سایر موضوعات

ما از سوء مدیریت رجا رنج می بریم

مدیرعامل راه آهن گفت: رجا بیش از 10 سال پیش به اشتباه به بخش عمومی غیردولتی واگذار شد و امروز از تحویل نادرست بزرگ ترین شرکت ریلی در مسافران رنج می بریم.

به گزارش ای بی اس نیوز، سیدمیاد صالحی امروز در نشست خبری دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در ماده 24 برنامه ششم توسعه و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اولویت توسعه باید حمل و نقل ریلی باشد اما حدود 20 سال گذشته است. سال این منطقه در اولویت نبود. امیدوارم با توجه سرمایه گذاران به این بخش، بخش راه آهن اولین حوزه حمل و نقل باشد. وانگهی در آبان 1401 بار دیگر به بی توجهی به این بخش اشاره کرد.

وی در خصوص موضوع سیگنال دهی در پروژه های ریلی گفت: در 10 سال گذشته به ویژه در دولت قبل در حین ساخت پروژه های ریلی، سیگنالینگ و تابلوسازی که باید جزء لاینفک پروژه های عمرانی پروژه ها باشد حذف شده است. بودجه پروژه عمرانی . در بسیاری از پروژه هایی که ساخته شده و یا در شرف ساخت هستند، برآوردها بر اساس حذف تابلوها صورت گرفته است. در حال حاضر، بیش از نیمی از خطوط اصلی توسط پانل ها و ارتباطات پوشش داده شده است. اما مثلاً در قزوین-رشت که در دولت قبل تأسیس شد، این علائم و نشانه ها وجود ندارد. اکنون مسئولان این وزارتخانه گفته اند که این موضوع به بودجه بازگردانده می شود تا این پنل ها هم برای پروژه های جدید و هم برای پروژه های نیمه کاره نصب شود.

تغییر نحوه حمل و نقل کالاهای اساسی از جاده به ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص حمل و نقل ریلی کالاهای ضروری گفت: سال گذشته با وزارت جهاد کشاورزی با GTC و پشتیبانی امور دام تفاهم نامه ای منعقد کردیم که بر اساس آن باید اولویت حمل کالاهای ضروری باشد. کالا از طریق راه آهن، در حالی که قبلا وضعیت متفاوت بود. امروزه بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی در قسمتی که امکان بارگیری و تخلیه در مبدا و مقصد وجود دارد تامین می‌شود، بنابراین می‌توان شاهد جهش در انتقال کالا توسط بخش راه به ریل بود. تعداد واگن‌های ریلی فله‌ای که طی سال گذشته سفارش و تولید شده‌اند نیز نشان می‌دهد که این پیام در سراسر اکوسیستم اصلی حمل‌ونقل بار ارسال شده است.

صالحی با تاکید بر روند ضعیف خصوصی‌سازی شرکت‌ها گفت: یکی از مشکلات حمل‌ونقل ریلی خصوصی‌سازی‌هایی است که باید انجام می‌شد و انجام نشد و برخی از آن‌ها به دلیل عدم علاقه یا صلاحیت به صورت نادرست انجام شد. . یکی از این شرکت ها شرکت حمل و نقل ریلی مسافری رجا است. این شرکت بیش از 10 سال پیش به تامین اجتماعی عمومی غیردولتی واگذار شد و امروز دچار سوء مدیریت بزرگترین شرکت حمل و نقل مسافر هستیم. در عین حال سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که نه تنها به دلیل زیان ده بودن، تمایلی به دریافت این شرکت نداشته است. بلکه به دنبال فولاد و پتروشیمی بود تا حقوق بازنشستگان را بدهد.

وی ادامه می دهد: اما اکنون که این سازمان در اختیار گرفته شده امیدواریم رجا به عنوان مالک صددرصد به ارائه خدمات ادامه دهد. زیرا مردم به طور مستقیم به این خدمات متصل هستند، چه ماشین های رفت و آمد و چه ماشین های رفت و آمد. در طول 10 سال گذشته تزریق پول مناسبی به رجا صورت نگرفته و نه تنها نوسازی نشده است، بلکه دچار فرسودگی، عدم بازسازی و عدم تعمیر شده است. شرکت رجا هفت سال است که حق دسترسی به راه آهن را برای تعمیر لکوموتیو دریافت می کند اما در این هفت سال یک ریال هم پرداخت نکرده و به دلیل بی پولی مالک این شرکت بدهی آن افزایش یافته است. پرداخت.

ادامه بده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا