محصولات ایران خودرو به موتور جدید با پلت فرم بومی برقی و الکترونیکی مجهز می شوند

این مدیر صنعتی خاطرنشان کرد: حدود 30 تا 40 درصد قیمت خودرو مربوط به المان های برقی و الکترونیکی است که حدود 20 تا 25 درصد را در محصولات ایران خودرو نشان می دهد و همچنان رو به افزایش است. این پلت فرم قبلا برای محصول دناپلاس توربو نصب شده و مراحل تولید آن آغاز شده است. نصب بر روی دنا دستی نیز در دستور کار قرار دارد و برای محصولات آینده این شرکت از جمله رایرا و پروژه TF21 برنامه ریزی شده است. ظرف یک تا یک سال و نیم توسعه صورت می گیرد و گروه صنعتی ایران خودرو به شبکه وسیعی دست می یابد که جایگاه مناسبی برای این گروه صنعتی خواهد داشت و علاوه بر افزایش کیفیت و ارتقاء محصولات، همچنین به دنبال کاهش قیمت ها و هزینه ها خواهد بود.
انتهای پیام
35 درصد محصولات ایران خودرو در سال آینده به پلت فرم های برقی و الکترونیکی مجهز می شوند
وی افزود: این طرح برای خودروهای جدید ساخته می شود و با زنجیره های تامین متعدد می توان به همان محصول یکپارچه دست یافت. قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر محصول و تولید روان حاصل تلاش این دوره است.
خطیبی خاطرنشان کرد: ایران خودرو در حال حاضر سه خانواده موتور به نام های EF7، TU5 و XU تولید می کند که سهم XU 51 درصد و سهم کل EF7 و TU5 49 درصد است.
مدیرعامل این خودروساز خاطرنشان کرد: تفاوت این موتور با سایر موتورهای نصب شده در خودروی دانا این است که 25 نیوتن بر متر گشتاور موتور و 15 اسب بخار قدرت موتور اضافه شده است. علاوه بر این، وزن آن چهار کیلوگرم و مصرف سوخت نیز 10 درصد کاهش می یابد. طراحی شکل موتور نیز تغییر کرد و تمامی اجزای موتور تغییر یافت.
در این مراسم حسن محمد قاسمی – مدیرعامل جتکو – گفت: طی دو سال گذشته با حمایت و حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تحول بزرگی حاصل شده و این بستر بومی برق و الکترونیک ایجاد شده است. شکل گرفته است که برای آن تلاش زیادی شده است و باید این ویژگی را به طور گسترده رعایت می کردیم تا بتوان پلتفرمی کامل بر اساس ویژگی های خودروهای فعلی و آینده ایران خودرو طراحی کرد تا توسعه محصول و تولید روان به راحتی امکان پذیر باشد. ما بر اساس دنیای فعلی و استانداردهای جهانی فعلی حرکت می کنیم.
خطیبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 150 هزار دستگاه خودروی کامل نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و تحویل و صدور فاکتور خودرو نیز به همین میزان افزایش داشته است.
در این مراسم مهدی خطیبی – مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو – با ابراز خرسندی از اینکه همانطور که قول رونمایی یا معرفی هر ماه داده بودیم، دهمین ماه به رونمایی از یک موتور واقعا ارتقا یافته اختصاص دارد و متفاوت از این ما تاکنون در موتورها دیده ایم.
وی اعلام کرد: این موتور جدید در مرحله اول روی خودروی دنا نصب شد، اوایل سال آینده روی خودروی تارا و مرداد یا شهریور 1402 روی خودروی ررا یا پروژه TF21 و سال آینده 35 درصد نصب می شود. از محصولات این گروه صنعتی نصب می شود، ایران خودرو به این موتور مجهز می شود. از طراحی تا ساخت این موتورها و مالکیت معنوی آن تحت کنترل ایران خودرو بوده است. قطعا تولید این موتور به تولید محصولات باکیفیت تری از ایران خودرو کمک می کند و با افزایش سرعت تولید موثر خواهد بود. تولید انبوه این موتور از امروز آغاز شده و ظرفیت تولید 1000 دستگاه در روز را دارد.
بر اساس بند 90 ماده 44 قانون، دولت موظف است زیان شرکت هایی را که به دلیل قیمت گذاری اجباری متحمل زیان شده اند، جبران کند.
بازنگری کلی باید در انحصار دو خودروساز بزرگ انجام شود
سرمایه میلیارد دلاری مورد نیاز ایران خودرو از کجا تامین می شود؟
افزایش 150000 خودروی کامل نسبت به سال گذشته
وی افزود: در صورت های مالی سال گذشته و صورت های مالی شش ماهه امسال این میزان زیان افشا و برای بررسی در اختیار سازمان های ذیربط قرار گرفت. موضوع جبران خسارت خودروسازان توسط ایران خودرو و سایپا در حال پیگیری است.
گروه صنعتی ایران خودرو امروز (سه شنبه) موتور جدید و پلت فرم الکتریکی و الکترونیکی بومی خود را معرفی و مراسم تولید انبوه این موتور جدید را برگزار کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، عصر امروز مراسم معرفی و آغاز به تولید انبوه موتور جدید گروه صنعتی ایران خودرو و پلت فرم برق و الکترونیک داخلی در شرکت ساپکو با حضور مدیرعامل ایران خودرو برگزار شد. هیئت مدیره این گروه خودروسازی، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا، رئیس انجمن قطعات همگن و دبیر انجمن خودروسازان ایران.
خطیبی بودجه مورد نیاز ایران خودرو را یک میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: امسال یک میلیارد دلار (برای سال آینده) بودجه در نظر گرفته ایم. حتی وقتی صحبت میکنیم، میگویند تو انحصاری هستی». سوال این است که این سرمایه (با حجم زیان) از کجا باید تامین شود؟ چرا فکر می کنیم ایران خودرو و سایپا باید همیشه بازنده باشند؟ در واقع در کنار زیان بیش از 100 هزار میلیارد تومانی خودروسازان، 100 میلیارد دلار نیز برای دولت ضرر کرد. باید بدانید که ایران خودرو و سایپا سودآور هستند و به نفع کشور و نظام هستند نه خودروسازانی که بیش از 100 هزار میلیارد تومان ضرر دارند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: به نظر من بزرگترین مشکل و آسیب صنعت خودرو بحث قیمت گذاری است که تحت عنوان انحصار بازار با آن برخورد می شود. با 38 درصد (38 درصد ریالی و 12 درصد) سهم نسبی خودروسازان غیر از ایران خودرو و سایپا در این بازار، ارزیابی کلی از انحصار صنعت خودرو انجام می شود. در سال های اخیر 350 هزار میلیارد تومان در جیب خودروسازان گم شده است و باید دید این سهم چه کسانی بوده و چه کسانی از آن سود برده اند؟ یک چهارم مردم سهامدار ایران خودرو هستند، برای رسیدن به این 350 هزار میلیارد تومان از سهم یک چهارم جامعه چقدر باید درآمد کسب کرد؟