مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تشریح برنامه های این گروه خودروسازی برای سال جاری از ظهور محصول جدید سایپا خبر داد و از ورود خودروی سهند به خط تولید از اسفندماه و تولید انبوه خودروی اطلس خبر داد. در نیمه دوم سال با اولین موتور 16 سوپاپ شروع می شود.تولید سایپا زمان رونمایی و تحویل اولین خودروهای وارداتی را هفته آینده اعلام کرده است.
محمدعلی تیموری در حاشیه مراسم روز جهانی کارگروی در پاسخ به ای بی اس نیوز، در خصوص هفت محصول جدید این گروه خودروسازی، وضعیت فعلی و زمان عرضه آن ها به خبرنگاران توضیح داد: اطلس ما که سال گذشته وعده عرضه آن را داده بودند، اکنون به تعداد کم روی یک دستگاه عرضه می شود. به صورت هفتگی تولید می شود و در نیمه دوم سال به تولید انبوه روزانه 300 دستگاه خواهیم رسید. خودروی اطلس تمام استانداردها را پاس می کند، تولید آن آغاز شده است.
وی افزود: خودروی سهند که با آرم پارس خودرو به فروش می رسد مردادماه تولید و در نیمه دوم به تولید انبوه می رسد. خودروی کادیلاک یا همان پی 90 که جزو جدیدترین خودروها خواهد بود در ماه های آینده به تولید انبوه خواهد رسید. روس ها روی این پلت فرم ون خواهند داشت و تولید وانت نیز فعال می شود. خط تولید پارس خودرو که خط تولید ساندرو است روزانه 500 دستگاه تولید می کرد، به روز شده و آماده است و احتمالا از آذرماه فعال خواهد شد.
تیموری گفت: موتور به کار رفته در تولید این خودرو نسبت به موتور K4 که موتور ال 90 و ساندرو بوده قدرت و کیفیت بهتری دارد و طبق استاندارد یورو 5 آلایندگی کمتری دارد.
احتمالا هفته آینده اولین خودروهای وارداتی تحویل داده می شود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه در خصوص خودروهای وارداتی چانگان گفت: ۲۹ هزار خودرو با دو برند چانگان و زوتی که در حال حاضر با آنها قرارداد داریم ثبت نام کرده ایم. اولین محموله این خودروها که 1200 دستگاه بود، دقیقاً محموله هایی بود که برای بازار عربستان و با توجه به بازار عربستان تهیه شده بود; دلیل تاخیر در عرضه آنها این بود که استاندارد در عربستان از استاندارد چینی پیروی می کند اما استانداردهای ما از استانداردهای اروپایی پیروی می کند. در حال حاضر مراحل نصب استاندارد طی دو ماه انجام شده و مشکلات برطرف شده است.
وی در پاسخ به سوال دیگر ای بی اس نیوز در خصوص زمان اولین انتشار تغییرات مجاز، گفت: لیست مراجعه کنندگان و نوبت دهی از سامانه یکپارچه اخذ شده است. احتمالا هفته آینده پس از طی مراحل، خودروها تحویل مشتریان می شود.
سایپا از نظر ریالی مشکلی ندارد; در صورت تامین ارز 100 هزار خودرو وارد می شود
تیموری در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: سایپا در حال حاضر مشکلی با ریال ندارد و در صورت تخصیص و تامین پول از سوی بانک مرکزی، قطعا ۱۰۰ هزار خودروی وعده داده شده را وارد خواهیم کرد. خبر خوب این است که قصد داریم در نیمه دوم سال جاری یک خودروی کراس اوور هیبریدی با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در هر 100 کیلومتر وارد کشور کنیم.
ضمن اشاره به بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه از مدرن ترین خط تولید موتورسازی ایران که سطح اتوماسیون و رباتیک آن بالای 60 درصد است و خطای تولید به موتور منتقل می شود. به رشد تولید سایپا و برنامه ریزی آن در سال 1402 می گوید: در سال 1400 و قبل از بهمن ماه میانگین تولید روزانه گروه سایپا به 1050 دستگاه رسیده بود و همین تعداد به صورت مستقیم فروخته نشد و در پارکینگ ماند. طبقه. تنها 9 درصد از این تعداد به بازار عرضه شد که ناچیز بود، اما در نیمه دوم سال گذشته توانستیم ترافیک 100 درصدی را به طور مستقیم هدایت کنیم و ترافیک را از 1050 دستگاه به 1350 دستگاه در ابتدای سال 1401 و در سال گذشته افزایش دهیم. تولید سه ماهه سال کمتر از 2000 دستگاه در روز بود. نداشتیم و روند رشد 35 درصدی محقق شد.
تیموری ادامه داد: در حال حاضر تولید بالغ بر 2200 دستگاه در حال انجام است. از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته (در این مدت کوتاه) ۴۱ درصد افزایش تولید داشته ایم. اگر با همین 2200 دستگاه تا پایان سال ادامه دهیم، بیش از 650 هزار دستگاه در حالت عادی تولید می شود. خط تولید موتور که راه اندازی شده است 600 موتور به تولید موتور ما اضافه می کند و گلوگاه موتورها را حل می کند. این موتور بر روی سه محصول جدید این شرکت نصب می شود که روزانه 600 دستگاه به آن اضافه می شود.
مدیرعامل سایپا با تاکید بر خروج سه محصول سایپا از خط تولید در سال گذشته، گفت: سال گذشته سایپا سه محصول خود را که نیمی از تیراژ تولید این شرکت را شامل می شد به دلیل استانداردهای اجباری از دست داد. ; امسال نه تنها تولید این محصول متوقف نمی شود، بلکه هفت محصول جدید در داخل گروه سایپا عرضه می شود.
قرارداد سازندگان تجهیزات به طور سیستماتیک هر 4 ماه یکبار تجدید نظر می شود
وی در خصوص تعامل سایپا و قطعه سازان در پرداخت مطالبات و لزوم همراهی آنها برای افزایش تولید، گفت: در گذشته قراردادهای زنجیره تامین در پایان هر سال بسته به نرخ تورم مواد تصمیم گیری می شد. دستمزد سال گذشته قیمت ها و قراردادهای OEM در دو مرحله بازنگری شد که مرحله اول خرداد ماه بود که مربوط به 1400 قرارداد بود و همچنین در سه ماهه آخر سال 1401 سامانه ای توسط سایپا طراحی شد که بر اساس آن. ما در نظر داریم قیمت ها را با توجه به نرخ کالا، نرخ ارز و غیره اصلاح کنیم. هر چهار ماه یکبار
بر اساس اعلام این مدیر خودروسازی، در حال حاضر حدود 550 قطعه ساز با شرکت سازه گستر، حدود 600 قطعه ساز با شرکت مگاموتور و حدود 40 قطعه ساز به صورت مستقیم با سایپا در تامین خام ورق، شیمیایی و پلیمری همکاری دارند. مواد.
تولید اولین موتور سایپا 16 سوپاپ
تیموری گفت: چهار موتور شرکت مگاموتور برای کاهش مصرف سوخت و بازدهی اصلاح شده و بر روی محصولات جدید نصب می شود. خودروی اطلس به موتور ارتقا یافته 1500 سی سی مجهز خواهد شد. موتورهای فعلی که امروز رونمایی شدند، اولین موتورهای 16 سوپاپ گروه سایپا هستند که مدارک آنها قبلا توسط سیتروئن گرفته شده بود. این موتور همان موتور ec5 است که در خودروهای سیتروئن C3 و پژو 2008 نصب شده بود، اکنون با داخلی سازی 92 درصد در سایپا تولید می شود. این موتور روی خودروی شاهین پلاس نصب می شود که تیرماه عرضه می شود.
انتهای پیام