اساس برخی بررسی ها، امکان پرداخت از طریق پیام رسان های بومی یکی از مواردی است که این ابزارهای داخلی را نسبت به پیام رسان های خارجی برتری می دهد. اکنون داشتن امکان تماس صوتی برای پیام رسان های بومی می تواند یکی دیگر از ویژگی هایی باشد که کاربران را به استفاده از این ابزار ترغیب می کند.

به گزارش ای بی اس نیوز، پس از محدود شدن برخی پیام رسان های خارجی در سال های گذشته و طی چند مرحله، مهاجرت کاربران ایرانی به پیام رسان های دیگر از جمله نمونه های مشابه خارجی و داخلی آغاز شده است. اگرچه تعداد کاربران پیام رسان های داخلی هنوز با رقبای خارجی آنها قابل مقایسه نیست، اما برخی از افراد ترجیح می دهند از ویژگی های ابزارهای بومی به جای ابزارهای خارجی استفاده کنند.

بر این اساس، پس از تصویب ضوابط و تعرفه های ارتباط متقابل پیام رسان های اجتماعی داخلی به اپراتورهای تلفن همراه، مقرر شد امکان برقراری تماس صوتی از طریق پیام رسان با شبکه این اپراتورها ایجاد شود. در همین راستا امسال به نقل از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد که به زودی امکان تماس از سه پیام رسان ایرانی با اپراتورهای ثابت و همراه وجود خواهد داشت که در این پایگاه، هر پلتفرمی که ضوابط لازم را داشته باشد، قطعاً امکان پذیر خواهد بود. قادر به ارائه خدمات تماس باشید. همچنین گفته شد سه پلتفرم داخلی شرایط عمومی ارائه سرویس را دارند و راه اندازی سرویس به اپراتورها ابلاغ شده است و امید است طی هفته های آینده این امکان در اختیار عموم قرار گیرد. . .

تماس صوتی (Call Out) نوعی ارتباط بین پیام رسان ها و اپراتورها را فراهم می کند و دیگر نیازی به داشتن یک پیام رسان برای هر دو طرف نیست. به عنوان مثال، کاربری که پیام رسان گپ یا سروش و سایر پیام رسان های داخلی را نصب کرده است، می تواند از طریق این پیام رسان با شماره همراه اول ایرانسل یا رایتل تماس بگیرد.

در همین راستا پیگیری های ای بی اس نیوز از اپراتور همراه اول در خصوص آخرین وضعیت اجرای مکالمه صوتی با مشترکان تلفن همراه از طریق پیام رسان های داخلی به این نتیجه رسیده است که در حال حاضر اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است و بیشتر این آمادگی ها در حال انجام است. باید از طرف پیام رسان ها و اپراتورها باشد، تلفن های همراه آنها آسان برای استفاده و بدون پیچیدگی است. به عنوان مثال همراه اول و پیام رسان داخلی مانند روبیکا مشکلی ایجاد نمی کند، اما این سرویس باید با دو یا سه پیام رسان دیگر ارائه شود. بنابراین، کار اساسی این شماره در حال انجام است و نتیجه این تعداد توسط خود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام خواهد شد، زیرا در یک طرف اپراتورها و در طرف دیگر تعدادی پیام رسان وجود دارد، اما چه پیام رسان هایی باید باشند و چه خدماتی خواهند داشت.ارتباط اعلام می کند.

در همین راستا معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که اپراتورها موظفند خدمات لازم برای ایجاد امکان مکالمه در پیام رسان ها را به آنها ارائه دهند. بر اساس این مصوبه، موضوع ارتباط متقابل اپراتورها با پیام‌رسان‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی پیام‌رسان‌های اجتماعی ملی که عضویت آن به پنج میلیون کاربر رسید، فراهم شد.

در هر صورت یکی از سکوهای اربعین امسال توانسته این خدمات را تا حد زیادی به زائران حسینی ارائه کند. کاربران این پیام رسان می‌توانند با استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانسل یا همراه اول عراق، مستقیماً با تلفن‌های ثابت یا تلفن همراه ایرانی، بدون نیاز به نصب روبیکا بر روی دستگاه خود، مستقیماً با تلفن‌های ثابت ایرانی یا تلفن همراه خود تماس صوتی برقرار کنند. دارای یک تسهیلات

انتهای پیام

همچنین اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) در این خصوص به ای بی اس نیوز گفت: این طرح مستلزم اجرای دو اقدام است: تامین زیرساخت های فنی در سمت اپلیکیشن و تعیین تعرفه اقتصادی که پاسخگوی توسعه شبکه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا