محور چهار بانده اهواز – ملاثانی – شوشتر – دزفول کجا رفت؟
ای بی اس نیوز/خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت محور چهارخطه اهواز – ملاثانی – شوشتر – دزفول را تشریح کرد.
رحمان بهرامی با اشاره به آخرین پیشرفت فیزیکی پروژه چهار خطه اهواز – ملاثانی – شوشتر – دزفول گفت: این محور یکی از پرترددترین و پرحادثه ترین محورهای ارتباطی استان است و از نظر محوری نیز بسیار حائز اهمیت است. پدافند غیرعامل برای ارتباط مرکز استان با نقاط مرکزی.
وی افزود: طول این مسیر حدود 120 کیلومتر است که از ملاثانی به شوشتر حدود 80 درصد مسیر چهار خطه و در ترافیک است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در این محور قرار است یک پل 100 متری در محدوده سد قیر احداث شود که در مرحله اولیه ساخت قرار دارد. به زودی ساخته شود در مرحله مناقصه قرار می گیرد.
بهرامی با اشاره به اینکه محور شوشتر – دزفول 60 کیلومتر است، گفت: حدود 30 کیلومتر از محور شوشتر – دزفول در دست اجرا و حدود 10 کیلومتر آسفالت شده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه حدود 90 درصد مصالح پروژه های عمرانی از این جاده، شن و ماسه و پایه آسفالت تامین می شود، از این رو این محور، محور اصلی حمل و نقل مصالح در خوزستان نامیده می شود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: زیرگذر شرفت که در این محور قرار دارد در حال ساخت است و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این زیرگذر در قالب دو پل رفت و برگشت احداث می شود که یکی از آنها تکمیل شده و پل دوم نیز به زودی به بهره برداری می رسد.
بهرامی خاطرنشان کرد: همچنین پل سیاه منصور نیز که در این محور قرار دارد، موضوع مطالعات اولیه است و به زودی مراحل مناقصه راه اندازی می شود.
انتهای پیام