مترو کرج افتتاح نشد! -ایسنا

انتهای پیام
به گزارش ای بی اس نیوز، متروی کرج پروژه ای نزدیک به 20 ساله است. در مهرماه 1392 ساخت قطار شهری کرج با شش خط تصویب شد و خط دوم آن در سال 1393 متوقف شد. در آن زمان پروژه قطار شهری کرج قرار بود در مدت پنج سال یعنی سال 1388 به اتمام برسد، اما حواشی، نوسانات اقتصادی، سوء مدیریت، مشکلات مالی و غیره عمیقاً او را تحت تأثیر قرار داد.
ای بی اس نیوز/ البرز در البرز پروژه هایی وجود دارد که ساعت کارشان دائماً افزایش می یابد، از سالن 6000 نفری گرفته تا بزرگراه شمال و البته قطار شهری که قرار بود همین چند روز پیش افتتاح شود. مقامات استانی افتتاح آن را اعلام کنند. هیچکس متوجه نشد که باز نیست!
به هر حال این مسائل هر چه که باشد، بعد از آن همه فراز و نشیب، قرار بود سه ایستگاه مترو کرج (البته به صورت نمادین) در دهه فجر امسال افتتاح شود. افتتاحیه ای که مسئولان شهری و استانی مسابقه ای نفس گیر برای اعلام آن داشتند و همه در این افتتاحیه سهم داشتند. حتی کار به جایی رسید که صبحت از مترو فردیس! این هم پیش آمد اما بالاخره دهه فجر تمام شد و هیچکس مسئولیت این باز نشدن را بر عهده نگرفت.
البته شاید گفتن این نکته تلخ به نظر برسد، اما این حقیقت را باید گفت که حتی اگر طبق وعده های قبلی سه ایستگاه 45 متری تا چهارراه طالقانی افتتاح شود، حرکتی نمادین و پرهزینه بیش نیست. کرج. کلان شهر رفت و آمد با قطار به این سه ایستگاه فقط هزینه های بالا و تاثیر ناچیزی بر ترافیک کرج خواهد داشت و برنامه ریزی برای افتتاح آن تا تکمیل دو خط مترو نه فنی و نه منطقی است.
داستان مترو کرج هفتادمین مثنوی من است و همه ژانرها را اینجا می توانید ببینید، از تراژدی گرفته تا کمدی و ترکیبی از هر دو، مثلاً جایی که یکی از اعضای دوره قبل شورای شهر کرج اعلام کرد که این پول یک دهه خرج شده است. هزینه های سازمان قطار شهری کرج برای مترویی که هنوز وجود ندارد (حقوق و …) 2.5 برابر هزینه ای است که برای احداث دو خط مترو در کرج هزینه شده است!