مدیر صادرات سایپا با اشاره به افزایش عرضه محصولات سایپا به بازارهای روسیه، بلاروس و سایر کشورهای اوراسیا و همچنین اخذ گواهینامه استاندارد عرضه خودرو به این منطقه از اینجا در پایان سال جاری گفت: : با توجه به پتانسیل های بسیار زیاد کشور، فضای مناسبی برای فعالیت در حوزه اوراسیا به ویژه در صنعت خودروسازی شکل گرفته است.
به گزارش سایپان نیوز به نقل از اسپوتنیک، منصور ابطحی با اشاره به صادرات محصولات سایپا به روسیه و همچنین تاکید بر استراتژیک بودن منطقه اوراسیا برای صادرات خودرو، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: اوراسیا. منطقه گمرک بیش از 300 میلیون نفر جمعیت دارد که شامل 5 کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان می شود که روسیه در آن ها متمرکز است و یکی از بازارهای استراتژیک و مهم گروه خودروسازی سایپا محسوب می شود. منطقه در قالب قطعات خودرو بود، اما از سال گذشته به لطف شرکت در نمایشگاه های موثر مرتبط با صنعت خودرو در روسیه، صادرات خودرو نیز آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه فرآیند صادرات محصولات سایپا با ارسال خودروهای آماده (CBU) آغاز شده و پس از دریافت نظرات و استقبال مناسب مشتریان در بازار هدف، وارد فاز دوم تجارت صادراتی یعنی تولید و مونتاژ خواهد شد. اضافه. : امیدواریم به زودی شاهد افزایش عرضه محصولات سایپا در بازار روسیه، بلاروس و سایر کشورهای عضو اوراسیا باشیم. عمیقاً معتقدم که در شرایط کنونی و با در نظر گرفتن پتانسیل های گسترده کشور، بستر بسیار مناسبی برای فعالیت در منطقه اوراسیا به ویژه در صنعت خودروسازی ایجاد شده است. “
مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: این گروه تا به حال در صادرات محصولات خود به روسیه با شکست مواجه نشده و اخبار در این زمینه فریب رسانه ای بوده است. لاکی کرنسی از کشور بلاروس قرارداد فروش و خدمات پس از فروش توزیع خودروهای سواری گروه سایپا در بازارهای دو کشور را تهیه و امضا کرد. این شرکت در یک سال گذشته به حالت تعلیق درآمده و هیچ معامله خودرویی با آنها صورت نگرفته است و به زودی قرارداد توسط سایپا به صورت یک طرفه فسخ می شود، اما به همراه نماینده بلاروس در حال نهایی کردن پروژه صادرات به روسیه و بلاروس هستند. و همچنین مرحله اخذ استانداردها. ما در حال ورود به بازار روسیه هستیم.
وی با بیان اینکه محصولات سایپا با همکاری شرکت ارز لاکی به زودی در بازارهای روسیه و بلاروس عرضه می شود، گفت: تعدادی از محصولات سایپا (به صورت نمونه) به منظور بازاریابی به کشورهای بلاروس و روسیه ارسال شده است. و انجام تست های استاندارد و پس از موفقیت در فاز اول یعنی توزیع خودرو به عنوان CBU، به زودی وارد فاز دوم (تولید خودرو در روسیه) خواهیم شد.
مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: بر اساس بررسی های انجام شده خودروهای کلاس B (کویک و ساینا) و C (شاهین) برای بازار خودرو روسیه و بلاروس در نظر گرفته شده است. این سه خودرو در دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک موجود هستند. همچنین خودروهای تجاری با ظرفیتهای مختلف حمل از جمله محصولات زامیاد، محصولات سایپا دیزل، سایپا 151 و سایپا 251 به زودی به کشورهای مذکور صادر خواهند شد.
ابطحی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای سایپا در کنار صادرات خودروهای سواری و تجاری، صادرات قطعات خودرو به منطقه اوراسیا است. بر این اساس صادرات قطعات خودرو در دو حوزه انجام می شود یکی قطعات پس از فروش یعنی قطعات یدکی که در صورت نیاز به مصرف کنندگان عرضه می شود و حوزه دیگر قطعات اورجینال (قطعات یدکی اورجینال) است که می تواند به صنعت خودرو روسیه برای استفاده در خطوط تولید عرضه شود.
وی در رابطه با الزامات استاندارد اوراسیا گفت: برای ورود به بازار روسیه و سایر کشورهای عضو منطقه اوراسیا، باید استاندارد خاص بازار روسیه (Gosudarstvenny / استاندارد دولتی) را دریافت کرد. نمونه های ارسالی از محصولات سایپا باید در آزمایشگاه ها و مراکز تست باشد. آنها نیاز به آزمایش دارند که در روسیه و بلاروس در حال اجراست. بنابراین پس از تایید استاندارد دولتی روسیه، سایپا مجوز عرضه محصول در منطقه را دریافت خواهد کرد. در حال حاضر در مراحل پایانی اخذ تاییدیه مذکور هستیم. امیدواریم تا پایان سال جاری گواهی استاندارد عرضه خودرو در منطقه اوراسیا را دریافت کنیم.
مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا درباره روند ارائه خدمات پس از فروش محصولات سایپا در بازار اوراسیا افزود: برای صرفه جویی در زمان در ارائه محصولات سایپا، مطالعات مربوط به حوزه فروش خدمات پس از فروش، قیمت گذاری محصولات و قطعات، مشتری انجام می شود. ارتباطات در حال انجام، بررسی و نهایی شده است و زیرساخت های مرتبط شامل نمایشگاه ها، تعمیرگاه ها، اپلیکیشن ارتباط با مشتری، سیستم فروش و غیره با در نظر گرفتن تعداد مراکز فروش نمایندگی در استان های مختلف روسیه و بلاروس آماده شده است.
وی گفت: علاوه بر عناصر ذکر شده برای موفقیت بیشتر سایپا در بازار روسیه، امکان سنجی ورود به فاز تولید نیز در حال انجام است. این به معنای داشتن معافیت های خاص و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده خودرو است. در چنین شرایطی، خودروها در منطقه اوراسیا به ویژه روسیه با سهولت بیشتری به دست مصرف کنندگان می رسند. »
ابطحی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده و بررسی رقبا، محصولات سایپا از نظر قیمت، هزینه نگهداری و خدمات پس از فروش مناسب تر هستند، یادآور شد: گروه خودروسازی سایپا بیش از 100 شرکت را در کارنامه خود دارد و با بیش از نیمی از آن. یک قرن. اکسپرینس تولید کننده خودروهای سواری و شهری است. سایپا تجارت صادراتی خود را به چهار منطقه اصلی آسیا و خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین، اروپا و آسیای مرکزی تقسیم کرده و در 5 کشور عراق، سوریه، ونزوئلا، سودان و سنگال کارخانههای خودروسازی تاسیس کرده است و توانسته است تولید تعداد قابل توجهی خودرو با نام های SKD و CBU صادر می شود.
انتهای پیام