به گزارش ایلانا، متن این یادداشت به شرح زیر است:
قاضی محترم شروین حاجی پور خواننده ترانه «برای…» با ده ها میلیون بازدید، خواندن و ترکیب کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» استاد مطهری را محکوم کرد. تحریم های دیگر چیست؟ سه سال و هشت ماه زندان و دو سال ممنوع الخروجی! برای اطمینان از اینکه محکوم و حامیان او در مسیر درست هدایت می شوند، باید «خلاصه کتاب» با دست نوشته شود و نتایج کار باید به صورت آنلاین منتشر شود. موضوع این یادداشت صرفاً به این قسمت از داوری مربوط می شود.
اگر کسی بخواهد یک شبه در ذهن و قلب حداقل صدها هزار جوان ایرانی بدبینی و حتی نفرت ایجاد کند، راه دیگری برای فکر کردن به آن وجود ندارد. (البته از روی بی احتیاطی و نه عمدی چنین تصمیمی گرفته شده است).
همانطور که شما نمی توانید این جوانان را که به امام (ره) علاقه ای ندارند با زنجیر و زنجیر به حرم جماران و امام ببرید و انتظار داشته باشید که در دلشان محبت به امام ایجاد شود، مجازات خواندن کتب اسلامی هم نمی تواند باشد. یک اثر کوچک یا در چشمان کسی
این شهید درباره جوانان معتقد بود که «اگر به اندازه کافی آب زلال و گوارا می دادیم، به سراغ آب های آلوده نمی رفتند» (نهضت های اسلامی، ص 93). ظاهراً قاضی محترم بر خلاف ایشان معتقد است که آب زلال اندیشه اسلامی را نباید فقط برای این که جوان به سراغ او بیاید، فراهم کرد، بلکه آب زلالی را که ارائه می شود باید به گلویش فرو برد و این هل دادن انجام شود. به صورت علنی و لذا باید در متن دستور قضایی درج شود و خلاصه کتاب از طرف محکوم علیه در فضای مجازی منتشر شود.
گذشته از اقلیت بدخواه و مغرض، اکثریت حامیان «زن، زندگی، آزادی»، اگر بخواهند تحت تأثیر متفکران اسلامی قرار گیرند، تردیدی نیست که استاد مطهری جایگاه ویژه ای در میان آنها دارد.
این موقعیت تنها به دلیل بیان روان و مستدل او نیست، که چندین سال از زندگی خود را وقف مسائل مربوط به حقوق زنان کرده است، و بالاتر از همه، به دلیل فراوانی عنصر کمیاب انصاف در قضاوت در آثارش (از جمله نسبت به غرب). ). ) بلکه درک تنها هشتاد روز است. از زمان جمهوری اسلامی و همچنین مخالفت آن با پذیرش پست اجرایی از سوی روحانیون از ابتدا، این امر باعث شده تا این شهید از چهره های حکومتی ـ که حامیان شعار مذکور بر آن بسیار حساس هستند ـ به حساب نیاید.
کسانی که با آثار شهید مطهری آشنا هستند می دانند که بین افکار و آرمان های استاد در مواجهه با نقد و افکار مخالف و آنچه امروز کم و بیش می بینیم فاصله است.
گمان میکنم قاضی محترم این کتاب را نخوانده باشد، اما با نوع برخوردی که در این تصمیم نهفته است، برخی از بخشها را – مانند عبارت زیر در مورد حقوق بشر در همان کتاب – مضر میدانست و میکرد. آنها به دنبال کتاب دیگری می گردند. او می نویسد: «در جهان غرب، از قرن هفدهم میلادی، به دنبال جنبش های علمی و فلسفی، جنبشی در حوزه مسائل اجتماعی به نام «حقوق بشر» به وجود آمد. نویسندگان و متفکران قرن هفدهم و هجدهم با پشتکار تحسین برانگیزی افکار خود را درباره حقوق طبیعی، فطری و مسلم انسان ها منتشر کردند. ژان ژاک روسو، ولتر و مونتسکیو نویسندگان و متفکران این گروه هستند. این گروه حق عظیمی بر جامعه بشری دارند» (نظام حقوق زن در اسلام، ص 12). واضح است که این ستایش را باید با نقدهای متعدد او از اندیشه غربی، به ویژه دیدگاه او درباره حقوق بشر، مقایسه کرد.
برای جلوگیری از تکرار این نوع تصمیمات، شایسته است رئیس محترم قوه قضائیه قضات را موظف به مطالعه کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران از این شهید نمایند. سلسله سخنرانیهایی که اغلب در همان 80 روز ایراد میشد و به موضوعاتی مانند آزادی، عدالت و مسئله زنان در جمهوری اسلامی میپرداخت – که هرکدام پس از آن داستانهایی را خلق کردند – مورد بررسی قرار گرفت. شما باید به یک برنامه فکر کنید. بعید نیست این حکم در رسانه های غیرفارسی دنیا مورد تمسخر قرار گیرد و شاهد اخباری از آن در روزنامه های ژاپنی، اسپانیایی و ترکیه باشیم.
ناگفته نماند که این یادداشت نباید به عنوان حمایت از خواننده یاد شده یا شعر او یا تایید سایر قسمت های جمله او تلقی شود. ممکن است به افراد بی دقت اما منصف توصیه شود که این مقاله را دوباره مطالعه کنند، اما با توجه به ماهیت بیمار، هیچ راهی برای جلوگیری از تفسیر مغرضانه و خودخواهانه او وجود ندارد.
رکنا نیوز