سرگرمی

مأموریت‌های بی‌محتوا جایی در ویچر ۴ نخواهند داشت

با اینکه هنوز زمان زیادی تا انتشار The Witcher 4 باقی مانده است، این بازی از همین حالا توجه بازیکن‌های زیادی را به خود جلب کرده است. استودیو CD Projekt RED اعلام کرده است که هدف آن‌ها خلق «وسیع‌ترین و فراگیرترین بازی جهان-باز مجموعه» است. بااین‌حال جزئیات زیادی از مأموریت‌های بازی منتشر نشده بود تا اینکه فیلیپ وبر، کارگردان روایت ویچر ۴ خبر امیدوارکننده‌ای را به اشتراک گذاشت: مأموریت‌های کلیشه‌ای و بی‌هدف جایی در جدیدترین نسخه مجموعه نخواهند داشت.

فیلیپ وبر در گفت‌و‌گو با رسانه گیمزرادار اشاره کرد که جمله «ما مأموریت بی‌محتوا طراحی نمی‌کنیم» اولین بازخوردی بود که در دوران توسعه The Witcher 3: Wild Hunt مطرح کرده بود و این قاعده در توسعه بازی The Witcher 4 نیز به قوت خود باقی است. علاوه‌براین کارگردان روایت ویچر ۴ اعلام کرد که هر یک از طراح‌ها برای این بازی ۱۰ برابر بیشتر از محتوای نهایی ایده و طرح ارائه کرده است.

سی‌دی پراجکت همواره در روایت داستان‌های چندلایه زبان‌زد بوده است و مأموریت خاطره‌انگیز Bloody Baron در ویچر ۳ تنها یکی از نمونه‌های شاخص در این زمینه به‌شمار می‌رود. فیلیپ وبر تأکید دارد که هدف تیم از پرداختن به چنین موضوعاتی، نه جنجال‌آفرینی بلکه پرداختن به پرسش‌های معنادار و تفکربرانگیز است: «ما این کار را برای نمایش انجام نمی‌دهیم. در پس هر روایت، سوالی است که فکر می‌کنیم ارزش بررسی دارد. شاید حتی سوالی نباشد که بخواهیم پاسخ داده شود، بلکه صرفا می‌خواهیم آن را واکاوی کنیم. اگر وارد این بحث‌ها نشوید، احتمالا هرگز اثری هنری خلق نمی‌کنید.»

فیلیپ وبر در ادامه اظهار داشت: «گاهی از خودمان می‌پرسیم، شاید باید شجاع باشیم؟ عمیق‌تر پیش برویم؟ شاید موضوعی باشد که باعث ناراحتی برخی از مخاطبان شود. آیا برای چنین چیزی آمادگی داریم؟ این‌ها بحث‌هایی است که هنوز در استودیو سی‌دی پراجکت مطرح می‌شوند، اما وجود آن‌ها ضروری است؛ چراکه بدون چنین گفت‌و‌گوهایی اساسا نمی‌توان دست به تولید اثری از این جنس زد.

براساس نمایش‌های پیشین می‌توان گفت که بازی The Witcher 4 ترکیبی از عناصر آشنا و تازه خواهد بود. برای مثال در یکی از تریلرهای بازی مشاهده می‌کنیم که سیری رد یک مانتیکور را دنبال می‌کند تا شکارش کند. در گذشته تیم توسعه ویچر ۴ اعلام کرد که تصمیم‌های دشوار نقش پررنگی در تجربه بازیکن‌ها خواهند داشت و آزادی عمل یکی از ارکان اصلی طراحی این نسخه خواهد بود.

منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا