اخبار اقتصادی روز

ما در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم

سلمان ضربی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، با اشاره به سال 1403 به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا شعار سال به معنای واقعی محقق شود. کلمه .

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه تولید می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی و امکان پیشرفت در سایر بازارها باشد، افزود: برنامه ما با ایزوئکو این است که ایزوئکو را در شرایطی قرار دهیم که بتواند بازوی اقتصادی کشور باشد. کشور در بعد استانی و ملی.

وی ادامه داد: ایزویکو تاکنون کارهای بزرگی انجام داده و خوشبختانه رشد تولید این مجموعه در سال گذشته نسبت به سال 1401 62 درصد را نشان می دهد که منجر به رشد درآمد مالی کسب و کار شده است و با برنامه ریزی امسال این رشد انتظار می رود نسبت به سال قبل محقق شود.

ضربی همچنین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال جدید تاکید کردند که افزایش تولید باید با مشارکت مردم و بخش خصوصی انجام شود، گفت: خوشبختانه سال گذشته در ایزوایکو این موضوع یکی از محورهای بود. فعالیت ما و امسال این بخش مهم از برنامه ما خواهد بود که منجر به فعال شدن بیش از 10 شرکت ملی با سرمایه بخش خصوصی می شود و سه شرکت از این تعداد با قرارداد سرمایه گذاری 500 در حال ساخت هستند. . میلیون دلار.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با تاکید بر اینکه با سرمایه گذاری در این بخش ایزوایکو زنجیره تولید تکمیل می شود، گفت: این اقدامات بهره وری، رونق تولید و ایجاد اشتغال را به همراه خواهد داشت، بنابراین شاهد ایجاد 10 هزار نفر در ایران خواهیم بود. منطقه.

وی با بیان اینکه در این پروژه بزرگ، کارخانه نورد فولاد دریایی در منطقه احداث می شود، گفت: به جای خرید ورق از شرکت های تولیدی و انتقال آن به منطقه با مشارکت بخش خصوصی، 2 کیلومتر ورق فلزی از خط تولید کشتی سازی روی دستگاه قرار خواهد گرفت. بریده شده است.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو همچنین ابلاغ سیاست های دریا محور از سوی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: ابلاغ این سیاست ها فرصت بسیار خوبی را برای ایزوایکو فراهم می کند تا نقش محوری خود را ایفا کند. نقش آن در اقتصاد دریایی کند است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور به وضعیتی رسیده‌ایم که بتوانیم کشتی بسازیم و تعمیر کنیم، گفت: در حال حاضر بسیاری از کشتی‌ها در ایزویکو تعمیر می‌شوند و تعمیرات کشتی در داخل کشور به‌طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از خارج از کشور است. علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، موجب رونق اقتصادی و اشتغال زایی می شود، اما ساخت و یا تعمیر کشتی های زیر پرچم ایران با توان نیروهای بومی ما افتخاری برای کشور است.

وی تاکید کرد: سال گذشته دو لاینر خارجی تحویل گرفتیم که با کیفیت، به موقع و با ارزش افزوده خوبی تعمیر و تحویل دادیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران درباره تاثیر تحریم‌ها بر کشتی‌سازی ایران نیز گفت: تحریم‌ها ما را مجبور کرد به امکانات داخلی خود وابسته باشیم، البته این موضوع بازار جهانی را برای ما محدود کرد، اما معتقدیم تحریم‌ها یک مشکل است. راه حل. این یک عامل متوقف کننده نیست و ما آن را به یک فرصت تبدیل کرده ایم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *