سایر موضوعات

سهم ایران در ظرفیت تجاری روسیه و هند

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی 371 پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر 480 هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصاد دریایی و با هدف افزایش سهم ایران در تجارت جهانی تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در بخش دریایی کشور توسعه ناوگان دریایی به ویژه در دریای خزر است. به این ترتیب باید ظرفیت کشتی سازی و به تبع آن تجارت در دریای خزر توسعه یابد، بر این اساس یکی از رویکردهای جدی دولت در دریای خزر توسعه ترانزیت و ایجاد سرویس ترانزیتی با نام ویژه در دریای خزر است. مسیر دریای خزر به بندرعباس و بندر چابهار با تمرکز بر کشورهای هند، روسیه، قطر و امارات متحده عربی.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به ظرفیت 60 میلیون تنی مبادلات تجاری روسیه و هند، در صورت ایجاد سرویس ترانزیتی و اتصال این مسیر از طریق دریای خزر به آب های جنوبی کشور، 25 درصد مبادلات تجاری خواهد بود. ظرفیت با امکانات موجود قابل استفاده است.

صفایی در جلسه شورای هماهنگی مدیران ارشد دستگاه‌های دریایی کشور که به همت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بر پرهیز از ایجاد ساختارهای موازی و الزام به حفظ جایگاه تصمیم‌گیری و تصمیم‌گیری تاکید کرد. شورای هماهنگی آژانس های دریانوردی در موضوعات مهمی مانند موضوع اقتصاد دریایی سازمان های دریانوردی کشور به عنوان یک مجموعه بین المللی با سابقه ممتاز در عرصه تجارت باید گل سرسبد مسائل اقتصاد دریایی باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت 60 میلیون تنی مبادلات تجاری روسیه و هند تاکید کرد: در صورت راه اندازی سرویس ترانزیتی و اتصال این مسیر به آب‌های جنوبی کشور در کنار دریای خزر امکان‌پذیر می‌شود با امکانات موجود از 25 درصد ظرفیت تجاری استفاده کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا