absnews
بهرامی در پاسخ به این سوال که چرا این محموله بزرگ سرم قبل از انقضا به سازمان جمع آوری و فروش اموال اعلام نشده است، گفت: به گمرک بدهید.
وی در خصوص عدم اظهار این دسته بزرگ کالا با وجود عدم امکان اخذ مجوزهای لازم از سوی واردکننده، اعلام کرد: طبق تبصره یک ماده 33 قانون گمرک، در صورت استرداد کالا، صاحب کالا میتواند بلافاصله درخواست عودت آن به گمرک را بدهد و مدت نگهداری کالا در گمرک مشخص نشده است. در قانون
این مقام مسئول جمع آوری و فروش دارایی ها گفت: شرکت های واردکننده این اموال به کشور باید هزینه تخریب را خودشان بپردازند و جریمه شوند.
وی افزود: در نتیجه وارد نشدن محصول به کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین امکان واردات کالا از کشورهای دیگر برای واردکننده وجود دارد که مطمئناً اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.
این مقام مسئول جمع آوری و فروش املاک میراثی ادامه داد: زمانی که کالاها قرار است وارد کشور شوند باید مجوزهای لازم را دریافت کنند. اگر شخصی قصد واردات دارد باید مشخصات دقیق این محصول را اعلام کند، سپس این درخواست باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد.
مدیر جمع آوری و فروش اموال خود استان تهران با بیان اینکه طبق برخی قوانین معتقدیم اموالی که دستور انهدام آن صادر می شود باید به هزینه صاحب ملک تخریب شود، گفت: بحث هایی را انجام داده ایم. این موضوع با مقامات بالاتر صرف سرمایه های عمومی کشور برای امحای کالاها به خصوص برای محموله هایی که بعضاً به دلیل مشکلات زیست محیطی هزینه تخریب بسیار بالایی دارند، منطقی نیست.
بهرامی ادامه داد: سازمان تملک اموال در نامه های خود به گمرک عنوان می کند که در صورتی که این کالا که به درخواست صاحب آن به گمرک بازگردانده شده است، ظرف 30 روز نتواند ترخیص های لازم را دریافت کند، باید مسترد شود – به گمرک اظهار شود. سازمان مالک زمین، اما گمرک نیز دلایل خود را دارد و معمولاً برای دریافت پاسخ های مورد نیاز بیشتر از آن زمان نیاز است.
او گفت: به عنوان مثال محموله ای آزبست به حجم 800 تن که از سال 1388 وارد کشور شده بود به سازمان اموال تملیکی گزارش شد که هزینه های امحای آن نزدیک به 40 میلیارد تومان بوده است.ما این محصول را حدود 10 روز پیش به شرط صادرات به کشور ثالث فروختیم.
مدیر فروش و جمع آوری املاک استان تهران: متاسفانه در برخی موارد کالاها بدون ثبت سفارش وارد کشور می شوند و نمی توانند تاییدیه استاندارد را دریافت کنند. شرکت خصوصی که محموله را وارد کرده و هزینه آن را به کشور تحمیل کرده است باید پاسخگو باشد.
۴۰ میلیارد تومان برای امحای ۸۰۰ تن آزبست/کالا با هزینه مالک معدوم شود.
وی افزود: زمانی که این اتفاق بیفتد، کالا وارد فرآیند صدور مجوز می شود. کلیات این سوال شبیه بحث ذرت آلوده است. محموله باید مجوز وزارت بهداشت و استانداردهای لازم را دریافت کند. حتی ممکن است وزارت بهداشت اعلام کند که نیازی به واردات این محصول ندارد.
وی با اشاره به اینکه دو سال است که خودروهای فوتی در گمرک وجود دارد که باید ظرف مدت دو ماه به سازمان اموال تملیکی معرفی می شد، گفت: علت عدم اعلام این موارد به عنوان کالای متوقف شده گاهی به دلیل مشکلات فنی است. ” وجود دارد و باید در نظر داشته باشیم که صاحبان این خودروها مردم هستند.
رضا بهرامی مدیر جمع آوری و فروش کالای استان تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، در خصوص علت انهدام محموله 259 تنی سرمایه تاریخ مصرف گذشته، اظهار داشت: این محموله باید طبق مقررات مجوز صادر می شد. بند 5 مقررات واردات و صادرات.» به عنوان مثال ممکن است واردکننده ای به دنبال رعایت قانون بوده باشد اما موفق به انجام آن نشده است. توانسته استانداردهای لازم را برآورده کند.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز