جمعه , ۲ خرداد ۱۴۰۴
نامه نگاری جمعی از خبرنگاران با رئیس جمهور؛  افزایش عوارض بحران مسکن را تشدید کرد - اخبار راه و مسکن - اخبار اقتصادی تسنیم

مخالفت رستم قاسمی با تعرفه 100 درصدی خدمات بندری و دریایی – اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی ای بی اس نیوز

دومین دستور کار دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل بررسی درخواست تعدیل تعرفه خدمات بندری و دریایی بود که در این زمینه ابتدا گزارشی از سوی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ارائه شد.

یکی از ایرادهای اصلی به وضعیت کنونی ترانزیت، «ترانزیت تحت برنامه‌های جداگانه» و لزوم اصلاح آن و اجرای شبکه ترانزیتی در راستای هدف ارتقای موقعیت ژئوپلیتیکی ایران برای درک استراتژی ایران بود. رقبای کشور و به صورت برنامه محور بر آن تاکید شد.

در گزارش عملکرد و برنامه های آتی برای توسعه حمل و نقل عمومی، وضعیت کشورمان با کریدورهای رقیب منطقه و جهان مقایسه شد و به این نتیجه رسید که فرهنگ ترانزیت و حمل و نقل در منطقه تغییر کرده است. به سمت کانتینری شدن

علی اکبر صفایی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است، از افزایش 17 درصدی تردد دریایی و ترانزیت 2 میلیون تنی کالا نسبت به سال گذشته خبر داد و نشان از اثربخشی طرح جدید دارد. استراتژی سیاسی دولت در حوزه راه.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به نمونه هایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: طی 8 ماه گذشته 25 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده و شاهد مردمی شدن آن نبوده ایم.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر زیرساخت های ترانزیتی کشور ظرفیت 20 میلیون تن کالا را دارد اما در صورت توسعه و اتصال به کشورهای منطقه تا 50 میلیون تن کالا قابل ترانزیت است.

پیشنهاد افزایش 100 درصدی تعرفه خدمات بندری و دریایی

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه خطوط ریلی و زیرساخت های ریلی در کشور، تاکید کرد: ترانزیت ریلی ما می تواند و باید بیش از وضعیت فعلی باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، در دویست و بیست و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل با حضور اعضای این شورا گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی برای توسعه حمل و نقل عمومی ارائه شد. معاون وزیر حمل و نقل و شهرسازی.

تعرفه خدمات بندری و دریایی

وی از اعضای شورای عالی هماهنگی حمل و نقل خواست تا با افزایش 100 تا 100 درصدی تعرفه خدمات بندری و دریایی کشور موافقت کنند و گفت: کل هزینه بنادر تنها یک دهم درصد متوسط ​​کالاهای بهای تمام شده است. مردم این منطقه را فراهم کند.

وی با یادآوری اینکه نرخ افزایش تعرفه کلیه کالاها و خدمات بین 15 تا 30 درصد (و حداکثر 35 درصد) است، گفت: پیشنهاد سازمان بنادر و دریانوردی ابتدا باید به کارگروه دیوان عالی حمل و نقل ارائه شود. . شورای هماهنگی سپس نتیجه باید به وزیر راه و شهرسازی ارائه شود و پس از تعیین میزان تعرفه، برای تعیین نرخ نهایی به ستاد تنظیم بازار ارسال شود تا در این مورد تصمیم گیری شود. .

دبیر شورای عالی هماهنگی حمل و نقل ضمن تایید افزایش هزینه های حمل و نقل که خدمات رسانی به مردم را با مشکل مواجه کرده است، به وزیر راه و شهرسازی دستور داد از هرگونه افزایش تعرفه در حمل ونقل (جاده ای، ریلی و … جلوگیری کند. هوا). و دریا) تا پایان فروردین 1401.

absnews

در این گزارش با ابراز تأسف و تأکید بر اینکه ترانزیت در ایران اهمیت راهبردی ندارد و جریان ها به دنبال تضعیف ترانزیت در کشور هستند، بر لزوم توسعه زیرساخت های کشور برای توسعه ترانزیت تاکید شد.

حرکت روزانه 17 قطار باری روسیه به اروپا

علاوه بر این، تنزیت غیرنفتی کشور از سال 1989 بین 6.5 تا 8 میلیون تن در نوسان بوده است. اما ترانزیت فرآورده های نفتی همواره بر این نسبت تأثیرگذار بوده است.

سرمایه گذاران ما در بخش بندری طی هشت سال گذشته متحمل سه شوک بزرگ از جمله افزایش و چند برابر شدن غیرمنتظره نرخ ارز، افزایش هزینه های ناشی از تحریم ها و کاهش تجارت دریایی در کشور و جهان شده اند. ” او گفت. علیرغم همه این مشکلات، سرمایه گذاران بخش خصوصی ما در بنادر شجاعانه مقاومت کرده اند و کارها را با قدرت انجام می دهند.

دستور کار نهایی جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل اصلاح بند 4 ماده 9 آیین نامه صدور مجوز و فعالیت شرکت های کشتیرانی بود. بر اساس متن فعلی، جلسات این انجمن ها منوط به حضور همه اعضا است و از آنجایی که اغلب این امکان وجود ندارد، در اصلاحیه پیشنهادی جدید، عبارت «کلیه اعضا» در «حداقل 4 نفر» تغییر یافته است. بررسی عمیق تر این سوال به کارگروه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل ارائه شد.

صفایی با بیان اینکه خواه توافقی صورت نگیرد، واردات کالاهای اساسی با توجه به شرایط اقلیمی کشور همچنان رو به افزایش است، بر لزوم توجه به مشکلات سرمایه گذاری در بنادر تاکید کرد و گفت: در صورت عدم توجه بخش خصوصی. فکر کن زمینی که خواهیم خورد

شهریار افندی زاده سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: قبول داریم که اگر تسهیلات کافی و مناسب در اختیار بنگاه ها قرار نگیرد، خدمت رسانی به مردم دشوارتر می شود، اما نمی توانیم جبران کنیم. زیان‌هایی که شرکت‌ها در سال‌های اخیر متحمل شده‌اند.» افزایش درصد تعرفه‌های خدمات مربوط به یک محصول.

سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه 10 سال پیش کشوری مانند روسیه سالانه تنها 17 قطار باری در سراسر اروپا جابه جا می کرد، اما امروز این تعداد به 17 قطار باری در روز رسیده است، گفت: این به معنای افزایش 365 برابری است. . این نشان می دهد که برای رقابت ترانزیتی با سایر کشورها باید بیش از پیش توسعه راه آهن را پیگیری کرد.

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *